X
Επικαιρότητα

Συνέντευξη – Αlejandro Agag: Ο ιθύνων νους των Extreme E και Formula E αποκαλύπτεται

Ο Alejandro Agag, ιδρυτής των Formula E και Extreme E, μας είπε πολλά και ενδιαφέροντα για το Extreme E, το όραμά του, τη Formula E και την αυτοκίνηση του 2030, ενώ άφησε να εννοηθεί πως ο νέος θεσμός θα υποδεχθεί σύντομα και άλλους κατασκευαστές.

Τα τελευταία χρόνια βρίσκεται στο επίκεντρο του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού, ως το “μυαλό” πίσω από τα σημαντικότερα πρωταθλήματα με αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Ο λόγος για τον Ισπανό Alejandro Agag, ο οποίος ίδρυσε τη Formula E, θεσμό με αμιγώς ηλεκτρικά μονοθέσια που εμφανίστηκε στο προσκήνιο το 2014 και μέχρι σήμερα έχει προσελκύσει πολλές μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, ενώ στη συνέχεια προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, μέσω του νεοσύστατου Extreme E.  

Πρόκειται για πρωτάθλημα με αμιγώς ηλεκτρικά SUV, που θα πραγματοποιείται σε απομακρυσμένες περιοχές αυξημένης περιβαλλοντικής σημασίας, στοχεύοντας να εστιάσει σε σημαντικά ζητήματα όπως η προστασία του περιβάλλοντος και η ισότητα ευκαιριών στα δύο φύλα. Ήδη το Extreme E φαίνεται πως βαδίζει στα χνάρια της Formula E, αφού από κατασκευαστές την αρχή έκανε η Cupra, ενώ ο Lewis Hamilton έχει δημιουργήσει τη δική του ομάδα, X44.

Καθώς η ηλεκτροκίνηση έχει μπει δυναμικά στη ζωή μας, είναι αναμενόμενο να αλλάξουν και οι αγώνες αυτοκινήτου, οπότε μια συνέντευξη με τον άνθρωπο που πρώτος από όλους, μετέτρεψε αυτή την τάση σε αλλαγή, έχει ξεχωριστή σημασία.

Παρακάτω, μπορείτε να διαβάσετε όσα είπε ο Alejandro Agag, στη συνέντευξη που παραχώρησε στο www.4troxoi.gr.

Κινητικότητα μηδενικών ρύπων μέσω ηλεκτρικών οχημάτων, βιωσιμότητα, κλιματική αλλαγή και ισότητα ευκαιριών, είναι οι βασικοί πυλώνες του Extreme E. Θα μας περιγράψετε το όραμά σας για το νέο αυτό πρωτάθλημα; > “Το όραμά μου για το Extreme E είναι η δημιουργία ψυχαγωγικών αγώνων αυτοκινήτου, που με τη σειρά τους θα προωθούν τρόπους βοήθειας για το περιβάλλον, είτε αυτό αφορά στην αυξημένη χρήση Μέσων Μαζικής Μεταφοράς είτε στη χρήση ενός ηλεκτρικού οχήματος, καθώς επίσης και θα ενθαρρύνουν ανθρώπους να λαμβάνουν δράση, μικρή ή μεγάλη, ώστε να βοηθήσουν σε μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις του καιρού μας, την κλιματική αλλαγή”.

Πώς προέκυψε το σχέδιο διοργάνωσης ενός θεσμού όπως το Extreme E, ταυτόχρονα με την αυξημένη ευαισθητοποίηση για την κλιματική αλλαγή, σε απομακρυσμένες περιοχές όπως Σενεγάλη, Σαουδική Αραβία, Γροιλανδία, Νεπάλ ή Αμαζόνιος; Γιατί επιλέξατε τις συγκεκριμένες τοποθεσίες; > “Μέσω του Extreme E θέλουμε να φωτίσουμε περιβαλλοντικά ζητήματα, τις περιοχές που πλήττονται περισσότερο από την κλιματική αλλαγή, καθώς επίσης και να βρούμε τέτοια σημεία σε ορισμένες από τις πλέον απομακρυσμένες γωνιές του πλανήτη. Ελπίζουμε ότι μέσω των προγραμμάτων “Legacy”, θα αφήσουμε μια μακροχρόνια θετική επίδραση σε αυτές τις περιοχές, επισημαίνοντάς τις στον ευρύτερο κόσμο και ταυτόχρονα, ενθαρρύνοντας για αλλαγή”.

