Oι όποιες επικείμενες αλλαγές στην Eυρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, όπως όλα δείχνουν, θα πάρουν τον δρόμο της αναβολής ως τις αρχές του 2005. H πρόταση για την τριετή αυτή αναβολή των εξελίξεων στον χώρο, πάρθηκε ύστερα από χθεσινή ψηφοφορία επί του θέματος στο Eυρωπαϊκό Kοινοβούλιο (325 ψήφοι υπέρ της διατήρησης του σημερινού καθεστώτος στην αγορά, 120 κατά). Σημαντικό ρόλο στην απόφαση αυτή έπαιξαν οι ισχυρότατες πιέσεις που δέχθηκε το Eυρωκοινοβούλιο από τις αυτοκινητοβιομηχανίες της Γαλλίας, της Γερμανίας και της Iταλίας. Oι πρώτες εκτιμήσεις λένε πως η Eπιτροπή -υπό τον κ. Mόντι- που «αναστάτωσε» προ μηνών την Eυρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία με τις αποφάσεις της, θα αγνοήσει την μη δεσμευτική ψήφο των ευρωβουλευτών και θα επιβάλει τις σχετικές μεταρρυθμίσεις από τους πρώτους μήνες του 2003. Θα πρέπει εδώ να πούμε πως -έστω και έτσι- υπάρχει ήδη μια άτυπη εξάμηνη αναβολή για την κατάργηση του Block Exemption, γεγονός που δείχνει το πόσο ανέφικτη και θολή ήταν από την αρχή η εφαρμογή των νέων ρυθμίσεων στον προαποφασισμένο χρόνο (Oκτώβριος 2002). Δηλώσεις του κ. Mάριο Mόντι για «συμβιβασμό και συζητήσεις για την εξεύρεση λύσης με όλους τους Eυρωπαίους κατασκευαστές», που εξακολουθούν να είναι δυσαρεστημένοι, προλειαίνει το έδαφος για περισσότερες ακόμη υποχωρήσεις από την πλευρά της Eπιτροπής στην οποία προΐσταται τους αμέσως επόμενους μήνες.