Η κινεζική NextEV παρουσίασε ένα ηλεκτρικό supercar που έσπασε τα χρονόμετρα με τις επιδόσεις του στην Πράσινη Κόλαση του Nurburgring.
«Πρόκειται για μια σαφή δήλωση του οράματος μας που υποδηλώνει τις κατασκευαστικές και τεχνολογικές δυνατότητες μας. Συγχρόνως, αναδεικνύει τη δυναμική των ηλεκτρικών αυτοκινήτων». Με αυτά τα λόγια, η NextEV περιγράφει στις επίσημες ανακοινώσεις της το προφίλ του Nio EP9, το οποίο «έγραψε» στις 12 Οκτωβρίου των εντυπωσιακό χρόνο των 7 λεπτών και 05.120 δλ. στη διάσημη πίστα-ειδική διαδρομή του «μεγάλου» Nurburgring. Την ίδια στιγμή, το κινέζικο supercar κατάφερε να σπάσει ένα ακόμα ρεκόρ στην κατηγορία των ηλεκτρικών οχημάτων «γυρνώντας» στην πίστα του Paul Ricard στη Γαλλία σε χρόνο 1.52:780.
Το Nio EP9 (Electric Prototype 9), το οποίο θα παραχθεί σε μόλις 6 αντίτυπα και κατασκευάστηκε σε συνεργασία με την ομάδα της NextEV που μετέχει στο «ηλεκτρικό» πρωτάθλημα της Formula E με οδηγούς τους Nelson Piquet Jnr και Oliver Turvey, αποτελεί ουσιαστικά τον προπομπό του ηλεκτρικού σεντάν πολυτελείας ES8 (Electric Saloon 8) της NextEV που θα πραγματοποιήσει το ντεμπούτο του στα τέλη του 2017. Όσον αφορά το EP9, αξίζει να αναφέρουμε πως οι δημιουργοί του σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν και τα έξι αντίτυπά του σε… γρήγορες επιδείξεις που θα πραγματοποιηθούν στην πίστα της Shanghai.
Σύμφωνα με την ίδια την κινέζικη εταιρεία, κάθε ένα από τα μόλις έξι EP9 κοστίζει κάτι παραπάνω από 1 εκ. ευρώ.
Το EP9 κινείται από τέσσερις ηλεκτροκινητήρες που συνδυάζονται με ισάριθμα κιβώτια ταχυτήτων αποδίδοντας ισχύ 1.360 ίππων και ροπή 1.480 Nm. Σύμφωνα με τους δημιουργούς του αυτοκινήτου, για τα 0-100 χλμ./ώρα απαιτούνται μόλις 2,7 δλ., για τα 0-200 χλμ./ώρα 7,1 δλ. και για τα 0-300 χλμ./ώρα μόλις 15,9 δλ., ενώ η τελική αγγίζει τα 314 χλμ./ώρα. Σε ότι αφορά στις μπαταρίες, η NextEV κρατά κλειστά τα χαρτιά της ανακοινώνοντας απλώς πως η αυτονομία που θα παρέχουν μπορεί να φτάσει έως και τα 427 χλμ., ενώ η φόρτισή τους μπορεί να γίνει σε μόλις 45 λεπτά.
Το Nio EP9 έχει βάρος 1.735 κιλά και μπορεί να αναπτύξει στις στροφές πλευρική επιτάχυνση της τάξης των 2,53 g και διαμήκη κατά το φρενάρισμα που υπερβαίνει οριακά τα 3 g. Επιπρόσθετα, το αμάξωμα παράγει κάθετη δύναμη 24.000 Νewton, που είναι διπλάσια από εκείνη των μονοθεσίων της F1.
Αξίζει να αναφέρουμε πως η έδρα του σχεδιαστικού κέντρου της εταιρείας βρίσκεται στο Μόναχο. Επικεφαλής του τμήματος είναι οι David Hilton και Jochen Paesen, με τον πρώτο να έχει θητεύσει σε αντίστοιχες θέσεις στις Ford και Bentley και τον δεύτερο στην υπο-μάρκα «i» των Βαυαρών της BMW._Χ.Α.