Το Εθνικό Συμβούλιο για την Ασφάλεια των Μεταφορών δήλωσε χθες ότι έστειλε τέσσερα στελέχη του στη Φλόριντα των ΗΠΑ προκειμένου να διερευνήσουν ένα νέο συμβάν, με εμπλεκόμενο όχημα ένα Tesla Model S, που είχε ως κατάληξη να χάσουν τη ζωή τους δύο έφηβοι και να τραυματιστεί ακόμα ένας όταν το αυτοκίνητο τυλίχτηκε στις φλόγες μετά από πρόσκρουσή του σε τσιμεντένιο τοίχο.
Αυτή είναι η τέταρτη κατά σειρά έρευνα που πραγματοποιεί η National Transport Safety Board (NTSB) βάζοντας στο «στόχαστρό» της κάποιο μοντέλο της αμερικάνικης Tesla που εμπλέκεται σε τροχαίο -με πιο πρόσφατο εκείνο που αφορά στο επίσης θανατηφόρο συμβάν που έλαβε χώρα στο Mountain View της Καλιφόρνια στις 23 Μαρτίου. Εν προκειμένω, σύμφωνα με το Εθνικό Συμβούλιο για την Ασφάλεια των Μεταφορών στις ΗΠΑ, ένα Model S του 2014 προσέκρουσε την Τρίτη στις 6:45 μ.μ. τοπική ώρα με ταχύτητα σ’ έναν τσιμεντένιο τοίχο στη Φλόριντα, και μάλιστα σε περιοχή όπου το όριο δεν υπερέβαινε τα 35 μίλια/ώρα, με αποτέλεσμα το όχημα να πάρει φωτιά. Από το αυτοκίνητο ανασύρθηκαν από τα σωστικά συνεργεία νεκροί δύο ανήλικοι μαθητές και βαριά τραυματισμένος ένας τρίτος. Οι εκπρόσωποι της NTSB διευκρίνισαν ωστόσο σε σχετικές δηλώσεις που πραγματοποίησαν πως οι έρευνές τους δεν θα εστιαστούν στο σύστημα αυτόνομης οδήγησης του οχήματος -το γνωστό Autopilot.
«Η NTSB έχει μακρά παράδοση στη διερεύνηση αναδυόμενων τεχνολογιών στο χώρο των μεταφορών, όπως οι πυρκαγιές που προκαλούνται από μπαταρίες ιόντων λιθίου στην εμπορική αεροπορία, καθώς και μία αντίστοιχη σ’ ένα Chevrolet Volt, σε συνεργασία με την Εθνική Διοίκηση Ασφάλειας της Οδικής Κυκλοφορίας της χώρας», επεσήμανε χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος της NTSB, Robert Sumwalt.
Και προσέθεσε:
«Στόχος των ερευνών είναι η κατανόηση του αντίκτυπου αυτών των τεχνολογιών όταν αποτελούν μέρος ενός ατυχήματος».
Η Tesla, από τη μεριά της, δεν απάντησε σε άμεση αίτηση σχολιασμού του όλου ζητήματος, εντούτοις εξέδωσε δήλωση μέσω του δικτύου NBC 6, σύμφωνα με την οποία μέχρι και αυτή τη στιγμή δεν είναι σε θέση να ανακτήσει τον αριθμό αναγνώρισης του επίμαχου οχήματος που θα της επέτρεπε να έχει άμεση πρόσβαση στα ηλεκτρονικά στοιχεία καταγραφής δεδομένων του αυτοκινήτου.
Στη δήλωσή της η αμερικάνικη εταιρεία επισημαίνει επίσης τα εξής:
«Ωστόσο, εάν είχε ενεργοποιηθεί το Autopilot, θα είχε περιορίσει την ταχύτητα του οχήματος σε 35 μίλια/ώρα ή και λιγότερο στο συγκεκριμένο δρόμο, γεγονός που δεν συνάδει με τις δηλώσεις αυτοπτών μαρτύρων και τη ζημία στο όχημα»._Χ.Α.