top icon
Επικαιρότητα

Τα ηλεκτροκίνητα συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος στην Ευρώπη

Με το μερίδιο των πετρελαιοκίνητων μοντέλων στην Ευρώπη να βαίνει μειούμενο και τη βενζίνη να καρπώνεται ένα σημαντικό κομμάτι των απωλειών τους, τα πάσης λογής ηλεκτροκίνητα οχήματα συνεχίζουν και αυτά να αυξάνουν τον εμπορικό τους βηματισμό στη γηραιά ήπειρο, όπως αποδεικνύουν τα επίσημα στοιχεία πωλήσεων.

Σε μία αγορά που τον περασμένο μήνα είδε τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στις 27 χώρες-μέλη της ΕΕ να κάμπτονται κατά 8,7% (1.070.276 οχήματα, ήτοι 102.000 λιγότερα σε σχέση με τον Αύγουστο το 2018), τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα συνεχίζουν να χάνουν έδαφος. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που δημοσιοποίησε η έγκυρη Jato, τον περασμένο μήνα οι πωλήσεις των αυτοκινήτων που τροφοδοτούνται με πετρέλαιο εμφανίζονται μειωμένες κατά 23% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2018 και κατά 16% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2017. Επιπρόσθετα, το μερίδιό τους επί του συνόλου της αγοράς αυτοκινήτου στην Ευρώπη είναι πλέον στα επίπεδα του 30% τον τελευταίο μήνα του καλοκαιριού, από 42% που ήταν την ίδια περίοδο πριν δύο χρόνια και 35% τον Αύγουστο του 2017.

Jato

Ως απόρροια της παραπάνω πτώσης, τα βενζινοκίνητα οχήματα «σκαρφάλωσαν» στο 61% τον περασμένο μήνα, έναντι 57% τον αντίστοιχο περσινό, ενώ σημαντικό ήταν το άλμα και τον ηλεκτροκίνητων οχημάτων, που πλέον καταλαμβάνουν μερίδιο της τάξης του 7,8%, έναντι μόλις 5,6% και 6% τον Αύγουστο του 2017 και 2018, αντίστοιχα. Σε απόλυτα νούμερα, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα – BEV, PHEV, HEV – κέρδισαν την εμπιστοσύνη 83.400 αγοραστών στην Ευρώπη τον περασμένο μήνα.

Από αυτά, τα πάσης λογής υβριδικά οχήματα κατάφεραν να αποσπάσουν μερίδιο που φτάνει το 56%. Στην κατηγορία των υβριδικών, στο Top 5 συναντάμε – διόλου τυχαία – τέσσαρα μοντέλα της Toyota (κατά σειρά, τα Corolla, RAV4, CH-R και Yaris), ενώ στα PHEV η πρωτοκαθεδρία του Mitsubishi Outlander, έναντι των αντιπάλων του, παραμένει για έναν ακόμα μήνα διαμφισβήτηση. Τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα κατάφεραν τον περασμένο μήνα να αποσπάσουν 23.200 πωλήσεις, επίδοση αυξημένη κατά 76% σε σχέση με εκείνη του Αυγούστου του 2018 και κατά 143% σε σύγκριση με την αντίστοιχη προπέρσινη.

Jato

Εν προκειμένω, το Tesla Model 3 καταλαμβάνει για μια ακόμα φορά τη θέση 1 στο σχετικό πίνακα έχοντας ταξινομήσει στην Ευρώπη τον περασμένο μήνα 5.219 αντίτυπα. Δεύτερο, σε μεγάλη μάλιστα απόσταση, βρίσκεται το Renault Zoe, με 2.894 πωλήσεις, τρίτο το i3, με 2.582, τέταρτο το VW e-Golf, με 2.075 μονάδες και πέμπτο το Nissan Leaf, με 1.968. Εντούτοις, το καταγεγραμμένο ήδη ζήτημα της απουσίας επαρκών «ποσοτήτων» σε υποδομές φόρτισης, σε συνδυασμό με τις συγκριτικά πιο αυξημένες τιμές των αυτοκινήτων του είδους σε σχέση με εκείνες των συμβατικών (σ.σ.: σύμφωνα με έρευνα της Jato, ο μέσος όρος κόστους των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης σε Γερμανία και Ολλανδία είναι 31.883 ευρώ, ενώ στα BEV διαμορφώνεται στα 44.377 ευρώ), περιορίζουν αρκετά την περαιτέρω «εξάπλωση» των αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων στη ευρωπαϊκή αγορά._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