X
Επικαιρότητα

Το 2018 αποχωρεί ο Sergio Marchionne

Ο κύκλος για τον αμφιλεγόμενο Ιταλό μάνατζερ ως ηγέτη και βασικού αρχιτέκτονα του νεοσύστατου οικοδομήματος που ακούει στο όνομα Fiat Chrysler Automobiles κλείνει οριστικά στα τέλη του 2018, όταν το 5ετές πλάνο ανάπτυξής του θα έχει ολοκληρωθεί.

Ο κύκλος για τον αμφιλεγόμενο Ιταλό μάνατζερ ως ηγέτη και βασικού αρχιτέκτονα του νεοσύστατου οικοδομήματος που ακούει στο όνομα Fiat Chrysler Automobiles κλείνει οριστικά στα τέλη του 2018, όταν το 5ετές πλάνο ανάπτυξής του θα έχει ολοκληρωθεί.

Δεν πρόκειται για ένα ακόμα σενάριο, αλλά για πραγματικότητα, αν μη τι άλλο, διατυπωμένη από τα χείλη του καθ΄ ύλην αρμοδίου. Όπως χαρακτηριστικά ξεκαθάρισε ο 62χρονος πλέον Sergio Marchionne σε συνέντευξη που παραχώρησε στην πίστα του Balocco για λογαριασμό του Bloomberg Businessweek, το 2018 θα είναι η τελευταία χρόνια που θα ηγείται της Fiat Chrysler Automobiles. «Αναμφίβολα, θα κάνω κάτι άλλο από τα τέλη του 2018 και εξής. Δεν πρόκειται να ασχοληθώ άλλο με σχέδια ανάκαμψης. Τελείωσα με αυτό. Ας αφήσουμε τους νεότερους να το κάνουν», είπε χαρακτηριστικά. Συμπλήρωσε μάλιστα πως «…υπάρχουν μια σειρά από πράγματα που ο επόμενος CEO θα πρέπει να κάνει, τα οποία είναι εντελώς διαφορετικά από ό, τι κάνω εγώ τώρα. Ο ρόλος του μελλοντικού CEO της FCA, όπως σήμερα είναι, πρέπει να αναδιαμορφωθεί», δήλωση που ξεκάθαρα «φωτογραφίζει» μια μελλοντική κίνηση καταμερισμού των ρόλων στους κόλπους του νέου υπερ-ομίλου, που ουδεμία σχέση θα έχει με το σημερινό, απόλυτα συγκεντρωτικό, διοικητικό προφίλ του S. Marchionne, o οποίος κατέχει συγχρόνως τις θέσεις του Προέδρου του ΔΣ στις FCA, Fiat S.p.A. και Chrysler. Και εσχάτως, βέβαια, της Ferrari. Για τον Ιταλό όσον αφορά στο τι μέλλει γενέσθαι για τον ίδιο από τα τέλη του 2018 και εξής, τα πράγματα είναι μάλλον απλά. «Με ρωτάτε αν υπάρχουν και άλλα πράγματα που μου αρέσει να κάνω, εκτός από αυτά που κάνω σήμερα; Ασφαλώς και υπάρχουν. Για παράδειγμα, η θεωρητική φυσική, τομέας στον οποίο θα ήθελα να αφιερώσω αρκετό χρόνο», δήλωσε χαρακτηριστικά!

Ποιος όμως θα αντικαταστήσει τον Sergio Marchionne στην ομολογουμένως… ηλεκτρική καρέκλα του CEO της Fiat Chrysler Automobiles; Αν μη τι άλλο, οι ενδιαφερόμενοι είναι πολλοί. Ανάμεσά τους, με τις ευλογίες ασφαλώς του 38χρονου John Elkan, που ηγείται της οικογένειας Agnelli η οποία παραδοσιακά αποτελεί τον μεγαλύτερο μέτοχο της εταιρείας, ξεχωρίζουν ο CEO της CNH Industrial, Richard Tobin, o επικεφαλής της Fiat Europe, Alfredo Altavilla, o Mike Manley, που προέρχεται από την αμερικάνικη Jeep, καθώς και o Cledorvino Belini, ο επικεφαλής της Fiat στην Βραζιλία.

Θυμίζουμε πως Sergio Marchionne, ο οποίος κατέχει τη θέση του CEΟ από το 2004, έχει ως στρατηγικό στόχο η FCA να παρουσιάζει κέρδη έως το 2018 της τάξης των 5 δις ευρώ, η Alfa Romeo να αναπτυχθεί επαρκώς και στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού πουλώντας περί τις 400.000 μονάδες παγκοσμίως ανά χρονιά, η Fiat, παρά τον περιορισμένο (και μάλλον γερασμένο) αριθμό των προτάσεών της, κοντά στα 1,9 εκ. αυτοκίνητα, οι Chrysler και Dodge αθροιστικά κοντά στα 1,5 εκ. , η Jeep περίπου 1,9 εκ. και η Maserati κάτι παραπάνω από 75.000 αντίτυπα. Συνολικά, ο στόχος για την FCA είναι οι πωλήσεις της να ανέλθουν στις 7 εκ. μονάδες έως το 2018, κάτι βέβαια που «επιβάλλει» μία γιγαντιαία για τα σημερινά δεδομένα επένδυση ύψους 48 δις ευρώ. Από πού θα βρεθούν αυτά τα χρήματα;  Σε πρώτη φάση, από την είσοδο της μετοχής της νεοσύστατης εταιρείας στο χρηματιστήριο της Ν. Υόρκης, η οποία θα τεθεί για πρώτη φορά σε διαπραγμάτευση στις 13 Οκτωβρίου._Χ.Α.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!