X
Επικαιρότητα

To Ford Fiesta με mild-hybrid κινητήρες βενζίνης

To Fiesta, το best seller μοντέλο της Ford στη γηραιά ήπειρο, εξηλεκτρίζεται, όχι με κάποια ηλεκτρική ή PHEV έκδοση, αλλά με τις mild-hybrid μονάδες κίνησης του 1,0 λίτρου που είδαμε για πρώτη φορά στο Puma.

Η Ford συνεχίζει να εμπλουτίζει τη γκάμα της με εκδόσεις που πρόσκεινται φιλικά προς το περιβάλλον κάνοντας έτσι πράξη την υπόσχεση που έδωσε πριν από έναν περίπου χρόνο ότι κάθε νέο ή ανανεωμένο μοντέλο που θα παρουσιάζει θα διαθέτει τουλάχιστον μία εξηλεκτρισμένη έκδοση. Συνοπτικά, έως και τα τέλη του 2021, η Ford σχεδιάζει να έχει προς διάθεση στη γηραιά ήπειρο, ούτε μία ούτε δύο, αλλά 18 στο σύνολο προτάσεις που θα κινούνται με τη βοήθεια, ή κατ’ αποκλειστικότητα, με ρεύμα.

Για την περίσταση, το Ford Fiesta, το Νο 1 σε πωλήσεις μοντέλο της μπλε οβάλ εταιρείας στην Ευρώπη (σ.σ.: το 2019 οι πωλήσεις του ξεπέρασαν τις 227.000 μονάδες), θα είναι από την προσεχή περίοδο διαθέσιμο σε βενζινοκίνητες εκδόσεις που θα έχουν ως αρωγό τους ένα ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης των 48V με γεννήτρια/μίζα. Και όχι μόνο.

Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, ο γνωστός 3κύλινδρος 1.000άρης EcoBoost κινητήρας των 125 ίππων θα μπορεί πλέον να συνεργάζεται χωρίς την παρουσία του συστήματος mHEV  και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις, πέραν του παραδοσιακού χειροκίνητου των 6 σχέσεων. Την ίδια στιγμή, ο ίδιος κινητήρας θα είναι διαθέσιμος και σε έκδοση με 95 ίππους, ενώ αμφότεροι θα διαθέτουν σύστημα απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου, για περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης, σε χρόνο μόλις 14 ms.

Πέραν των απλών βενζινοκίνητων εκδόσεων των 95 και 125 ίππων, το Fiesta θα διατίθεται πλέον, όπως ακριβώς συνέβη και με το Puma, με μία ήπια υβριδική μονάδα που θα συνδυάζεται με τον ίδιο, 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα του 1,0 λίτρου της οικογένειας EcoBoost, σε εκδόσεις με μέγιστη ισχύ 125 και 155 ίππων. Σύμφωνα με την Ford, το 48βολτο σύστημα εξασφαλίζει στη μικρότερη από τις δύο μια εξοικονόμηση καυσίμου σε σχέση με την αντίστοιχη μη-υβριδική των 125 ίππων της τάξης του 5%, ενώ μέσα στην πόλη το κέρδος μπορεί να ανέλθει έως και 10%.

Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι η όλη διάταξη μπορεί να προσφέρει επιπλέον έως και 20 Nm σε σχέση με τη διαθέσιμη από τον βενζινοκινητήρα ροπή. Από εκεί και πέρα, η παρουσία του συστήματος mild-hybrid έδωσε στους μηχανικούς της Ford τη δυνατότητα να μειώσουν τη σχέση συμπίεσης του θερμικού σκέλους της μονάδας εγκαθιστώντας ταυτόχρονα ένα μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή για υψηλότερη παροχή ισχύος.

Την ίδια στιγμή, στο στρατόπεδο της πετρελαιοκίνησης η Ford θα προσφέρει πλέον τον 1.500άρη TDCi κινητήρα της σε έκδοση με 85 ίππους, ο οποίος έχει μέση κατανάλωση 4,3 λιτ./100 χλμ. και εκπομπή διοξεδίου του άνθρακα 94 και 114 gr/χλμ. στα πρωτόκολλα NEDC και WLTP, αντίστοιχα.

Με την ευκαιρία των παραπάνω αλλαγών και προσθηκών, η Ford εμπλούτισε τη γκάμα του μοντέλου με περισσότερα στοιχεία που σχετίζονται με τη συνδεσιμότητα, την ασφάλεια και τα συστήματα υποβοήθησης. Πιο συγκεκριμένα, από εδώ και το εξής το Fiesta θα προσφέρεται με Adaptive Cruise Control, Speed Sign Recognition, μόντεμ FordPass Connect, Perpendicular Park Assist ως μέρος του Active Park Assit, Cross Traffic Alert κ.α. Επίσης, το αναβαθμισμένες είναι και οι δυνατότητες του SYNC 3, το οποίο διαθέτει βελτιωμένο interface και έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών. Τέλος, τα driving modes της έκδοσης Active ενισχύονται με τα Sport και Trail, τα οποία έρχονται να συμπληρώσουν τα ήδη γνωστά Normal, Eco και Slippery.

Τέλος, τον 1.000άρη EcoBoost κινητήρα με mild-hybrid σύστημα αποκτά τώρα και το επαγγελματικό Fiesta Van, σε έκδοση με ισχύ 125 ίππων, η οποία θα διατίθεται παράλληλα με την «ισοδύναμη» απλή, αντικαθιστώντας όμως την πετρελαιοκίνητη 1.5 TDCi των 85 ίππων. Αξίζει να σημειωθεί πως το Fiesta Van διατηρεί το οφέλιμο φοτίο των 531 λίτρων, καθώς και τη μεταφορική ικανότητα στο χώρο φόρτωσης του 1 κ.μ., του περελθόντος.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!