X
Επικαιρότητα

Τι να περιμένουμε από το νέο Mazda RX

Ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας Wankel, με δύο παρακαλώ ρότορες και ισχύ που θα υπερβαίνει τους 475 ίππους και, φυσικά, κίνηση στους πίσω τροχούς. Αυτά φαίνεται να είναι δύο μόνο από τα πιο δυνατά «χαρτιά» που θα φέρει μαζί της η νέα γενιά RX, η οποία εξελίσσεται πυρετωδώς αυτή την περίοδο από τους πάντοτε «ανήσυχους» μηχανικούς της ιαπωνικής εταιρείας.

Η πρόθεση της Mazda να επαναφέρει στο παγκόσμιο αυτοκινητικό προσκήνιο τον κινητήρα Wankel και μαζί του ένα κουπέ μοντέλο με σπορ χαρακτήρα, είναι πλέον δεδομένη. Αυτό άλλωστε… μαρτυρά και η ξαφνική(;) κίνηση της Ιαπώνων να παρουσιάσουν με κάθε επισημότητα πριν λίγες μόλις μέρες στα πάτρια για αυτούς εδάφη, το εντυπωσιακό RX Vision Concept, ένα κουπέ πάνω στο οποίο, όπως οι ίδιοι ανακοίνωσαν, θα βασιστεί η έκδοση παραγωγής της επόμενης γενιάς RX.

Καλώς εχόντων των πραγμάτων, όλα αυτά αναμένεται να πάρουν σάρκα και με την παρουσίαση του νέου RX9(;) των 1.400 κιλών όχι νωρίτερα από τα τέλη του 2017. Κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες και συγκεκριμένα κάτω από το εμπρός καπό του, θα φιλοξενείται η ολοκαίνουργια εκδοχή του περιστροφικού κινητήρα της Mazda, η οποία, σε αντίθεση με τον ήδη παροπλισμένο 1.300άρη, θα έχει χωρητικότητα 1,6 λίτρων διαθέτοντας, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, δύο ρότορες (2×800 κ.εκ.).

Στόχος των Ιαπώνων είναι να δημιουργήσουν έναν κινητήρα που όχι μόνο δεν θα καίει (καύσιμο, αλλά και λιπαντικό μέσο…), αλλά συγχρόνως θα εντυπωσιάζει με την απόδοσή του τόσο στις χαμηλές, όσο και στις υψηλές στροφές. Για το λόγο αυτό, οι μηχανικοί της Mazda εξετάζουν ήδη το ενδεχόμενο να «ενσωματώσουν» στη σύγχρονη εκδοχή του περιστροφικού τους κινητήρα όχι ένα, αλλά δύο τούρμπο.

Το πρώτο θα είναι ηλεκτρικό, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, συμβάλλοντας στην εξάλειψη των γνωστών… ζητημάτων έλλειψης ροπής στις χαμηλές στροφές που δυστυχώς αμαύρωναν την εικόνα του ατμοσφαιρκού Wankel κινητήρα που επί σειρά ετών προσέφερε τις υπηρεσίες του στο θρυλικό πλέον RX-8.

Από εκεί και πέρα, ένα συμβατικό τούρμπο που θα ακολουθεί την πεπατημένη (βλ υπερτροφοδότης καυσαερίων) θα αναλαμβάνει δράση από τις μεσαίες στροφές και εξής εκτοξεύοντας τόσο τον δείκτη του στροφόμετρου πάνω από το ψυχολογικό και όχι μόνο φράγμα των 8.000 σ.α.λ., όσο και τη μέγιστη ισχύ του SkyActiv-R, άνω των 475 ίππων!

Μια ακόμα…. attraction του νέου Wankel θα είναι η τεχνολογία HCCΙ, η οποία θα επιτρέπει τη συμπίεση του μίγματος καύσης έως την αυτανάφλεξή του, όπως ακριβώς συμβαίνει στους πετρελαιοκινητήρες! Η τεχνολογία αυτή επιφέρει, σύμφωνα με τη Mazda, σημαντική μείωση της κατανάλωσης και φυσικά των εκπομπών ρύπων.

Όπως αναφέραμε και στην εισαγωγή, η κίνηση θα μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, το οποίο θα είναι εγκατεστημένο πολύ κοντά στον πίσω άξονα και όχι εμπρός, όπως συμβαίνει με το MX-5, βελτιώνοντας έτσι ακόμα περισσότερο την κατανομή του βάρους._Χ.Α.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!