Η ώθηση των Γάλλων της PSA στην κατηγορία των υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων ξεκινά με τον όμιλο να προετοιμάζει τα εργοστάσια του για να παράγει μία σειρά οχημάτων χαμηλών εκπομπών που θα τον βοηθήσουν να εκπληρώσει τα όλο και πιο αυστηρά ευρωπαϊκά περιβαλλοντικά πρότυπα.
Το νέο DS 7 Crossback στην έκδοση E–Tense θα είναι το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο που θα διαθέσει η PSA, με τις πωλήσεις του να ξεκινούν τον Σεπτέμβριο του 2019. Αμέσως μετά θα ακολουθηθούν τα Peugeot 3008 Plug–in Hybrid και 508 Plug–in Hybrid, η αντίστοιχη εκδοχή του Opel Grandland X, αλλά και το υβριδικό Citroen C5 Aircross. Αξίζει να σημειωθεί πως όλα τα παραπάνω βασίζονται στην πλατφόρμα e-EMP2 της PSΑ. Τα μοντέλα του γαλλικού ομίλου που κατασκευάζονται στη μικρότερη πλατφόρμα CMP, αρχής γενομένης με το νέο DS 3 Crossback E–Tense, θα έχουν αμιγώς ηλεκτρικές παραλλαγές, αντί για plug-in υβριδικές, για λόγους κόστους και πολυπλοκότητας.
Το Peugeot 3008 και το Opel Grandland X θα κατασκευαστούν στο Sochaux, το οποίο αποτελεί το σημείο αναφοράς για τις εξελίξεις της υβριδικής τεχνολογίας της PSA. Το εργοστάσιο του ομίλου στο Mulhouse θα παράγει τα υβριδικά DS 7 και Peugeot 508, ενώ το υβριδικό Citroen C5 Aircross θα «γεννιέται» στη Rennes. Το δε Opel Grandland X θα κατασκευάζεται επίσης και στο Eisenach της Γερμανίας.
Η στρατηγική «Push to Pass» την οποία καιρό τώρα έχει ανακοινώσει ο CEO της PSA, Carlos Tavares, προβλέπει την παρουσία 15 νέων ηλεκτροκίνητων οχημάτων έως το 2021, συμπεριλαμβανομένων 8 plug-in υβριδικών και 7 αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων με επαναφορτιζόμενες μπαταρίες. Σύμφωνα με το εν λόγω πλάνο, από το 2019 και εξής κάθε νέο μοντέλο που θα παρουσιάζεται θα έχει και από μία παραλλαγή που θα κινείται αποκλειστικά ή επικουρικά με την αρωγή ρεύματος, κάτι που θα έχει ως αποτέλεσμα όλα τα μοντέλα της γκάμας του ομίλου να έχουν από μία ηλεκτροκίνητη εκδοχή έως το 2025.
Ενώ οι άλλες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Renault, η VW και η Mercedes, εισάγουν στη γκάμα τους με ολοένα και περισσότερη θέρμη αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα – προκειμένου να πληρούν τα πρότυπα εκπομπών της ΕΕ αποφεύγοντας εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σε πιθανά πρόστιμα – τα στελέχη της PSA είναι σίγουρα ότι τα plug–in υβριδικά θα μπορούν να πωληθούν πιο… εύκολα, ειδικά σε μία μερίδα καταναλωτών που ανησυχούν για την αυτονομία, το χρόνο φόρτισης αλλά και τη διαθεσιμότητα των σταθμών ανεφοδιασμού τους με ρεύμα.
«Ένα θεμελιώδες ατού στην πώληση ενός υβριδικού plug-in είναι η ελευθερία», δήλωσε ο Διευθυντής του προγράμματος PHEV της PSA, Olivier Salvat, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του εργοστασίου του ομίλου στο Sochaux της Γαλλίας.
Όπως δήλωσε, η PSA έχει λάβει τα… μέτρα της ώστε να εξασφαλίσει ότι οι αγοραστές δεν θα παρατηρήσουν διαφορές μεταξύ των συμβατικών και plug-in υβριδικών μοντέλων σε καίριους τομείς. Όπως, για παράδειγμα, στο χώρο φόρτωσης, ο οποίος δεν θα αλλοιώνεται σε χωρητικότητα εξαιτίας της φιλοξενίας των μπαταριών. Ως αντιστάθμισμα, όλα τα μοντέλα του είδους θα προσφέρονται με ελαστικά run-flat, αντί για εφεδρικό ελαστικό, δήλωσε. Η μόνη – ορατή – διαφορά είναι η θέση της «θύρας» φόρτισης της μπαταρίας, η οποία θα βρίσκεται στην αντίθετη πλευρά από εκείνη του ρεζερβουάρ καυσίμου.
Εκεί βέβαια που θα δουν διαφορά οι αγοραστές, είναι στην τιμή. Επ’ αυτού τα στελέχη της PSA δηλώνουν ότι με την πάροδο του χρόνου το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας ενός plug-in υβριδικού θα είναι περίπου το ίδιο με ένα πετρελαιοκίνητο μοντέλο. Την ίδια στιγμή, προκειμένου να «πέσει» ακόμα περισσότερο το κόστος, η PSA καλεί τη γαλλική κυβέρνηση να επαναφέρει τα κίνητρα που μέχρι πρότινος ίσχυαν στη χώρα – αυτή τη στιγμή η Γαλλία προσφέρει μπόνους 6.000 € για την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, όχι όμως και τα 1.000 € για την απόκτηση ενός καινούργιου plug-in υβριδικού, όπως συνέβαινε μέχρι το 2017.
Στις δηλώσεις του ο Olivier Salvat ξεκαθάρισε πως τα plug-in υβριδικά μοντέλα της PSA θα είναι «κερδοφόρα αυτοκίνητα». Αυτό σημαίνει ότι θα διαθέτουν όσο το δυνατόν περισσότερα κοινά τμήματα με τα συμβατικά, ενώ «κοντινές» θα είναι και οι διαδικασίες παραγωγής τους. Για να υποστηρίξει όλα τα παραπάνω, η PSA δηλώνει πως μόνο το 7-8% ενός υβριδικού αυτοκινήτου είναι σχεδιασμένο με διαφορετικό τρόπο ώστε να «υποστηρίξει» στοιχεία, όπως είναι για παράδειγμα οι ενισχύσεις για την προστασία της μπαταρίας, το ηλεκτρικό μοτέρ, που θα είναι τοποθετημένο εν σειρά με το κιβώτιο ταχυτήτων και το σύστημα πέδησης, που θα ανακτά ενέργεια στο φρενάρισμα._Χ.Α.