Η κυβέρνηση έδωσε στη δημοσιότητα την τροπολογία που αφορά στο ύψος των τελών κυκλοφορίας για τη νέα χρονιά.
Από αυτή προκύπτει η θέσπιση τριών κατηγοριών: η πρώτη αφορά στα οχήματα που ταξινομήθηκαν πριν το 2001, η δεύτερη στα οχήματα χρονολογίας από το 2001 έως και το 2005, ενώ η τρίτη στα αυτοκίνητα που «έβγαλαν» πινακίδες από το 2006 έως και το 2010. Για τα μεταγενέστερης χρονολογίας, ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας εξακολουθεί να γίνεται σύμφωνα με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του κινητήρα.
Συνολικά:
– Για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν πριν το 2001, τα τέλη εμφανίζονται ελαφρώς μειωμένα σε σχέση με πέρσι.
– Για τα οχήματα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας από το 2001 έως το 2005, προκύπτει μικρή μείωση για τα αυτοκίνητα με κινητήρα άνω των 1.929 κ.εκ.
– Για τα οχήματα από το 2006 έως το 2010, τα τέλη κυκλοφορίας αυξάνονται ελαφρώς από τα 1.358 κ.εκ. και πάνω.
– Για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν από 01.11.2010 και μετά, παρατηρείται αύξηση στα τέλη κυκλοφορίας, τα οποία προκύπτουν πολλαπλασιάζοντας τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του κινητήρα με τον νέο αυξημένο συντελεστή, ο οποίος πλέον κυμαίνεται από 0,98 έως 3,72 ευρώ ανά gr CO2, έναντι 0,9 έως 3,4 ευρώ ανά gr CO2.
– Το όριο για την απαλλαγή καταβολής τελών κυκλοφορίας για την ως άνω κατηγορία «πέφτει» από τα 100 στα 90 gr.
– Τέλη κυκλοφορίας θα καταβάλλουν και τα υβριδικά αυτοκίνητα με το όριο απαλλαγής να διαμορφώνεται από τα 1.929 στα 1.549 κ.εκ.
Οι αλλαγές αυτές πρόκειται να αυξήσουν τη ροή… ζεστού χρήματος προς τα δημόσια ταμεία κατά επιπλέον 13 εκ. ευρώ σε σχέση με το 2015. Ή τουλάχιστον αυτή είναι η προσδοκία του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης._Χ.Α.