Τι… ψυχή έχει το 1 δις $ όταν η επίσημα καταγεγραμμένη περιουσία σου υπερβαίνει τα 250 δις $;
Όπως έγκαιρά σας είχαμε προϊδεάσει στις 20 Αυγούστου με σχετική ανάρτησή μας (περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε εδώ), το Κρατικό Ταμείο Επενδύσεων της Σαουδικής Αραβίας -ναι, αυτό που θα αποτελούσε το βασικό χρηματοδότη σύμφωνα με τον Elon Musk για την έξοδο της Tesla από τις διεθνείς αγορές- ανακοίνωσε σήμερα πως θα επενδύσει τουλάχιστον 1 δις $ στην αμερικανική εταιρεία Lucid Motors ούτως ώστε το ηλεκτροκίνητο Air να μπει στην παραγωγή μέσα στο 2020. Αν μη τι άλλο, πρόκειται για μία στρατηγικής σημασίας συμφωνία και πάνω απ’ όλα για μία κίνηση που υποστηρίζει εμπράκτως τις προσπάθειες της Σαουδικής Αραβίας να οικοδομήσει μία φιλική προς το περιβάλλον προοπτική αλλά και μια οικονομία, ενγένει, που θα εξαρτάται όσο το δυνατόν λιγότερο από το πετρέλαιο. Στόχος που περιγράφεται αναλυτικά στο εξαγγελθέν σχέδιο του Βασιλείου της Σαουδικής Αραβίας, Vision 2030.
Για τη συμφωνία με την αμερικανική Lucid Air, εκπρόσωπος του Κρατικού Ταμείου Επενδύσεων της Σαουδικής Αραβίας, δήλωσε σήμερα τα εξής:
«Με την επένδυση στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων, το Ταμείο κερδίζει τη συμμετοχή του σε μακροπρόθεσμες ευκαιρίες ανάπτυξης, υποστηρίζοντας την καινοτομία και την τεχνολογική ανάπτυξη».
Θυμίζουμε πως νωρίτερα μέσα στη χρονιά, το Κρατικό Ταμείο Επενδύσεων της Σαουδικής Αραβίας προχώρησε στην απόκτηση μεριδίου της Tesla που δεν υπερβαίνει το 5% μέσω της αγοράς μετοχών της από τις διεθνείς χρηματαγορές.
Επίσης, το Κρατικό Ταμείο Επενδύσεων της Σαουδικής Αραβίας έχει ήδη αναλάβει σημαντικές δεσμεύσεις και για άλλα φιλικά προς το περιβάλλον εγχειρήματα, συμπεριλαμβανομένης και μίας συμφωνίας ύψους 45 δις $ για επενδύσεις στον τομέα της ανακύκλωσης και των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας μέσω ενός πανίσχυρου fund στο οποίο ηγείται η ιαπωνική SoftBank Group Corp.
Ποια είναι η Lucid Motors
Πρόκειται για μία start-up εταιρεία με έδρα τις ΗΠΑ την οποία ίδρυσε ο πρώην αντιπρόεδρος της Tesla, Bernard Tse. Ο Tse ήταν μέλος του ΔΣ της Tesla από το 2003 έως και το 2007 αλλά και επικεφαλής της Tesla Energy Group. Σε πρώτη φάση, η Atieva εξέλισσε ηλεκτροκινητήρες για άλλους κατασκευαστές, ενώ πρόκειται για τον αποκλειστικό προμηθευτή μπαταριών στα μονοθέσια της Formula E για τις σεζόν 2018//19 και 2019/20. Όμως, πριν δώδεκα σχεδόν μήνες, η πρώην Atieva και νυν Lucid Motors ανακοίνωσε ότι θα θέλει να κατασκευάσει τα δικά της ηλεκτρικά αυτοκίνητα (όπως το 4θυρο Lucid Air) ενσωματώνοντας για το λόγο αυτό στις τάξεις της τον πρώην μηχανικό εξέλιξης του Tesla Model S, Peter Rawlinson. Η αμερικάνικη εταιρεία δήλωσε ταυτόχρονα την πρόθεσή της να δημιουργήσει στην Αριζόνα τη δική της μονάδα παραγωγής με χρηματοδότηση από την Κίνα, που ουδέποτε όμως έκανε την εμφάνισή της στους τραπεζικούς λογαριασμούς της Lucid Motors._Χ.Α.