Η αμερικάνικη εταιρεία δημοσιοποίησε μια εκτενή έκθεση των οικονομικών και όχι μόνο επιτευγμάτων της για το πρώτο τρίμηνο του 2018. Ας δούμε τα κυριότερα σημεία της.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία των πρώτων 90 ημερών του έτους που αργά χθες το βράδυ δόθηκαν στη δημοσιότητα, η Tesla κατέγραψε ρεκόρ εσόδων αλλά και ζημιών σε σχέση με όλα τα προηγούμενα τρίμηνα. Διαψεύδοντας τις εκτιμήσεις έγκυρων(;) αναλυτών της αγοράς που ήθελαν την πολυσυζητημένη εταιρεία του Elon Musk να μην υπερβαίνει σε τζίρο κατά τη διάρκεια του Q1 τα 3,2 δις δολάρια, ο αυτοκινητικός κολοσσός από την Καλιφόρνια κατάφερε να αυξήσει τα συνολικά του έσοδα τους πρώτους τρεις μήνες του 2018 στα 3,41 δις δολάρια, έναντι μόλις 2,7 δις που ήταν στην αντίστοιχη περίοδο του 2017. Εντούτοις, χάρη στις συνεχιζόμενες επενδύσεις και αναβαθμίσεις της αμερικάνικης εταιρείας στις γνώριμες εγκαταστάσεις του εργοστασίου της στο οποίο «γεννιέται» καθημερινά το Model 3, οι ζημιές της άγγιξαν τα 784,6 εκ. δολάρια, ποσό που ξεπερνά κάθε απώλεια που είδαμε να καταγράφεται στο παρελθόν από την Tesla από το 2010 μέχρι και σήμερα. Ως εκ τούτου, οι καθαρές ζημιές ανά μετοχή έφτασαν στα 4,19 δολάρια. Την ίδια στιγμή, οι ταμειακές της ροές μειώθηκαν από 3,4 δις δολάρια που ήταν στα τέλη του 2017, στα 2,7 δις δολάρια την 31.3.2018.
Αυτή τη στιγμή η αξία της μετοχής της Tesla «παίζει» κοντά στα 300 δολάρια τη στιγμή που στo peak της το Σεπτέμβριο του 2017 έφτανε στα 389,61 δολάρια.
Διαβάστε επίσης: Η Tesla θα είναι κερδοφόρα το ’18, δηλώνει ο Elon Musk
Στη σχετική αναφορά της η Tesla επισημαίνει πως ο ρυθμός παραγωγής του Model 3 είναι αυτή τη στιγμή στα 2.270 αυτοκίνητα ανά βδομάδα και πως η εταιρεία «διατηρεί» αυτή τη στιγμή περισσότερες από 450.000 παραγγελίες σε σχέση με τις πάνω από 500.000 που είχε λίγες μόλις εβδομάδες μετά την αποκάλυψή του.
«Ακόμη και σε αυτό το στάδιο, το Model 3 βρίσκεται ήδη στο κατώφλι του να γίνει το πιο δημοφιλές μεσαίου μεγέθους premium σεντάν στις ΗΠΑ. Και οι παραδόσεις του μοντέλου συνεχίζουν να αυξάνονται», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Elon Musk μιλώντας χθες βράδυ στην επίσημη παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας του στις ΗΠΑ.
Και προσέθεσε:
«Οι καταναλωτές έχουν δείξει με σαφήνεια ότι τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πιο επιθυμητά όταν η τιμή τους ορίζεται ισοδύναμα με τους ανταγωνιστές που χρησιμοποιούν κινητήρες εσωτερικής καύσης, προσφέροντας παράλληλα καλύτερη τεχνολογία, απόδοση και εμπειρία χρήστη».
Διαβάστε επίσης: Ρεκόρ παραγωγής για την Tesla στο πρώτο 3μηνο με 34.494 οχήματα
Ο 46χρονος Elon Musk έκανε αναφορά, μεταξύ άλλων, και στο Model Y, επισημαίνοντας πως η παραγωγή του δεν θα ξεκινήσει το 2019, όπως είχε μεταδώσει στις 11 Απριλίου το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, αλλά ένα χρόνο αργότερα.
«Το ρεπορτάζ του Reuters δεν βασίζεται πουθενά. Δεν θα ξεκινήσουμε την παραγωγή του Model Y την επόμενη χρονιά. Θα έλεγα ότι πιο πιθανό είναι να γίνει σε 24 μήνες από τώρα… ή νωρίς το 2020, το πιο πιθανό».
Ιδιαίτερη μνεία έγινε και στον «υπερ-αυτοματοποίηση» των εργοστασίων της εταιρείας, με τον ισχυρό άνδρα της να παραδέχεται δημοσίως και για μία ακόμα φορά πως η επιλογή αυτή ήταν λανθασμένη.
«Ναι, η υπερβολική αυτοματοποίηση στην Tesla ήταν λάθος. Οι άνθρωποι είναι υποτιμημένοι».
Και προσέθεσε:
«Υπάρχουν μερικά πράγματα που είναι πολύ καλά προσαρμοσμένα στη χειρωνακτική εργασία και άλλα που είναι κατάλληλα για αυτοματοποιημένη λειτουργία, και τα δύο αυτά πράγματα δεν πρέπει να συγχέονται. Πήγαμε πολύ μακριά στο μέτωπο αυτό και αυτοματοποιήσαμε κάποια αρκετά ανόητα πράγματα»._Χ.Α.