top icon
Επικαιρότητα

Το Ford Fiesta Ελληνικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2009

Ο έγκριτος ελληνικός θεσμός, των περιοδικών αυτοκινήτου, ανέδειξε ως Ελληνικό αυτοκίνητο της Χρονιάς το Ford Fiesta.

Παρουσία του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Κωστή Χατζηδάκη, του βουλευτή και προέδρου της διακομματικής επιτροπής οδικής ασφάλειας της βουλής Άρη Σταθάκη, της οργανωτικής επιτροπής του θεσμού, καθώς και πλήθους κόσμου από το χώρο του αυτοκινήτου, πραγματοποιήθηκε εχθές, 18 Δεκεμβρίου, η εκδήλωση για την ανάδειξη του Ελληνικού Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2009. Φετινός νικητής αναδείχτηκε το νέο Ford Fiesta, συγκεντρώνοντας 155 βαθμούς. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Alfa Romeo MiTo, με 137 βαθμούς, ενώ τρίτο κατετάγη το VW Golf, με 119 βαθμούς.
 
Η εκδήλωση άνοιξε με χαιρετισμούς του κ. Χατζηδάκη, του κ. Σταθάκη και του κ. Κώστα Καββαθά, Διευθυντή του περιοδικού 4ΤΡΟΧΟΙ και Προέδρου της επιτροπής για το Ελληνικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς. Χρέη παρουσιαστών για φέτος ανέλαβαν η Γιολάντα Διαμαντή και ο Χρήστος Χατζάρας, Εκδότης των περιοδικών Drive και Autocar. Το κλίμα ήταν ευχάριστο, αν και γενικότερα υπήρξε διάχυτος ένας προβληματισμός, αναφορικά με την υφιστάμενη κρίση και την αναμενόμενη πορεία της αγοράς το 2009. 
 
Επιστρέφοντας στα του θεσμού, το κάθε ένα από τα περιοδικά που συμμετέχουν ορίζει 5 εκλέκτορες, οι οποίοι αναλαμβάνουν να αξιολογήσουν τα υποψήφια αυτοκίνητα και κατόπιν να ψηφίσουν σύμφωνα με τα δικά τους προσωπικά κριτήρια. Συνολικά έχουν από 25 βαθμούς, να τους μοιράσουν σε τουλάχιστον 5 από τα 10 μοντέλα, με μέγιστο τους 10 βαθμούς/μοντέλο. Οι ψήφοι τους παραμενουν στα περιοδικά μέχρι τη βραδιά της απονομής, όπου ζωντανά ένας εκπρόσωπος από το κάθε περιοδικό αποκαλύπτει τη βαθμολογία των εκλεκτόρων, παρουσία του κοινού. 
 
Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι φέτος, για πρώτη φορά, στην όλη διαδικασία έλαβε μέρος και το AUTO BILD Hellas, συμπληρώνοντας τα περιοδικά 4ΤΡΟΧΟΙ, Drive, Autocar, Top Gear, Car, Car and Driver και Evo. Στο τέλος της εκδήλωσης, έγινε η απονομή του βραβείου στον κ. Σακελλαρόπουλο και την κ. Αγρογιάννη της Ford, ενώ ακολούθησε δεξίωση, κλείνοντας έτσι με τον καλύτερο τρόπο τη βραδιά και ανανεώνοντας το ραντεβού για του χρόνου.

Αναφορικά με τις επιλογές των εκλεκτόρων των 4ΤΡΟΧΩΝ, βαθμολόγησαν με 28 βαθμούς το νικητή, Ford Fiesta, δίνοντας ακολούθως 20 βαθμούς στο VW Scirocco και 18 βαθμούς στο Seat Ibiza. Από 12 πόντους απέσπασαν τα VW Tiguan και Alfa Romeo Mito, 11 πήρε το Skoda Superb, 8 το VW Golf, 7 το Audi A4, 5 το Honda Jazz και 4 το Mazda6. Παρακάτω ακολουθούν οι απόψεις τους, στις οποίες βασίστηκε η σχετική βαθμολογία. 

