top icon
Επικαιρότητα

Τέλος εποχής για το Yugo

Η Ζastava, αυτοκινητοβιομηχανία της Σερβίας, με επίσημη ανακοίνωσή της έκανε γνωστό πως σταματάει την κατασκευή του Yugo.

Η Ζastava, αυτοκινητοβιομηχανία της Σερβίας, με επίσημη ανακοίνωσή της έκανε γνωστό πως σταματάει την κατασκευή του Yugo. Η γραμμή παραγωγής θα παύσει να υφίσταται, μετά από 30 χρόνια αδιάκοπης λειτουργίας. Πρόκειται για μια κίνηση στρατηγικής που αποβλέπει στην μετατροπή της, για  κατασκευή άλλων αυτοκινήτων.
 
Συγκεκριμένα από αυτή στο μέλλον θα παράγονται αυτοκίνητα με το λογότυπο της Fiat, με τις προβλέψεις να μιλούν για 200.000 μονάδες το χρόνο. Δεν θεωρείται τυχαία η συνεργασία αυτή, αφού και το Yugo είχε βασιστεί για την κατασκευή του, στο Fiat 128, κατόπιν αδείας της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Το 2005 μάλιστα,  είχε υπογραφτεί και νέα συμφωνία με την Fiat, που αναφερόταν στην κατασκευή του Fiat Punto για τις ανατολικές χώρες με την ονομασία Ζastava 10.  
 
Το Yugo είχε παρουσιαστεί στην παγκόσμια αγορά το 1978, ενώ συνολικά έχουν κατασκευαστεί 800.000 μονάδες. Για την ιστορία αξίζει να σημειωθεί ότι η Zastava ιδρύθηκε το 1853, σαν κατασκευαστής όπλων. Όσο για το ίδιο το αυτοκίνητο, κάποτε δοκίμασε την τύχη του και στην αγορά της Αμερικής. Αυτό έγινε το 1982, με μία έκδοση που χρησιμοποιούσε τετρακύλινδρο κινητήρα 850 κ.εκ. και κόστιζε περί τα 3.990 δολάρια.
 
Πλατφόρμα
Bασισμένο στο Fiat 128 με διαφορετικά μέρη, δανεισμένα από την ομώνυμη εταιρεία.
Μηχανικά σύνολα
(903 κ.εκ. – 45 ίπποι),
(1.116 κ.εκ. – 55 ίπποι),
(1.116 κ.εκ. – 60 ίπποι),
(1.301 κ.εκ.- 65 ίπποι)
Κιβώτια ταχυτήτων
45: 4-σχέσεων
55, 60, 65: 5-σχέσεων
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