Όχι ένα, αλλά δύο SUV μοντέλα έχει ήδη στα σκαριά η Alfa Romeo, εισβάλλοντας με τον τρόπο αυτό δυναμικά, τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Αμερική, σε μια άγνωστη για αυτήν κατηγορία οχημάτων.
Όχι ένα, αλλά δύο SUV μοντέλα έχει ήδη στα σκαριά η Alfa Romeo, εισβάλλοντας με τον τρόπο αυτό δυναμικά, τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Αμερική, σε μια άγνωστη για αυτήν κατηγορία οχημάτων.
Πιθανόν, πολλοί από τους παραδοσιακούς Alfisti να αντιμετωπίσουν με ιδιαίτερο σκεπτικισμό το ενδεχόμενο η Μιλανέζικη εταιρεία, μια κατ’ εξοχήν σπορτίφ φίρμα, να μπει στο χορό των SUV μοντέλων. Παρ’ όλα αυτά, όμως, ουκ ολίγα παραδείγματα αντίστοιχων κατασκευαστών, όπως η Porsche με την Cayenne, αποδεικνύουν πως μια τέτοια κίνηση όχι μόνο δεν αλλοιώνει το προφίλ της μάρκας, αλλά, τουναντίον, είναι δυνατόν να εξασφαλίσει τους απαραίτητους πόρους (βλ. πωλήσεις) και για την ανάπτυξη αλλά και για την οικονομική σταθερότητά της. Όπως και να ‘χει, το βέβαιο είναι πως οι Ιταλοί της Alfa Romeo έχουν βάλει ρώτα, όπως δήλωσε και επίσημα ο Σ. Μαρκιόνε, ο CEO της Γκρούπο, να κατασκευάσουν και να είναι έτοιμοι να παρουσιάσουν έως το 2012 και το 2014 όχι ένα, αλλά δύο Sport Utility Vehicles, που αντίστοιχα θα υπάγονται στις κατηγορίες C (μικρο-μεσαία) και D (μεσαία).
Το τελευταίο μάλιστα, σύμφωνα με τον σχεδιασμό των Ιταλών, πρόκειται να αποτελέσει τον δούρειο ίππο της Alfa Romeo για την είσοδό της στην αμερικάνικη αγορά. Το νέο αυτό crossover θα βασίζεται στο δάπεδο της νέας γενιάς Cherokee, η οποία μάλιστα θα υιοθετηθεί και από τη νέα Giulia, τη διάδοχο της 159. Σε αντίθεση, το μικρότερο και πιο… ευρωπαϊκό SUV θα πατά σε μια διευρυμένη εκδοχή του δαπέδου της νέας Giulietta, αγγίζοντας σε μήκος τα 4,5 μέτρα. Η διαφορά σε διαστάσεις ανάμεσα στα δύο νέα SUV της Alfa Romeo δεν αναμένεται να υπερβαίνει τα 30 εκ. Στον τομέα της μετάδοσης, το C-SUV αναμένεται να υιοθετεί το γνωστό από το παρελθόν σύστημα τετρακίνησης Q4 της Alfa Romeo, με τις πληροφορίες να αναφέρουν πως πιθανότητα διαθέσιμη να είναι και μια 2κίνητη (προσθιοκίνητη) έκδοση του. Και οι δύο θα μπορούν να εφοδιαστούν με χειροκίνητα κιβώτια έξι σχέσεων αλλά και με το νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της FPT (Fiat Powertrain Technologies). Όσον αφορά το μεγαλύτερο αδελφό της νέας αυτής οικογένειας μοντέλων της Alfa Romeo, η λύσει θα προέρχεται από την αμερικάνικη Chrysler με ένα σύστημα αντίστοιχο των Patriot/Cherokee.
Σε ότι αφορά στους κινητήρες, ο προγραμματισμός είναι αντίστοιχα διαφοροποιημένος ανάμεσα στα δύο μοντέλα, με τους 4κύλινδρους κινητήρες της ιταλικής εταιρείας να βρίσκουν χώρο κάτω από το καπό του μικρού SUV τους (σ.σ.: αφετηρία θα αποτελέσει ο ατμοσφαιρικός 1,4 Multiair που θα αποδίδει 115 ίππους και με τον 1.75TBi, με ισχύ κοντά στους 200 ίππους, να αποτελεί την κορυφαία επιλογή) και τους αμερικάνικους V6 των 2,8 και 3,3 λίτρων να κινούν το μεγαλύτερο εκ των δύο ιταλικών crossover. Αν μη τι άλλο, οι πετρελαιοκινητήρες της γενιάς Multijet αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας του Γκρούπο και ασφαλώς θα δώσουν το παρόν και στην περίπτωση των C και D SUV της Alfa Romeo._X.A.