Οι μέτριες περιβαλλοντικές επιδόσεις του κινητήρα του μικρού 4×4 μοντέλου της Suzuki θέτουν εν αμφιβόλω το μέλλον του στην ευρωπαϊκή αγορά, όπως επισήμως ανακοίνωσε η ιαπωνική εταιρεία.
Θηλιά στο λαιμό όλων σχεδόν των κατασκευαστών που δραστηριοποιούνται σήμερα στη γηραιά ήπειρο έχουν καταστεί οι αυστηρότερες περιβαλλοντικές νόρμες που έχει ήδη θεσπίσει η ΕΕ και σχετίζονται με τις εκπομπές ρύπων του στόλου τους. Ένας από τους κατασκευαστές αυτούς είναι και η Suzuki, η οποία δηλώνει σήμερα με επίσημη ανακοίνωσή της πως το μέλλον του μικρού Jimny στην ευρωπαϊκή αγορά από τα τέλη του 2020 και μετά τίθεται εν αμφιβόλω, προφανώς λόγω της αδυναμίας του κινητήρα του να προσαρμοστεί στα νέα πρωτόκολλα.
Σε σχετική μάλιστα ανακοίνωσή της, η ιαπωνική εταιρεία αναφέρει χαρακτηριστικά τα εξής μέσω του επίσημου παραρτήματός της στη Μ. Βρετανία:
«Κατά το λανσάρισμά του στα τέλη του 2018, η Suzuki ανακοίνωσε ότι τα υψηλότερα επίπεδα εκπομπών CO2 αυτού του μοντέλου θα επηρεάσουν δυσμενώς ολόκληρο το φάσμα εκπομπών της εταιρείας στην Ευρώπη μετά το 2020.»
Σύμφωνα με την Suzuki M. Βρετανίας, στην εγχώρια αγορά η διαθεσιμότητα του μοντέλου για το 2020 θα είναι «πολύ περιορισμένη».
Παρ’ ότι οι ιθύνοντες της εταιρείας δεν το επιβεβαιώνουν, όλα μαρτυρούν πως από τις αρχές το 2021 το Jimny θα αποτελέσει παρελθόν για την Ευρώπη.
Θυμίζουμε πως ο στόχος για τις μέσες εκπομπές CO2 κάθε κατασκευαστή από το 2021 και μετά είναι τα 95 gr/χλμ.
Αυτή τη στιγμή η χειροκίνητη έκδοση του Suzuki Jimny έχει εκπομπή CO2 η οποία ανέρχεται στα 154 gr/χλμ. σύμφωνα με το πρωτόκολλο NEDC, τιμή που «ανεβαίνει» στα 178 gr/χλμ. βάσει του νεότερου WLTP.