Η Ford παρουσίασε το νέο Explorer αποκλειστικά σε plug-in υβριδική έκδοση, που από φέτος θα πλαισιώσει τη γκάμα των SUV μοντέλων της εταιρείας και στη γηραιά ήπειρο.
Το νέο Ford Explorer έκανε χθες το ντεμπούτο του στη γηραιά ήπειρο στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας στην εκδήλωση “Go Further”. Εκεί όπου η Ford Ευρώπης ανακοίνωσε τη νέα στρατηγική εξηλεκτρισμού της γκάμας της, αλλά και την έλευση των mild hybrid εκδόσεων των Fiesta και Focus, του ολοκαίνουργιου Kuga, και μάλιστα στις τρεις υβριδικές εκδόσεις, του υβριδικού επίσης Tourneo Custom, αλλά και του νέου Ford Puma, που έρχεται να ενταχθεί στη γκάμα των SUV μοντέλων της εταιρείας μέσα στη χρονιά.
Το νέο Ford Explorer Plug-In Hybrid θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις όσον αφορά το επίπεδο εξοπλισμού του: την σπορ ST-Line, η οποία είναι εμπνευσμένη από τη γκάμα της Ford Performance και την πολυτελή Platinum. Και οι δύο, πάντως, θα χρησιμοποιούν ένα plug-in υβριδικό κινητήριο σύνολο με μέγιστη ισχύ 450 ίππων και ροπή 840 Nm, που συνδυάζει τον 3λιτρο V6 EcoBoost βενζινοκινητήρα της Ford, ο οποίος αποδίδει από… μόνος του 350 ίππους, και ηλεκτροκινητήρα με μέγιστη ισχύ 100 ίππων.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου των 13,1 kWh μπορεί να φορτίζεται μέσω μιας υποδοχής φόρτισης που βρίσκεται στο εμπρός αριστερό φτερό μεταξύ της πόρτας και του θόλου του τροχού. Επιπλέον, η μπαταρία γεμίζει αυτόματα και εν κινήσει, μέσω της τεχνολογίας αναγεννητικής φόρτισης, ανακτώντας την κινητική ενέργεια που χάνεται στο φρενάρισμα. Το νέο Explorer μπορεί να ταξιδεύει αμιγώς με την αρωγή ρεύματος και με μηδενικές εκπομπές ρύπων, την ώρα που οι οδηγοί μπορούν να επιλέγουν πότε και πώς να αξιοποιούν την αποθηκευμένη ενέργεια της μπαταρίας, χρησιμοποιώντας τα προγράμματα EV Auto, EV Now, EV Later και EV Charge modes.
Με την υποστήριξη επτά διαφορετικών προφίλ οδήγησης (Drive Modes) και αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων 10 σχέσεων, η τεχνολογία τετρακίνησης της Ford (Intelligent All-Wheel drive) έρχεται να βελτιστοποιήσει τις επιδόσεις σε διάφορα σενάρια και συνθήκες – από την οδήγηση μέσα στην πόλη, έως και στις αποδράσεις σε off-road διαδρομές. Το σύστημα αναλύει κάθε 10 χιλιοστά του δευτερολέπτου δεδομένα από δεκάδες αισθητήρες που ελέγχουν παραμέτρους, όπως η ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου, η περιστροφή του αμαξώματος γύρω από τον κάθετο άξονα (yaw), η θερμοκρασία περιβάλλοντος, η ολίσθηση του τροχού και η κατάσταση ρυμούλκησης. Ένα νέο κιβώτιο μεταφοράς μιας σχέσης με ηλεκτρομηχανικό μετατροπέα ροπής μπορεί να προσαρμόζει ομαλά την κατανομή της ροπής μεταξύ των εμπρός και πίσω τροχών μέσα σε 100 χιλιοστά του δευτερολέπτου για καλύτερο κράτημα στο δρόμο.
Το Terrain Management System χρησιμοποιεί επιλέξιμα προφίλ οδήγησης (Drive Modes) για να μπορεί ο οδηγός να προσαρμόζει την οδηγική εμπειρία στις εκάστοτε οδικές, καιρικές και εδαφικές συνθήκες. Το σύστημα περιλαμβάνει τα προφίλ Normal, Sport, Trail, Slippery, Tow/Haul, Eco, και Deep Snow και Sand. Να σημειωθεί πως κάθε Drive Mode έχει τη δική του γραφική απεικόνιση στον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3”. Την ίδια στιγμή, το Hill Descent Control βελτιώνει τον έλεγχο του αυτοκινήτου σε κατωφέρειες σε συνθήκες εκτός δρόμου.
Τέλος, το ευρύχωρο εσωτερικό του αυτοκινήτου διαθέτει προηγμένα χαρακτηριστικά, όπως είναι η κεντρική οθόνη αφής των 10,1” με προσανατολισμό πορτρέτου και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3”. Οι οικογένειες μπορούν να απολαύσουν στο μέγιστο βαθμό το ταξίδι, χάρη στην ευέλικτη διάταξη των καθισμάτων και του χώρου αποσκευών, επωφελούμενοι συγχρόνως της παρουσίας πρακτικών καινοτομιών, όπως η εύκολη πρόσβαση (είσοδος/έξοδος) στην τρίτη σειρά καθισμάτων που πραγματοποιείται με τη χρήση ενός μόνο χεριού._Χ.Α.