top icon
Επικαιρότητα

Τα πάντα για το νέο VW Passat

Όλες οι νεότερες πληροφορίες για το όγδοης γενιάς VW, που παρουσιάστηκε επίσημα σε μια ειδική εκδήλωση στο σχεδιαστικό κέντρο της εταιρείας στο Potsdam της Γερμανίας.

Όλες οι νεότερες πληροφορίες για το όγδοης γενιάς VW, που παρουσιάστηκε επίσημα σε μια ειδική εκδήλωση στο σχεδιαστικό κέντρο της εταιρείας στο Potsdam της Γερμανίας. 

Παρά την πρόωρη αποκάλυψή του, καθώς η επίσημη πρεμιέρα του αναμένεται να πραγματοποιηθεί τον Οκτώβριο στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου το Παρισιού, η VW έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα τον πλήρη «φάκελο», με όλες τις απαραίτητες διευκρινήσεις και πληροφορίες, του νέου μεσαίου της μοντέλου. Συμπερασματικά, στο νέο Passat, το οποίο τα τελευταία 41 χρόνια έχει πουλήσει πάνω από 23 εκατομμύρια αντίτυπα σε όλο τον κόσμο, τα πάντα είναι νέα: από τον σχεδιασμός και τις τεχνολογίες που υιοθετεί έως και τους κινητήρες που το κινούν. Αν μη τι άλλο, το νέο VW Passat θέτει νέα πρότυπα στην κατηγορίας του, με το συνολικό του βάρος να έχει μειωθεί κατά 85 κιλά και την αποδοτικότητα του σε κατανάλωση κατά 20%. Επίσης, για πρώτη φορά στην ιστορία του, το Passat θα προσφέρεται σε μια plug-in υβριδική έκδοση. Συνολικά, το νέο μοντέλο της γερμανικής εταιρείας, τόσο με το σχεδιασμό του όσο κυρίως με τις προηγμένες δυνατότητες και τεχνολογίες που προσφέρει ανεβαίνει… κατηγορία γεφυρώνοντας το άτυπο χάσμα ανάμεσα στη μεγάλη κατηγορία και το premium παρακλάδι της μεσαίας.

Με συνολικό μήκος 4.767 χλστ., το Passat είναι μόλις 2 χλστ. πιο κοντό σε σχέση με τον πρόγονό του, αν και το μεταξόνιο είναι μεγαλύτερο κατά 79 χλστ. -αγγίζοντας τώρα τα 2,791 μ.- γεγονός που επέβαλε την υιοθέτηση από πλευράς των σχεδιαστών προβόλων, τόσο εμπρός όσο και πίσω, με μικρότερο μήκος. Ταυτόχρονα, το νέο Passat είναι κατά 14 χλστ. χαμηλότερο (1.456 χλστ.), αλλά και 12 χλστ. πιο φαρδύτερη απʼ ότι το μοντέλο που αντικαθιστά (1.832 χλστ.). Σχεδιαστικά, λόγω της βελτιστοποιημένης θέσης των μηχανικών συνόλων που το κινούν, οι σχεδιαστές κατάφεραν να «χαμηλώσουν» την σιλουέτα του καπό μετατοπίζοντας συγχρόνως το παρμπρίζ προς τα πίσω. Η επιλογή της σχεδιαστικής αυτής τεχνοτροπίας, η οποία στην αυτοκινητοβιομηχανία περιγράφεται ως cab forward design, συνέβαλε αποφασιστικά προκειμένου το νέο VW Passat να διαθέτει ένα ακόμα πιο «συμπαγές» και δυναμικό προσωπείο. Όλα οι εκδόσεις της νέας οικογένειας Passat είναι εφοδιασμένες με πίσω φώτα τεχνολογίας LED, στοιχείο που σε συνδυασμό με το Dynamic Light Assist, το σύστημα που προσαρμόζει αυτόματα τη δέσμη των φώτων, εξασφαλίζουν κορυφαία στάνταρ ενεργητικής ασφάλειας σε συνθήκες μειωμένου φωτισμού, χωρίς να τυφλώνουν συγχρόνως τους αντίθετα διερχόμενους οδηγούς.

