Η γερμανική εταιρεία ανακοίνωσε με αρκετές λεπτομέρειες το τεχνολογικό προφίλ του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της. Με άλλα λόγια, τς νέας Porsche Taycan, που θα δούμε να αποκαλύπτεται πλήρως μέσα στην επόμενη χρονιά.
Μπορεί η Porsche να είναι γνωστή κυρίως για τις σπορ κατασκευές της, εντούτοις είναι η νέα και αμιγώς ηλεκτροκίνητη Taycan εκείνη που σηματοδοτεί την «επόμενη μέρα» για το Γερμανό κατασκευαστή από το Zuffenhausen και όχι κάποια 2θέσια ή σχεδόν 2θέσια κατασκευή με τον κινητήρα πίσω ή ένα ακόμα SUV μοντέλο. Ως εκ τούτου, τόσο η απόδοσή της, όσο και οι «κεντρικές» επιλογές των ανθρώπων της Porsche στις επιμέρους τεχνικές περγαμηνές της, αναμένεται να διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο για τη συνέχεια. Μία συνέχεια, την οποία η Porsche αποφάσισε να μας αποκαλύψει χθες ανακοινώνοντας τα κύρια στοιχεία που συνθέτουν το «ηλεκτρικό ποιον» της νέας της δημιουργίας. Μιας δημιουργίας διαφορετικής από τις άλλες που από τα τέλη του 2019 θα κοσμεί και επίσημα τις εκθέσεις των επίσημων αντιπροσώπων της ανά τον κόσμο. Ναι, δίπλα ακριβώς από τις βενζινοαίματες εκδόσεις των 911, 718 Cayman/Boxster, Panamera, Cayenne και Macan.
Το εμπορικό σκέλος…
Σύμφωνα με τον υφιστάμενο σχεδιασμό της εταιρείας, η Porsche στοχεύει να είναι ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων της Γερμανίας που θα «ενστερνιστεί» το δόγμα της ηλεκτροκίνησης. Για το λόγο αυτό, οι ιθύνοντες της προσδοκούν με χρονικό ορίζοντα το 2025 οι ετήσιες πωλήσεις τους να είναι μοιρασμένες σε ποσοστό 50/50 ανάμεσα στα αυτοκίνητα που θα κινούνται από θερμικούς ή/και ηλεκτρικούς κινητήρες. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Με δεδομένο το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή η Porsche πουλά περί τα 250.000 αυτοκίνητα το χρόνο, στόχος είναι το 2025 τα 125.000 αυτά να είναι βενζινοκίνητα, με τα υπόλοιπα 125.000 να «σπάνε» σε περισσότερα από 60.000 plug-in υβριδικά και σχεδόν 60.000 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Σε ότι αφορά στην Taycan, η γερμανική εταιρεία ευελπιστεί πως από τον πρώτο κιόλας χρόνο οι πωλήσεις της σε επίπεδο 12μήνου θα αγγίζουν ή και θα ξεπερνούν οριακά τις 20.000 μονάδες. Αριθμός, με άλλα λόγια, που αντιστοιχεί σχεδόν στα 2/3 των καινούργιων 911 που ταξινομεί αυτή τη στιγμή ο Γερμανός κατασκευαστής ανά τον κόσμο σε ετήσια βάση.
και το ηλεκτρικό
Η νέα Porsche Taycan, ή αν προτιμάτε, η… πρώην Mission E, θα κινείται από δύο στο σύνολο «συγχρονισμένους» ηλεκτροκινητήρες, όπως επισήμως ανακοινώθηκε, που συνδυαστικά θα αποδίδουν πάνω από 600 ίππους. Οι έως τώρα υπολογισμοί των Γερμανών κάνουν λόγο πως οι εν λόγω μονάδες ισχύος θα εξασφαλίζουν «0-100» σε χρόνο κάτω των 3,5 δλ. και «0-200» σε λιγότερο από 12 δλ. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου, στις οποίες και θα αποθηκεύεται η ενέργεια που θα «εισπράττουν» τα δύο ηλεκτρο-μοτέρ, έχουν βέλτιστο εύρος λειτουργίας τους 20 με 40 βαθμούς Κελσίου εξασφαλίζοντας στις συνθήκες αυτές αυτονομία άνω των 500 χλμ. Μολαταύτα, η Porsche δεν ανακοινώνει ούτε την ακριβή χωρητικότητά των μπαταριών, ούτε και ποια νόρμα (WLTP ή NEDC) έχει υιοθετηθεί για τον ως άνω υπολογισμό της μέγιστης αυτονομίας. Σύμφωνα πάντα με την εταιρεία, σε κύκλωμα 800V ο χρόνος που θα απαιτείται για το γέμισμα των συσσωρευτών ενέργειας προκειμένου να καλυφθούν 400 χλμ. δεν θα υπερβαίνει τα 15 λεπτά._Χ.Α.
Αυτή τη στιγμή πάνω από 60 εξειδικευμένοι μηχανικοί της Porsche εργάζονται σε «πάνω» από 21 πρωτότυπα μοντέλα της Taycan, που ήδη έχει καλύψει ανά τον κόσμο σε μια σειρά ποικίλων δοκιμών στις οποίες έχουν υποβληθεί πάνω από 40.000 χλμ.