X
Επικαιρότητα

Τα οικονομικά αποτελέσματα της FCA το 2017

Για πολλά πράγματα μπορεί να κατηγορήσει κανείς τον Sergio Marchionne. Σίγουρα, πάντως, όχι για την ικανότητά του να βελτιώνει κάθε χρόνο που περνά τους οικονομικούς δείκτες του αυτοκινητικού γίγαντα που διοικεί.

Ύστερα από έναν σχεδόν μήνα μετά το πέρας της χρονιάς, η FCA προέβη σήμερα στη δημοσιοποίηση των οικονομικών της αποτελεσμάτων για το 2017 αναρτώντας στον επίσημο ιστότοπό της μια αρκετά αναλυτική έκθεση. Σύμφωνα με αυτή, η Fiat Chrysler Automobiles κατάφερε να βελτιώσει ακόμα περισσότερο τους «κεντρικούς» της δείκτες -κάτι φυσικά που ενδιαφέρει άμεσα τους μικρούς αλλά και τους μεγάλους επενδυτές της- μειώνοντας την ίδια στιγμή, και μάλιστα δραστικά, το χρέος της. Ας δούμε, λοιπόν, ποιες είναι οι πιο σημαντικές ειδήσεις που προκύπτουν από τις οικονομικές -και όχι μόνο- επιδόσεις της έβδομης αυτή τη στγμή αυτοκινητιστικής δύναμης του πλανήτη, σύμφωνα με τα επίσημα -πλην όμως συγκεντρωτικά για το σύνολο των μαρκών του ομίλου- αυτά στοιχεία.

Τα καθαρά έσοδα της FCA για το 2017 ανήλθαν στα 110,93 δις ευρώ, έναντι 111,01 δις το 2016. Στο διόλου ευκαταφρόνητο αυτό ποσό, οι χώρες του NAFTA (ΗΠΑ, Καναδάς, Μεξικό) συνεισέφεραν με έσοδα άνω των 66 δις ευρώ, αριθμός που αποδεικνύει με τον πιο πειστικό ίσως τρόπο πως το μεγάλο «στοίχημα» για την FCA δεν είναι η γηραιά ήπειρος, αλλά η Β. Αμερική. Και αυτό είναι κάτι που το γνωρίζει πολύ καλά -και μάλιστα πρώτος απ’ όλους- ο ίδιος ο Sergio Marchionne. Και για να έχει κανείς ένα απτό μέτρο σύγκρισης για τη δύναμη της εν λόγω αγοράς, αξίζει να αναφέρουμε πως ολόκληρη η Ευρώπη (κεντρική και ανατολική), μαζί με τις χώρες της Αφρικής, της κεντρικής Ασίας αλλά και της Μ. Ανατολής, κατάφεραν να «προσφέρουν» στο έσοδα της FCA το 2017, μόλις 21,8 δις ευρώ. Λιγότερα, δηλαδή, από το ένα τρίτο των χωρών του NAFTA.

Τα δε κέρδη της FCA για το 2017, προ φόρων δασμών και αποσβέσεων, έφτασαν τα 7,05 δις ευρώ (6,06 δις το 2016), με το καθαρό ποσό κερδοφορίας να ανέρχεται στα 3,77 δις ευρώ, έναντι 2,52 δις ευρώ το 2016, επίδοση που αντιστοιχεί σε αύξηση της τάξης του 50%. Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός πως η FCA κατάφερε μέσα στο 2017 να αυξήσει τον πάντοτε σημαντικό δείκτη του περιθωρίου λειτουργού της κέρδους, το οποίο άγγιξε στο 12μηνο που πέρασε το 6,3%. Εντούτοις, το πιο σημαντικό ίσως επίτευγμα του αμερικανο-ιταλικού ομίλου πέρσι ήταν η κατά το ήμισυ μείωση του χρέους του, το οποίο, όπως όλα δείχνουν, θα μηδενιστεί μέσα στο 2018. Και αυτό θα είναι ένα (ακόμα) «κατόρθωμα» που θα πιστωθεί στο «λογαριασμό» του ιταλο-καναδού μάνατζερ.

Σε ότι αφορά στις πωλήσεις οχημάτων του ομίλου μέσα στο 2017, η FCA δεν έδωσε στη δημοσιότητα τα στοιχεία που αφορούν στις επιμέρους επιδόσεις των εταιρειών της (με εξαίρεση την Maserati), παρά μόνο τα συγκεντρωτικά αριθμητικά μεγέθη των ταξινομήσεών της. Επ’ αυτών, το πρώτο πράγμα στο οποίο αξίζει να σταθεί κανείς είναι τόσο η «αντοχή» που επέδειξαν οι πωλήσεις του ομίλου τη χρονιά που πέρασε (4,74 εκ. οχήματα έναντι 4,72 εκ. το 2016), όσο όμως και οι διακυμάνσεις που οι τελευταίες παρουσιάζουν ανά περιοχή-περιφέρεια. Στις χώρες του NAFTA, για παράδειγμα, η FCA έπεσε κατά 7% (2,4 εκ. πωλήσεις έναντι 2,59 εκ. το 2016), σε αντίθεση με τη Λ. Αμερική, όπου κατεγράφη άνοδος της τάξης του 14% (521.000 οχήματα έναντι 456.000 το 2016). Στην περιφέρεια Ασίας-Ειρηνικού, στην οποία περιλαμβάνεται και η Αυστραλία, η άνοδος άγγιξε ποσοστιαία το 24%, ενώ σε Ευρώπη, κεντρική Ασία, Μ. Ανατολή και Αφρική, η βελτίωση ανήλθε στο 5%. Για τη Maserati, τέλος, η FCA αναφέρει πως οι πωλήσεις της αυξήθηκαν το 2017 από τις 42.100 μονάδες στις 51.500, επίδοση που συνιστά βελτίωση του εμπορικού της βηματισμού της τάξης του 22%._X.A.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!