Στοχεύετε να προσθέσετε περισσότερους αγώνες στο ημερολόγιο του Extreme E από το 2022 και έπειτα; > “Ήδη κοιτάζουμε τις τοποθεσίες μας για το 2022 και μετά. Η δυνατότητα αύξησης ή μη των αγώνων θα εξαρτηθεί από τη διαδρομή του πλοίου μας, που μεταφέρει τον εξοπλισμό, αλλά φυσικά αυτό αποτελεί μια πιθανότητα”.

Η επιστημονική γνώση είναι πολύ σημαντική για την ευαισθητοποίηση και επιμόρφωση των ανθρώπων, για ζητήματα όπως βιωσιμότητα, κλιματική αλλαγή και ισότητα φύλων. Ποιος ήταν ο αντικειμενικός στόχος της δημιουργίας μιας τόσο υψηλού προφίλ Επιστημονικής Επιτροπής, της οποίας ηγείται ο Peter Wadhams; > “Είναι πραγματικά σημαντικό για το Extreme E να είναι αξιόπιστο στον τομέα της επιστήμης και αυτός είναι ο λόγος που συνεργαζόμαστε με ειδικούς σε πλειάδα από περιβαλλοντικούς τομείς. Η Επιστημονική Επιτροπή αποτελείται από 4 επιστήμονες: Καθηγητής Peter Wadhams (Επικεφαλής και Επιστήμονας Αρκτικής), Dr Lucy Woodall (Επιστήμονας Ωκεανού), Francisco Oliveira PhD (Επιστήμονας Αμαζονίου) και Καθηγητής Richard Washington (Επιστήμονας Ερήμου). Ως επιτροπή, θα επηρεάσουν την κατεύθυνση των προγραμμάτων Legacy και θα δώσουν την καλύτερη δυνατή καθοδήγηση στις συνολικές περιβαλλοντικές προσπάθειες του Extreme E.

“Εκτός αυτού, θα μας βοηθήσουν να επιλέξουμε τοποθεσίες αγώνων και να αξιολογήσουμε τον αντίκτυπό μας, ενώ ταυτόχρονα θα οργανώσουν το ερευνητικό εργαστήριο που θα στεγάζεται πάνω στο St. Helena (σ.σ. το πλοίο του Extreme E), από το οποίο θα πραγματοποιούνται ωκεανογραφικές έρευνες καθώς ταξιδεύουμε μεταξύ των αγώνων”.

Το Extreme E θα μπορούσε να θεωρηθεί ως λογικό βήμα μετά την επιτυχία της Formula E, αφού αφορά σε αγώνες εκτός δρόμου, ενώ η FE διεξάγεται σε δρόμους πόλεων. Έχοντας κατά νου τις δυσκολίες για την παγίωση της δυναμικής της Formula E, θεωρείτε πως αυτή η εμπειρία σας βοήθησε ώστε η δημιουργία και επιτυχία του νέου πρωταθλήματος, να έρθει με μεγαλύτερη ευκολία; > “Σίγουρα. Σαφώς και έχουμε χρησιμοποιήσει τη γνώση που αποκτήσαμε από την Formula E, για τη δημιουργία του Extreme E. Είναι πάντοτε πιο εύκολο όταν κάνεις κάτι για δεύτερη φορά, αφού έχεις κερδίσει την εμπιστοσύνη των άλλων ανθρώπων και παρόλο που τα πρωταθλήματα είναι αρκετά διαφορετικά, έχουν ορισμένα κοινά στοιχεία.

“Η Formula E άνοιξε το δρόμο, εισήγαγε την ιδέα των αγώνων με ηλεκτρικά αυτοκίνητα και αποτελεί μια παγκόσμια επιτυχία. Το Extreme E σαφώς και στάθηκε εφικτό, χάρη στο ταξίδι της Formula E”.

O Alejandro Agag με τον Πρόεδρο της FIA, Jean Todt

Πόσο σημαντικό είναι κατά τη γνώμη σας το γεγονός, ότι δημόσια πρόσωπα και γνωστοί οδηγοί, όπως οι Lewis Hamilton και Sebastien Ogier, βρίσκονται στο πλευρό σας όσον αφορά στο Extreme E; > “Το να έχεις στο πλευρό σου μεγάλα ονόματα όπως οι Lewis Hamilton και Sebastien Ogier είναι κάτι τεράστιο και έχει φέρει το πρωτάθλημα στο προσκήνιο, γεγονός το οποίο είναι φανταστικό.

