Στις περιφέρειες Αθηνών-Θεσσαλονίκης απαγορεύεται η κυκλοφορία των πετρελαιοκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων. Οι ισχύουσες διατάξεις έχουν καθοριστεί με την υπουργική απόφαση Β–27660 /712 (ΦΕΚ 519 Β, 12-08-1992). Σε αυτές αναφέρονται τα όρια εντός των οποίων ισχύει η απαγόρευση και τα οποία στην Αθήνα είναι τα εξής: Ελευσίνα –Μαγούλα –Φυλή –Αχαρνές – Θρακομακεδόνες –Βαρυμπόμπη –Κρυονέρι -Άγιος Στέφανος –Άνοιξη –Σταμάτα –Ροδόπολη –Διόνυσος –Πικέρμι –Σπάτα –Κορωπί –Βάρη -Βάρκιζα. Αυτό που δεν είναι ξεκάθαρο (απάντηση δεν υπάρχει ούτε στις υπηρεσίες της Τροχαίας, αλλά ούτε και στο υπουργείο Μεταφορών) είναι αν επιτρέπεται ή όχι η πετρελαιοκίνηση εντός των συγκεκριμένων ανωτέρω περιοχών. Oι επιπτώσεις για όποιον «συλληφθεί» να κινείται με πετρελαιοκίνητο μέσα στην απαγορευμένη ζώνη είναι η αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδήγησης και της άδειας κυκλοφορίας του αυτοκινήτου για ένα μήνα, καθώς και διοικητικό πρόστιμο 150 περίπου ευρώ. Στο όλο «σκηνικό» υπάρχουν και δύο οξύμωρα σχήματα: η παράβαση αυτή δεν συμπεριλαμβάνεται στον Κ.Ο.Κ, ενώ με δεδομένο ότι η διέλευση των αυτοκινήτων diesel επιτρέπεται στην Αττική Οδό μπορεί κάποιος να πάει στο αεροδρόμιο με ένα τέτοιο όχημα, αλλά δεν μπορεί να το οδηγήσει ως το λιμάνι του Πειραιά για να το βάλει στο καράβι για τις Κυκλάδες (π.χ.).
Εξαιρέσεις: επιτρέπεται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη η κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων ταξί, λεωφορείων, βαρέων φορτηγών και στρατιωτικών οχημάτων, καθώς και στα ιδιωτικά φορτηγά κάτω των 4 τόνων, των οποίων οι ιδιοκτήτες έχουν άδεια παραγωγού ή πωλητή σε λαϊκές αγορές και μεταφέρουν προϊόντα. Και για αυτά όμως τα αυτοκίνητα υπάρχουν προϋποθέσεις ηλικίας και τεχνολογίας, που καθορίστηκαν από την απόφαση 25543/1207 (ΦΕΚ 577 Β, 18-05-2001).