Με τις συνολικές πωλήσεις νέων αυτοκινήτων να σημειώνουν κάμψη τον Ιανουάριο στην Ευρώπη, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 72% και έτσι το μερίδιο τους από 7,1% που ήταν πέρσι έφτασε στο 13,3%.
Μετά τη σημαντική άνοδο των πωλήσεων που παρατηρήθηκε τον Δεκέμβριο του 2019, τον αμέσως επόμενα μήνα οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων κατέγραψαν πτώση στην Ευρώπη που άγγιξε σε σχέση με τα αντίστοιχα επίπεδα του Ιανουαρίου του 2019 στο 7,6% – και σε απόλυτα νούμερα τις 1.138.057 μονάδες από σχεδόν 1,24 εκ. οχήματα.
Μέσα στο κάθε άλλο παρά αισιόδοξο για την Ευρώπη αυτό σκηνικό, τα μοναδικά αυτοκίνητα που κατάφεραν να αυξήσουν το μερίδιο τους ήταν τα ηλεκτροκίνητα, τα οποία τον πρώτο μήνα του 2020 κατάφεραν να αποσπάσουν μερίδιο 13,3% και από 87.100 μονάδες τον Ιανουάριο του 2019, έφτασαν τον πρώτο μήνα του τρέχοντος έτους στις 150.100.
Τα υβριδικά αυτοκίνητα (HEV) βελτίωσαν τον εμπορικό τους βηματισμό κατά 36%, τα plug-in υβριδικά (PHEV) κατά 173% και τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα (EV) κατά 91%.
To σύνολο των παραπάνω αυτοκινήτων (HEV, PHEV και EV) εμφάνισαν διείσδυση της τάξης του 77% στη Νορβηγία, 38% στη Σουηδία, 28% στη Φινλανδία, 19% στη Γαλλία, 14% στο Ην. Βασίλειο, 12% στην Ισπανία, 10% στη Γερμανία και 8% στην Ιταλία.
Σε σχέση με τους κατασκευαστές, η Smart και η Lexus έχουν το προβάδισμα με 96% και 95% των πωλήσεών τους να κινούνται αποκλειστικά ή επικουρικά από ρεύμα, την ώρα που στην Τρίτη, τέταρτη και Πέμπτη θέση τον μήνα Ιανουάριο συναντάμε τις Toyota (66%), DS (42%) και Suzuki (41%). Πολύ μικρό ποσοστό μεριδίου επί του συνόλου των πωλήσεών τους εμφανίζουν οι VW (5%), Skoda (4%), Opel (3,9%), Ford (3,3%), Seat (1,4%) και Citroen (1,4%).
Αξίζει να σημειωθεί ότι μόλις το 14% των SUV που πουλήθηκαν τον Ιανουάριο στην Ευρώπη διέθετε ηλεκτρική ή εξηλεκτρισμένη μονάδα κίνησης – σε αντίθεση, στα πολυτελή σεντάν, για παράδειγμα, το συνολικό μερτικό των HEV, PHEV και EV ανήλθε στο 28%.