“Στην περίπτωση του Lewis, πρόκειται για έναν απίστευτο οδηγό που αγαπάει τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, όμως ταυτόχρονα έχει πραγματικό ενδιαφέρον για το περιβάλλον, την ισότητα και τη διαφορετικότητα. Η στήριξη από εκείνον και άλλους όπως ο Ogier, δείχνει επίσης πόσο σοβαρά αντιμετωπίζεται το Extreme E από την κοινότητα του μηχανοκίνητου αθλητισμού”.

Έχετε ανησυχία μήπως η ευαισθητοποίηση για σημαντικά ζητήματα όπως η βιωσιμότητα, η κλιματική αλλαγή και η ισότητα, φέρει σε δεύτερη μοίρα το σκέλος “αδρεναλίνη” όσον αφορά στο Extreme E; > “Καθόλου. Πρώτα από όλα, είμαστε ένας θεσμός μηχανοκίνητου αθλητισμού όπου θα υπάρχει δράση τροχό με τροχό, δεν αμφιβάλλω για αυτό. Όμως ελπίζουμε ότι η εμπλοκή των φίλων του σπορ με αυτό, θα τους επιτρέψει να ακούσουν και τα μηνύματα για την κλιματική αλλαγή. Το προϊόν εκπομπής μας είναι πραγματικά συναρπαστικό, θα χρησιμοποιούμε πολλούς τρόπους για να πούμε την αγωνιστική ιστορία, όπως και εκείνη της τοποθεσίας του εκάστοτε αγώνα και των περιβαλλοντικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει”.

Στο Extreme E θα συμμετέχουν ομάδες με δύο οδηγούς, έναν άνδρα και μία γυναίκα. Θεωρείτε πως μια τέτοια κίνηση θα μπορούσε να συμβεί και από άλλους αγωνιστικούς θεσμούς; > “Θα ήθελα να δω περισσότερες γυναίκες στο κορυφαίο επίπεδο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ως θεσμός αγωνιζόμαστε για την ισότητα των φύλων και την ύπαρξη ενός ισότιμου αγωνιστικού πεδίου για άνδρες και γυναίκες, και θα μου άρεσε να δω μια ευρύτερη κίνηση σχετικά με αυτό.

“Βρισκόμαστε σε στενή συνεργασία με τη FIA Women in Motorsport, αναφορικά με σχέδια για περισσότερη υποστήριξη των γυναικών στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, όχι μόνο στον τομέα της οδήγησης, αλλά σε επίπεδο μηχανικών και ακόμη παραπέρα”.

Καθώς η Formula Ε έχει κερδίσει την αναγνώριση του αυτοκινητικού κόσμου, έχετε συνεργαστεί με κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες. Πόσο σημαντική είναι η παρουσία τους για την περαιτέρω ανάπτυξη της Formula E; Θεωρείτε ότι θα μπορέσετε να προσελκύσετε κατασκευαστές αυτοκινήτων και στο Extreme E, όπως έγινε ήδη με την Cupra; > “Η υποστήριξη των κατασκευαστών είναι πολύ σημαντική, καθώς θα θέλαμε οι OEMs (Original Equipment Manufacturers) να χρησιμοποιούν το σπορ ως εργαστήριο δοκιμών για τεχνολογίες και να μεταφέρουν την τεχνογνωσία τους από την πίστα στο δρόμο και κατά συνέπεια στο ευρύτερο καταναλωτικό κοινό, ιδιαίτερα όσον αφορά στην ηλεκτροκίνηση.

“Να καλωσορίζουμε την Cupra στο θεσμό σε τόσο πρώιμο στάδιο ήταν μεγάλη ώθηση. Ασφαλώς έχουμε συζητήσεις με αυτοκινητικούς συνεργάτες και δε μπορώ να πω πολλά ακόμη, αλλά έχουμε την πεποίθηση πως η Cupra δε θα είναι ο τελευταίος κατασκευαστής”.

