top icon
Επικαιρότητα

Το back-up plan της Daimler απέναντι σε πιθανά σχέδια εξαγοράς της από την Geely

O CEO της Daimler δηλώνει ψύχραιμος, αλλά και καθ’ όλα έτοιμος προκειμένου να αντιμετωπίσει μία πιθανή επιθετική κίνηση εξαγοράς της γερμανικής εταιρείας από την κινεζική Geely και τον Li Shufu που από τον περασμένο Φεβρουάριο αποτελεί το μεγαλύτερο μέτοχο του αυτοκινητικού γίγαντα από τη Στουτγάρδη.

Η Daimler διαθέτει, όπως η ίδια δηλώνει μέσω του Διευθύνοντος Συμβούλου της, Dieter Zetsche,  ένα «εναλλακτικό πλάνο» ούτως ώστε να προστατευτεί από μία πιθανή και ανεπιθύμητη προσφορά εξαγοράς της στην περίπτωση που ο νέος επενδυτής της επιχειρήσει στο εγγύς μέλλον να αυξήσει τη συμμετοχή του στο μετοχικό σχήμα της γερμανικής εταιρείας.

Θυμίζουμε πως ο Li Shufu, ο ιδρυτής της Geely και ιδιοκτήτης της Volvo Cars, απέκτησε το 9,7% της Daimler έναντι 7 δις € τον περασμένο Φεβρουάριο. Έκτοτε, ωστόσο, ο αυτοκινητικός γίγαντας από την Κίνα έχει πολλάκις δηλώσει ότι δεν έχει πρόθεση να αυξήσει την επένδυσή του στη γερμανική εταιρεία μέσω της εξαγοράς επιπλέον μετοχών.

Διαβάστε επίσης: Η κινεζική Geely έγινε ο μεγαλύτερος μέτοχος της Daimler AG

Για το όλο θέμα, ο Dieter Zetche δήλωσε μιλώντας σε εκπροσώπους του αυτοκινητικού Τύπου τα εξής:

«Έχουμε ήδη επεξεργαστεί ένα τέτοιο θεωρητικό σενάριο εξαγοράς και προετοιμαστήκαμε για αυτό, αλλά αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει λόγος να το σκεφτόμαστε».

Και προσέθεσε:

«Φυσικά, έχουμε γενικά σχέδια για μια τέτοια κατάσταση, τα οποία δεν ανακοινώνουμε, γιατί τότε χάνουν το ήμισυ της αποτελεσματικότητάς τους».

Σε συνέχεια των δηλώσεων του ο ισχυρός άνδρας της Daimler είπε πως είναι «ικανοποιημένος» με την τρέχουσα σύσταση του μετοχικού σχήματος της Daimler. Ομοίως, ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας ξεκαθάρισε πως δεν έχει ζητήσει καμία εγγύηση από τον Li Shufu στις μεταξύ τους συζητήσεις που έλαβαν χώρα από τον περασμένο Φεβρουάριο και μετά.

Διαβάστε επίσης: Li Shufu, ο άνθρωπος πίσω από το σύγχρονο θαύμα της Geely –και της Volvo

Από τη μεριά του ο Li Shufu φαίνεται να ακολουθεί μια πιο… αθόρυβη προσέγγιση στο όλο θέμα δηλώνοντας πρόσφατα στη γερμανική εφημερίδα Bild ότι δεν χρειάστηκε να ζητήσει την άδεια του Πεκίνου πριν «στοχεύσει» στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και πως δεν σκοπεύει να διευρύνει έτι περαιτέρω το μερίδιο της κινεζικής εταιρείας στη Daimler.

Αξίζει πάντως να θυμίσουμε πως ανάλογα «φιλική επενδυτική τακτική» με την Geely ακολούθησε αρχικά και η Porsche όταν το Σεπτέμβριο του 2015 απέκτησε το 20% των δικαιωμάτων ψήφου στο Εποπτικό Συμβούλιο της VW._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