X
Συνεντεύξεις

Πού βρίσκει την ελληνική αγορά η επέτειος των 75 ετών της Porsche;

Με αφορμή την επέτειο των 75 ετών της Porsche, ο Νίκος Σινογιάννης, επικεφαλής της ελληνικής αντιπροσωπείας, μας εκμυστηρεύτηκε τις ιδιαιτερότητες της εγχώριας αγοράς αλλά και τις προκλήσεις της επόμενης μέρας.

Οι εορτασμοί των 75 ετών της Porsche σας βρίσκουν στο τιμόνι της ελληνικής αντιπροσωπείας. Ποιο το βάρος αλλά και ποια η δυναμική μιας τέτοιας χρονικής συγκυρίας; > Η ευθύνη είναι μεγάλη, αλλά ακόμα μεγαλύτερη είναι η διάθεση η δική μου καθώς και όλης της ομάδας της Porsche στην Ελλάδα ώστε να αξιοποιήσουμε αυτήν τη χρονική συγκυρία. Τα 75 χρόνια της Porsche μας βρίσκουν σε ένα πολύ θετικό momentum με μεγάλη δυναμική, την οποία μοιράζεται και ο Όμιλος Μοτοδυναμική, όπου ανήκει η Porsche στην Ελλάδα.

Πόσο διαφορετικός είναι ο χώρος του αυτοκινήτου με αυτόν της μοτοσυκλέτας, τον οποίο έχετε υπηρετήσει στο παρελθόν; > Μπορεί με την πρώτη ματιά ο χώρος του αυτοκινήτου να δείχνει διαφορετικός από εκείνον της μοτοσικλέτας, αλλά στην πραγματικότητα οι κόσμοι αυτοί συναντιούνται σε ένα σημαντικό στοιχείο, τον πελάτη και το πάθος του. Ο μοτοσυκλετιστής και ο πελάτης Porsche συνδέονται συναισθηματικά με τα οχήματά τους και ασχολούνται ενεργά και ουσιαστικά με αυτά. Αυτή η ιδιαιτερότητα εμπνέει και εμάς τους ίδιους, ώστε να βελτιωνόμαστε και να δημιουργούμε μοναδικές εμπειρίες για τους πελάτες μας, πάντα με σεβασμό στις ανάγκες τους.

Πώς επηρέασε την εταιρεία η περίοδος της πανδημίας και πώς εξελίσσεται η αγορά σε Ελλάδα και εξωτερικό για τη συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων; > Όπως όλοι οι κλάδοι, έτσι και η αυτοκίνηση, επομένως και η Porsche, επηρεάστηκε σημαντικά από την περίοδο της πανδημίας, αφού ο κόσμος δεν μπορούσε να χρησιμοποιήσει τα αυτοκίνητά του. Μετά το πέρας όμως της πανδημίας, η αγορά μας παρουσίασε ανάπτυξη, λόγω της ανάγκης του κόσμου να κυκλοφορήσει και να ταξιδέψει. Ως εκ τούτου, παρατηρήσαμε μεγάλη αύξηση στη ζήτηση, η οποία ήταν ακόμα μεγαλύτερη στην premium κατηγορία αυτοκίνητων, κάτι που συνεχίζεται μέχρι και σήμερα. Η εκτίμησή μας είναι πως αυτή η θετική τάση θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια.

Πώς διαμορφώνεται το ποσοστό leasing/λιανικής; > Το ποσοστό των πωλήσεων μέσω leasing αυξάνεται τα τελευταία χρόνια και η τάση είναι ακόμα θετικότερη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Είναι εξάλλου μια λύση για κάποιους που είναι ακόμη επιφυλακτικοί στο να κάνουν το βήμα αγοράς ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκίνητου.

Πόσο επηρεάζεται η αγορά από τις εισαγωγές μεταχειρισμένων; > Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου επηρεάζεται θετικά όταν τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα είναι σύγχρονα, ποιοτικά και αποτελούν συμπληρωματικό προϊόν των νέων αυτοκινήτων. Από την άλλη πλευρά, η αγορά επηρεάζεται αρνητικά όταν παρατηρούμε χαμηλής ποιότητας αυτοκίνητα με παραποιημένα χαρακτηριστικά. Εμείς, από την πλευρά μας, εισάγουμε επιλεγμένα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, με σκοπό να παρέχουμε στους πελάτες των Porsche Centers ποιοτικές επιλογές, που πιστοποιούνται με την επέκταση εγγύησης Porsche.