Παρά το οριακά μικρότερο μήκος του, το νέο Passat προσφέρει σήμερα ακόμα μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες του, με περισσότερο «αέρα» για το κεφάλι και τα πόδια, καθώς και αυξημένο χώρο αποσκευών, ο οποίος στην έκδοση σεντάν φτάνει τα 586 λίτρα και την στέισον τα 650 λίτρα. Από εκεί και πέρα, το εσωτερικό του γερμανικού μοντέλου είναι φανερό πως έχει σχεδιαστεί για να ταιριάζει… γάντι με την εκλεπτυσμένη εξωτερική του εμφάνιση. Οι νέες τεχνολογίες που θα προσφέρονται στο νέο Passat είναι το προαιρετικό Active Info Display, το οποίο αντικαθιστά το «παραδοσιακό» ταμπλό με μια πλήρως διαδραστική οθόνη TFT 12,3 ιντσών, το head up display, το Modular Infotainment System, η βελτιωμένη κάμερα 360 μοιρών, καθώς και η τελευταία γενιά του συστήματος υποβοήθησης στάθμευσης. Από τα αναρίθμητα ηλεκτρονικά gadget του νέου Passat, ξεχωρίζει το Trailer Assist System, το οποίο παρέχει έξτρα βοήθεια κατά την οπισθοπορεία σε περίπτωση ρυμούλκησης κάποιο άλλου οχήματος. Σε ότι αφορά την ασφάλεια, τα στοιχεία που ξεχωρίζουν είναι τα συστήματα Side Assist, Jam Traffic Assist το οποίο καθιστά την οδήγηση στην πόλη πιο άνετη, το Emergency Assist, το Front Assist, καθώς και το City Emergency Braking.

Αν μη τι άλλο, στα highlights της 8ης γενιάς Passat ανήκουν και οι διαθέσιμοι κινητήρες της, ανάμεσα στους οποίους ξεχωρίζει ο 4κύλινδρος diesel bi-turbo χωρητικότητας 2,0 λίτρων, ο οποίος θα αποδίδει 240 ίππους σε συνδυασμό με ροπή 500 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. Μάλιστα, ο κινητήρας αυτός θα είναι διαθέσιμος μόνο με το νέο DSG 7τάχυτο κιβώτιο της εταιρείας και σύστημα τετρακίνησης (4Motion). Από εκεί και πέρα, κάτω από το καπό θα συναντάμε επίσης τον 1.600αρη TDI απόδοσης 120 ίππων, καθώς και δύο ακόμα παραλλαγές του 2λιτρου, με 150 και 190 ίππους. Σε ότι αφορά στους βενζινοκινητήρες, η VW ανανέωσε την εμπιστοσύνη της στον 1.400αρη TSI, ο οποίος θα αποδίδει 125 και 150 ίππους διαθέτοντας μάλιστα το γνωστό σύστημα απενεργοποίησης των μισώ κυλίνδρων του για λόγους οικονομίας καυσίμου, την ασφάλεια, στον επίσης γνώριμο 1,8 TSI, με ισχύ 180 ίππων, καθώς και στον κορυφαίο 2λιτρο TSI, που με την σειρά του θα αποδίδει 220 και 280 ίππους. Αξίζει να σημειωθούμε πως όλοι οι κινητήρες, βενζίνης και ντίζελ, πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6. Κλείνοντας αξίζει να προσθέσουμε δύο λόγια για την plug-in υβριδική παραλλαγή του μοντέλου, η οποία θα διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα σε συνδυασμό με τον γνωστό 1.400αρη TSI της VW (σ.σ.: η ισχύς τους θα ανέρχεται στους 170 ίππους) εξασφαλίζοντας μια αυτονομία κίνησης της τάξης των 50 χλμ. αποκλειστικά με την αξιοποίησης της ηλεκτρικής ενέργειας που θα αποθηκεύεται στις μπαταρίες χωρητικότητας 9,9 kWh._Χ.Α.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