Χρήστος Αποστολόπουλος
Με δεδομένη τη δυναμική των 10 διεκδικητών του τίτλου, η φετινή ψηφοφορία εξελίχθηκε σ’ ένα… κουίζ για δυνατούς λύτες. Ωστόσο, το Fiesta, χάρη στη σχεδιαστική φρεσκάδα του αλλά και με δεδομένο τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του, κατάφερε χωρίς δεύτερη σκέψη να προκριθεί ως η πρώτη μας επιλογή. Στο ίδιο μήκος κύματος και το Ibiza, ακόμα πιο «προσγειωμένο» από το Fiesta σε επίπεδο τιμών, και -για διαφορετικούς λόγους, άμεσα συνδεδεμένους με το σπορτίφ ταμπεραμέντο του- το Scirocco, τα οποία και συμπληρώνουν την προσωπική μας… αγία τριάδα της χρονιάς.
 
Ελένη Ξενάκη
Γιατί Fiesta; Επειδή έκανε το μεγάλο άλμα. Τόσο μεγάλο, που σχεδόν «πηδάει» στην παραπάνω κατηγορία, είτε πρόκειται για τους διαθέσιμους χώρους είτε για την ποιότητα, στοιχείο -το τελευταίο- που δεν αφορά μόνο την κατασκευή. Η συμπεριφορά του στο δρόμο αποδεικνύεται το ίδιο… ποιοτική με εκείνες των μεγαλύτερων μοντέλων της φίρμας, ενώ τιμόνι και ανάρτηση είναι σαφώς ρυθμισμένα στην ικανοποίηση του νέου -όχι σε ηλικία, αλλά σε διάθεση- οδηγού. Η έκδοση 1.6 είναι αυτή που καλύπτει κάθε απαίτηση, τη στιγμή όμως που και η μικρότερη των 1,4 λίτρων κάθε άλλο παρά «λίγη» μπορεί να χαρακτηριστεί.
 
Νίκος Κουνίτης
Εκσυγχρονίστηκε, μεγάλωσε, ομόρφυνε, εν ολίγοις απέκτησε χαρακτήρα. Το Fiesta, στα 32 του, είναι πλέον πιο ώριμο από ποτέ, τόσο οδηγικά όσο και ποιοτικά, αφού θα ευχαριστήσει με τη συμπεριφορά του στο δρόμο τον απαιτητικό οδηγό αλλά και τον απλό χρήστη, που θα ζητήσει στιβαρότητα και καλή κατασκευή. Για το σχεδιασμό δεν το συζητάμε καν. Το kinetic design είναι απλώς μπροστά, γιατί έχει καταφέρει το ακατόρθωτο: να συγκινήσει εμφανισιακά τη γενιά του iPod όσο και τη γενιά του… Atari!
 
Σωτήρης Τσαντίλης
Τo Ford Fiesta δεν ξεκινά κάποια επανάσταση, είναι όμως εξαιρετικά ευχάριστο και ταιριάζει γάντι στις ελληνικές οδικές και οικονομικές συνθήκες. Η μικρομεσαία πλατφόρμα του γκρουπ VAG αποδίδει εξαιρετικούς καρπούς, όπως και να μεταφράζεται. Το αποτέλεσμα φαίνεται εδώ από την πολυπληθή εκπροσώπησή της. Προκρίνεται το Scirocco, γιατί επιτέλους φέρνει μια οπτική φρεσκάδα που λείπει από το Golf, με έντονες πινελιές σπορ χαρακτήρα. Η MiTo είναι πανέμορφη και δυνατή, αλλά αυτό δε φτάνει, ενώ το Ibiza είναι γενικά καλό, αλλά δεν ξεχωρίζει κάπου.
 
Νίκος Τσάδαρης
Πρώτη επιλογή το Fiesta, που αυτήν τη στιγμή δείχνει μια ολοκληρωμένη και προσιτή πρόταση. Ακολουθούν το Scirocco, κυρίως λόγω του ότι δημιουργεί και πάλι μια κατηγορία στην… κατηγορία του, και το Ibiza, το οποίο θα μπορούσε να διεκδικήσει ακόμα και την πρωτιά, εάν είχε τους κινητήρες που πρόκειται να χρησιμοποιεί σε λίγο καιρό. Κατά τα λοιπά, το Tiguan έπεσε «θύμα» τού ότι ήταν μοντέλο ουσιαστικά της περασμένης χρονιάς, ενώ το Golf «πλήρωσε» τη συντηρητική σχεδίασή του.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