Αν η Cayenne έδωσε κάποια στιγμή την απαραίτητη -εκείνη την εποχή- τονωτική ένεση, πιστεύετε ότι η μόδα των SUV κάποια στιγμή θα ξεπεραστεί; > Τα SUV θεωρώ πως είναι κάτι παραπάνω από μόδα, διότι αποτελούν μια πρακτική λύση με περισσότερους χώρους, μεγαλύτερο ύψος από το έδαφος, επομένως αυξημένη χρηστικότητα και λειτουργικότητα από άλλα αμαξώματα. Θεωρείται πλέον η επιτομή του σύγχρονου οικογενειακού αυτοκινήτου και αποτελεί μια δυναμική τάση που όλα δείχνουν πως θα συνεχιστεί. Η Cayenne αποτέλεσε ορόσημο στην εξέλιξη της κατηγορίας τη δεκαετία του 2000 και συνεχίζει να εξελίσσεται δυναμικά τα τελευταία είκοσι χρόνια, με αποκορύφωμα τη νέα Cayenne, που παρουσιάστηκε τον Απρίλιο, θέτοντας τον πήχη σε άνεση, πολυτέλεια και τεχνολογία ακόμα υψηλότερα.

Πώς μια μάρκα σαν την Porsche καταφέρνει να παραμένει πιστή στο DNA της και συγχρόνως να προσαρμόζεται στις ανάγκες του κοινού; > Η Porsche έχει καταφέρει όλα αυτά τα χρόνια να διατηρεί και να σέβεται τις αξίες της, αλλά παράλληλα να ακολουθεί τις εξελίξεις και να δημιουργεί καινοτόμα προϊόντα. Ακολουθεί ένα επιτυχημένο επιχειρηματικό μοντέλο και συνεχίζει να επενδύει αποφασιστικά στην τεχνολογία, την ψηφιοποίηση και τη βιωσιμότητα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Porsche, η Taycan, που όχι μόνο διαθέτει το Sport DNA της μάρκας, αλλά προάγει και τη βιωσιμότητα, επιλέγοντας τη χρήση υλικών φιλικών προς το περιβάλλον.

Η επόμενη μέρα της Porsche

Αφήνοντας πίσω της την επέτειο των 75 χρόνων, πώς θα εξελιχθεί στα επόμενα χρόνια η Porsche; > Ζούμε σε ένα περιβάλλον που αλλάζει διαρκώς, επομένως είναι εξαιρετικά δύσκολο να προβλέψει κανείς το τοπίο της αγοράς σε δέκα χρόνια, όμως έχει ήδη αρχίσει να γράφεται ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της αυτοκίνησης με την ηλεκτροκίνηση. Πρόκειται για μια κατεύθυνση στην οποία προσανατολίζεται συνολικά η Porsche, έχοντας ήδη ανακοινώσει πως μέχρι το 2030 τουλάχιστον το 80% των αυτοκινήτων της θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά. Το πρόγραμμα εξηλεκτρισμού προχωράει με γρήγορους ρυθμούς, με την αμιγώς ηλεκτρική Macan να αναμένεται στις αρχές του 2024, ενώ σειρά θα πάρουν οι ηλεκτρικές «718» και Cayenne.

Πόσο εύκολο είναι να πείσεις τον φανατικό της γκάμας για την ηλεκτρική εποχή, ακόμα και με το δεδομένο της εξαιρετικής Taycan; Θα μπορούσατε να δείτε αμιγώς ηλεκτρική «911»; Θα θέλατε; > Σχετικά μεγάλο μέρος των πελατών της Porsche είναι αρκετά εξοικειωμένο με την τεχνολογία και δεν τους προβληματίζει η ηλεκτροκίνηση. Αυτό αποδεικνύεται και από την εξαιρετική πορεία της Taycan τόσο στο εξωτερικό όσο και στην Ελλάδα. Όπως ανέφερα, μπορεί το μεγαλύτερο μέρος της γκάμας να εξηλεκτριστεί μέχρι το 2030, αλλά αν οι συνθήκες των ρυθμιστικών πλαισίων μας το επιτρέψουν, θα θέλαμε σίγουρα να έχουμε την επιλογή ώστε η «911» να συνεχίσει να έχει θερμικό κινητήρα.

