X
Επικαιρότητα

Τέλος εποχής για την BMW M5

Η πέμπτη κατά σειρά γενιά της Γερμανικού όπλου κλείνει τον κύκλο της, με τους Βαυαρούς να βάζουν τέλος την παραγωγή του μοντέλου, ενόψει της παρουσίασης της νέας M5.

Η πέμπτη κατά σειρά γενιά της Γερμανικού όπλου κλείνει τον κύκλο της, με τους Βαυαρούς να βάζουν τέλος την παραγωγή του μοντέλου, ενόψει της παρουσίασης της νέας M5.
Κύριο χαρακτηριστικό της καταξιωμένης Μ5 E60 ήταν ασφαλώς ο ατμοσφαιρικός V10 κινητήρας-διαμάντι των 507 ίππων που φιλοξενούνταν κάτω από το εμπρός καπό της, προσφέροντας ατέλειωτες συγκινήσεις, όχι μόνο με τα αποθέματα ισχύος, αλλά, κυρίως, με την εντυπωσιακή, σχεδόν αγωνιστική του ευστροφία. Δυστυχώς (για τους φανατικούς του είδους και όχι μόνο), οι καιροί αλλάζουν και μαζί τους οι απαιτήσεις που αφορούν τις ολοένα και αυστηρότερες πλέον προδιαγραφές ρύπων, γεγονός που οριστικά τοποθετεί σήμερα στο χρονοντούλαπο της ιστορίας –για περιβαλλοντικούς και μόνο λόγους- κινητήρες σαν τον κορυφαίο 5λιτρο της Ε60. Αναμενόμενο είναι λοιπόν, στη νεότερη γενιά του μοντέλου –έκτη κατά σειρά- η οποία αναμένεται να πραγματοποιήσει το επίσημο ντεμπούτο της στην Έκθεση της Γενεύης τον Μάρτιο του 2011, οι ιθύνοντες της BMW να στραφούν στην επιλογή-μονόδρομο του downsizing επιλέγοντας για τη νέα M5 ένα μικρότερου κυλινδρισμού 8κύλινδρο σε διάταξη V σύνολο, με διπλό όμως τούρμπο, προκειμένου να περιοριστούν οι εκπομπές CO2 αλλά και να διατηρηθεί η απόδοση σε αντίστοιχα (ενδεχομένως και υψηλότερα) επίπεδα.
Έως το ντεμπούτο όμως της υπερτροφοδοτούμενης και εντελώς νέας -ασφαλώς- M5, αξίζει να σημειώσουμε πως καθ’ όλη τη διάρκεια… ζωής του μοντέλου πέμπτης γενιάς, η συνολική του παραγωγή ανήλθε στις 20.548 μονάδες. Από αυτές, μόλις οι 1.025 αφορούν την έκδοση στέισον βάγκον. _Χ.Α.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!