Η ιταλική εταιρεία παρουσιάζει στη Γενεύη το πρώτο της SUV μοντέλο σε μια προσπάθεια να κλέψει λίγη από την πίτα της κατηγορίας στην οποία χρόνια τώρα κυριαρχεί το… γερμανικό κατεστημένο.
Ένα ακόμα… κάστρο πέφτει, με τη Maserati να μπαίνει και αυτή με τη σειρά της στην κατηγορία των πολυτελών crossover αυτοκινήτων με άρμα τη νέα Levante. Στο εμπορικό στόχαστρο του μοντέλου με τη… μεσογειακή ονομασία και, φυσικά, των Ιταλών δημιουργών της, μπαίνει το γερμανικό lobby των Porsche Cayenne, Mercedes GLE, Audi Q5 και BMW X5.
Η νέα Levante βασίζεται σε μια τροποποιημένη εκδοχή του πατώματος στο οποίο «πατούν» σήμερα οι Quattroporte και Ghibli δανειζόμενη από την τελευταία και τα μηχανικά σύνολα που την κινούν. Πιο συγκεκριμένα, στη βάση της πυραμίδας συναντάμε έναν 3λιτρο V6 twin-turbo κινητήρα βενζίνης, ο οποίος είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις ισχύος, με 350 ίππους για τη «μικρή» και 430 για τη «μεγάλη», η ονομασία της οποίας συνοδεύεται από το γράμμα «S». Σύμφωνα με τις επίσημες τιμές που ανακοίνωσε στη Γενεύη η Maserati, η έκδοση των 350 ίππων επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 6,0 δλ. επιτυγχάνοντας τελική ταχύτητα της τάξης των 251 χλμ./ώρα. Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανέρχονται στα 249 gr ανά χλμ. και η μέση κατανάλωση τα 10,7 λιτ./100 χλμ. Η Levante S, με τη σειρά της, ολοκληρώνει το «0-100» σε 5,2 δλ. τερματίζοντας τον δείκτη του κοντέρ στα 264 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση είναι αυξημένη σε σχέση με τη μικρή έκδοση κατά μόλις 0,4 λιτ. και οι εκπομπές ρύπων κατά 4 μόλις gr.
Εκτός από τις βενζινοκίνητες αυτές εκδοχές του μοντέλου, η νέα Levante διατίθεται και με έναν επίσης 3λιτρο V6 κινητήρα ντίζελ, ο οποίος αποδίδει 275 ίππους. Η πετρελαιοκίνητη έκδοση σαφώς και δεν υπολείπεται σε επιδόσεις, μιας και τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 6,9 δλ. Εμφανές είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα σε κατανάλωση και εκπομπές ρύπων, με την πρώτη να μην ξεπερνά τα 7,2 λιτ./100 χλμ. και τις δεύτερες τα 189 gr/χλμ.
Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με 8 σχέσεις σε συνδυασμό με το γνωστό σύστημα τετρακίνησης Q4 της εταιρείας. Σε ότι αφορά στα υπόλοιπα μηχανικά μέρη, ξεχωρίζουμε τις αναρτήσεις, που αποτελούνται από διπλά ψαλίδια εμπρός και μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Επίσης, τα αμορτισέρ –ρυθμιζόμενα ως προς το ύψος τους- διαθέτουν πέντε ρυθμίσεις σκληρότητας. Τέλος, η κατανομή του βάρους ανάμεσα στους δύο άξονες, σύμφωνα με την Maserati, είναι η ιδανική (50/50)._Χ.Α.