Μήπως τα ηλεκτροκαύσιμα (e-fuels), παρά το υψηλό τους κόστος, αποτελούν το «παραθυράκι» για να συνεχίσουν να κατασκευάζονται κάποιες εξωτικές κατασκευές με θερμικούς κινητήρες; > Πράγματι, τα efuels αποτελούν μια έξυπνη και παράλληλα υλοποιήσιμη λύση για τη συνέχεια των θερμικών κινητήρων, και δη αυτών με υψηλές επιδόσεις και υψηλές εκπομπές CO2. Η Porsche επενδύει σημαντικά στην ανάπτυξη και την εξέλιξη των efuels, με σκοπό προοδευτικά το κόστος τους να εξομαλυνθεί και να αποτελεί μια βιώσιμη λύση για τη διατήρηση των θερμικών κινητήρων.

Η Κίνα τι ρόλο θα παίξει στο μέλλον στη διαμόρφωση της νέας τάξης πραγμάτων; > Η Κίνα είναι και θα παραμείνει αρκετά σημαντική αγορά για την αυτοκινητοβιομηχανία. Δημιουργεί τάσεις και, από πολλές απόψεις, έχει τη δυναμική να τις επιβάλλει κιόλας, πολλές φορές και σε παγκόσμια κλίμακα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η έμφαση που έχει δώσει στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, με τους Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων να έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν παγκόσμιο αποτύπωμα.

Τι στόχους έχετε θέσει για το 2023; > Έχοντας προγραμματίσει σοβαρές επενδύσεις στις εγκαταστάσεις των Porsche Centers μας, βασικός στόχος είναι να δημιουργήσουμε τον απόλυτο προορισμό για τους πελάτες Porsche. Ένα περιβάλλον προηγμένο τεχνολογικά, σύγχρονο και μοντέρνο, στο οποίο η εξυπηρέτηση και η εμπειρία θα είναι πολύ υψηλών προδιαγραφών και θα στηρίζεται στην εμπιστοσύνη και στις βαθιά χτισμένες σχέσεις όλης της ομάδας Porsche με τους πελάτες μας. Επιπλέον, θέλουμε και η Ελλάδα να έχει τη συμμετοχή και την αναγνώριση που της αρμόζει στον εορτασμό των 75, κάτι που θα γίνει μέσα από πολλές δράσεις, ώστε ο κόσμος να έχει τη δυνατότητα να γνωρίσει την Porsche και να γιορτάσει μαζί μας._ 4Τ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΜΠΑΝΕΛΛΗΣ

Ποιος είναι

Ο Νίκος Σινογιάννης γεννήθηκε το 1982 στην Αθήνα. Επηρεασμένος από το περιβάλλον του, κόλλησε από μικρός το μικρόβιο της αγάπης για τα αυτοκίνητα και τις μοτοσυκλέτες, δείχνοντας μάλιστα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα τεχνικά θέματα. Νομοτελειακά ήρθαν οι σπουδές μηχανολόγου μηχανικού, ενώ ακολούθησε MSc στα Βιομηχανικά Συστήματα Παραγωγής και πτυχίο Executive MBA από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Στην αρχή της επαγγελματικής του πορείας εργάστηκε σε συνεργείο, κάτι που του προσέφερε μεγάλη εμπειρία τόσο σε τεχνικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο επικοινωνίας με τους πελάτες. Το πρώτο μεγάλο επαγγελματικό του βήμα έγινε το 2007, αναλαμβάνοντας την ευθύνη για τα ανταλλακτικά και τα αξεσουάρ της BMW Motorrad στην BMW Hellas. Τα επόμενα χρόνια ανέλαβε θέσεις εμπορικής ευθύνης και το 2016 τοποθετήθηκε επικεφαλής στον τομέα της μοτοσυκλέτας. Το 2019 μετέβη στη Μοτοδυναμική στη θέση του Διευθυντή Κλάδου Λιανικής και Διεθνών Δραστηριοτήτων, έχοντας στην αρμοδιότητά του τη Γενική Διεύθυνση των θυγατρικών του Ομίλου: Μοτοδίκτυο Α.Ε., Motodynamics S.R.L. και Motodynamics Ltd. Από τον Οκτώβριο του 2021 έχει αναλάβει τη Γενική Διεύθυνση του Κλάδου Porsche.

Στον προσωπικό του χρόνο ο Νίκος Σινογιάννης, όπως μας είπε, κάνει ό,τι μπορεί για να ξεκλέψει χρόνο για την οικογένειά του και τα δύο μικρής ηλικίας αγόρια του. Οδηγεί μια Taycan Cross Turismo και όταν υπάρχει ελεύθερος χρόνος, κάτι πλέον σχετικά δύσκολο, προσπαθεί να αφιερώνει χρόνο στη μουσική παίζοντας κιθάρα.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!