Μέσω της ίδρυσης των Formula E και Extreme E, θα μπορούσε να θεωρηθεί πως έχετε δημιουργήσει τα δύο μέρη μιας “παγκόσμιας πλατφόρμας μηχανοκίνητου αθλητισμού” του μέλλοντος. Συμφωνείτε με αυτό; > “Δεν υπάρχει αμφιβολία πως ο μηχανοκίνητος αθλητισμός και συνολικά η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκονται εν μέσω μιας μεγάλης αλλαγής, της μεγαλύτερης από την εποχή της εφεύρεσης των αυτοκινήτων. Ασφαλώς είμαστε υπερήφανοι που βρισκόμαστε στην πρώτη γραμμή αυτής της αλλαγής, αλλά γνωρίζω πως θα ακολουθήσουν αρκετές ακόμη. Είναι μια πολύ συναρπαστική εποχή και αυτή είναι μόνο η αρχή”.

Είναι προφανές ότι θεωρείτε τον ηλεκτρισμό ως το “καύσιμο” του μέλλοντος. Πώς νομίζετε ότι θα είναι η αυτοκινητοβιομηχανία το 2030; Τι πιστεύετε για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό; > “Πράγματι πιστεύω πως ο ηλεκτρισμός είναι το καύσιμο του μέλλοντος και θεωρώ ότι το 2030, πολύ περισσότεροι άνθρωποι θα οδηγούν ηλεκτρικά οχήματα. Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός κινείται επίσης προς αυτή την κατεύθυνση, οπότε έως το 2030 περιμένω πως θα υπάρχουν περισσότερα πρωταθλήματα με αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα”.

Θεωρείτε πως πρωταθλήματα όπως Formula E και Extreme E, θα βοηθήσουν το κοινό να εξοικειωθεί με τα ηλεκτρικά οχήματα; > “Σίγουρα, ελπίζω ότι η παρακολούθηση ηλεκτρικών οχημάτων σε απίστευτους αγώνες, θα προωθήσει την υιοθέτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ευρύτερη κοινωνία”.

Πώς φαντάζεστε ότι θα είναι η Formula E και το Extreme E το 2030; Ποιο είναι το όραμά σας για τη θέση τους στον παγκόσμιο μηχανοκίνητο αθλητισμό εκείνη την περίοδο; > “Πάντα κάνω μεγάλα όνειρα και η Formula E μόλις συμπλήρωσε την έκτη σεζόν, έχοντας πραγματικά αναπτυχθεί και ελπίζω να γίνει το ίδιο με το Extreme E. Κανείς δεν ξέρει τι θα φέρει το μέλλον, όμως ελπίζω και τα δύο πρωταθλήματα να είναι παρόντα το 2030 με μεγαλύτερο κοινό, περισσότερες ομάδες, περισσότερες τοποθεσίες και αμφότερα, προωθώντας την αλλαγή για βελτίωση του περιβάλλοντος”.

Who is who:

Ο Alejandro Agag γεννήθηκε στη Μαδρίτη της Ισπανίας το 1970. Εμφανίστηκε στη διεθνή σκηνή μέσω της πολιτικής, καθώς υπήρξε προσωπικός βοηθός του Ισπανού πρωθυπουργού Jose Maria Aznar, από το 1996, ενώ το 1999 εξελέγη Ευρωβουλευτής με το κόμμα Partido Popular. Ενεπλάκη στον μηχανοκίνητο αθλητισμό όταν ανέλαβε την πώληση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων της F1 στην Ισπανία, σε συνεργασία με τον Flavio Briatore. Εκτός από επιχειρηματίας, υπήρξε οδηγός στο GP3. Σήμερα, ο Agag ηγείται του ΑBB FIA Formula E Championship, αγωνιστικού θεσμού με αμιγώς ηλεκτρικά μονοθέσια, που θεωρείται από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους στον κόσμο, αποτελώντας κατά πολλούς το μέλλον του μηχανοκίνητου αθλητισμού και προσελκύοντας μεγάλους κατασκευαστές. Πρόσφατα, ίδρυσε και το Extreme E, πρωτάθλημα που θα διεξάγεται από το 2021 σε απομακρυσμένες τοποθεσίες αυξημένης περιβαλλοντικής σημασίας, με αμιγώς ηλεκτρικά SUV.

Photo Credits: Extreme E, Mercedes, BMW

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!