X
Επικαιρότητα

Το αναθεωρημένο πλάνο εξυγίανσης της GM

Η General Motors παρουσίασε στο Υπουργείο Οικονομικών της Αμερικής το αναθεωρημένο της σχέδιο εξυγίανσης.

Η General Motors παρουσίασε στο Υπουργείο Οικονομικών της Αμερικής το αναθεωρημένο της σχέδιο, σύμφωνα με το οποίο θα αντιμετωπίσει την παγκόσμια οικονομική κρίση και ταυτόχρονα θα επανακάμψει ως μία μακροπρόθεσμα βιώσιμη επιχείρηση. Το σχέδιο αυτό στηρίζεται σε συγκεκριμένους άξονες που έχουν ως στόχο την υγιή ανάπτυξη και η έκθεση αυτή που κατατέθηκε αποτελεί την πρώτη από τις δύο παρουσιάσεις που συμφωνήθηκαν μεταξύ εταιρίας και αμερικάνικης κυβέρνησης στις 31 Δεκεμβρίου του 2008. Η δεύτερη παρουσίαση θα πρέπει να κατατεθεί στις 31 Μαρτίου του 2009.
Οι άξονες στους οποίους στηρίζεται το σχέδιο ανάκαμψης είναι η δραστική μείωση του κόστους, η περικοπή στις μάρκες και στα μοντέλα που βρίσκονται υπό την σκέπη της GM, η ανάπτυξη και η στροφή προς τις σύγχρονες τεχνολογίες, η συρρίκνωση του δικτύου της εταιρίας και η αύξηση της ανταγωνιστικότητας. Ταυτόχρονα, στην ίδια έκθεση παρουσιάζονται οι οικονομικές προβλέψεις για το μέλλον της εταιρίας, σύμφωνα με τις οποίες αναμένεται να πάψει να είναι ζημιογόνα το 2011 και να αρχίσει να εμφανίζει κέρδη κατά την περίοδο 2012 – 2014 της τάξης των 6 δις δολαρίων.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες η GM θα επικεντρωθεί στις βασικές της μάρκες: Chevrolet, Cadillac, Buick και GMC. Η Pontiac θα συρρικνωθεί, εστιάζοντας σε συγκεκριμένα μοντέλα, ενώ το σύνολο των μοντέλων της GM θα μειωθεί έως το 2012 κατά 25% σε σύγκριση με το 2008, φτάνοντας σε σύνολο τα 36 μοντέλα. Σημαντικές αποφάσεις θα πρέπει να παρθούν και για τη Hummer – η οποία θα αποφασιστεί έως τις 31 Μαρτίου εάν θα πωληθεί ή θα κλείσει.  Όσο για τη Saab, η απόσχισή της αποτέλεσε μάλλον μία ανάσα ανακούφισης παρά απώλεια. Η Saturn τέλος, θα συνεχίσει να λειτουργεί υποστηρίζοντας απλά τον κύκλο ζωής των υφιστάμενων μοντέλων της – εκτός εάν παρουσιαστεί κάποια υλοποιήσιμη πρόταση πώλησης ή ανάκαμψης της εταιρίας. Επίσης, το επίσημο δίκτυο της GM προβλέπεται να μειωθεί από τους 6.246 αντιπροσώπους που είχε η εταιρία το 2008, σε 4.700 έως το 2012 και σε 4.100 έως το 2014.
Ενδιαφέρουσα είναι και η στροφή που προβλέπεται να κάνει η εταιρία σε εναλλακτικές μορφές κίνησης των οχημάτων της – όπως η ηλεκτροκίνηση – στο χρονικό πλαίσιο από το 2009 έως το 2012. Σύμφωνα με το σχέδιο ανάκαμψης προβλέπεται πως έως το 2012 το 60% του στόλου της θα πρέπει να χρησιμοποιεί εναλλακτικά καύσιμα, με τα υβριδικά της μοντέλα να φτάνουν σε σύνολο τα 14.
Στο πλαίσιο της δραστικής περικοπής των εξόδων, προβλέπεται πως η GM θα κλείσει 14 από τις γραμμές παραγωγής της έως το 2012, οι οποίες έρχονται να προστεθούν στις 12 που καταργήθηκαν ήδη κατά την περίοδο 2000 – 2008. Όσον αφορά στις εγκαταστάσεις της εκτός Αμερικής, έχουν ήδη ξεκινήσει οι αναδιαρθρώσεις με στόχο τη βελτιστοποίηση και οι οποίες όπως αναφέρεται πραγματοποιούνται με ίδια κεφάλαια.
Η οικονομική ενίσχυση που ζητάει σήμερα η GM από την Αμερικάνικη Κυβέρνηση αγγίζει τα 22,5 δις δολάρια, ποσό που προβλέπεται να ανέλθει στα 30 δις δολάρια έως το 2011, εάν η παγκόσμια αγορά δεν εμφανίσει άμεσα σημάδια ανάκαμψης. Η αποπληρωμή του χρέους αυτού σύμφωνα με τα στοιχεία, δεν προβλέπεται να ξεκινήσει νωρίτερα από το 2012. Ταυτόχρονα, για την περίοδο 2009 – 2014, η GM αιτείται οικονομικής ενίσχυσης και από τις κυβερνήσεις του Καναδά, της Γερμανίας, της Μ. Βρετανίας και της Ταϊλάνδης, σε πόσο που ανέρχεται συνολικά στα 6 δις δολάρια.
Το σχέδιο της GM ολοκληρώνεται με μία μελέτη που εξετάζει το ενδεχόμενο πτώχευσης ως μέθοδο ανασύστασης, καταλήγει όμως πως το σενάριο αυτό θα ήταν ανέφικτο, καθώς θα απαιτούσε πολύ μεγαλύτερο κόστος και σημαντικά περισσότερο χρόνο προκειμένου να υλοποιηθεί.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!