Παράταση δύο ετών στον εκτελωνισμό εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που πληρούν τις προδιαγραφές Euro6 πρώτης γενιάς, ο οποίος λήγει στις 31 Δεκεμβρίου, ζητά ο ΣΕΕΑΕ αιτιολογώντας τις θέσεις του.
«Σε μεγάλη κοροϊδία για τους καταναλωτές αλλά και για τους εμπόρους αυτοκινήτων εξελίχθηκε το θέμα των εκτελωνισμών καινούριων αυτοκινήτων Euro6 πρώτης γενιάς αλλά και των εισαγόμενων μεταχειρισμένων με χαμηλότερους συντελεστές, καθώς την Τρίτη 4 Δεκεμβρίου κατατέθηκε το επίμαχο άρθρο 63 στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας με τίτλο «Κατάργηση των διατάξεων περί μείωσης των συντάξεων, ενσωμάτωση στην Ελληνική Νομοθεσία της Οδηγίας 2016/97/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 20ής Ιανουαρίου 2016 σχετικά με τη διανομή ασφαλιστικών προϊόντων και άλλες διατάξεις» το οποίο προβλέπει τον εκτελωνισμό των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με χαμηλό Τέλος Ταξινόμησης έως τις 31 Δεκεμβρίου 2018! Δηλαδή αν και ακόμη δεν έχει τεθεί σε ισχύ η σχετική νομοθεσία, το οικονομικό επιτελείο κατέθεσε σε νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας σχετικό άρθρο το οποίο πρέπει να περάσει από τις Επιτροπές της Βουλής, να κατατεθεί στην Ολομέλεια ώστε να ψηφιστεί και κατόπιν να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης ώστε να ισχύσει!
Με λίγα λόγια αν υποθέσουμε πως το νομοσχέδιο ψηφίζεται την Παρασκευή 7 Δεκεμβρίου τότε θα χρειαστούν λίγες ημέρες ώστε να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης με αποτέλεσμα οι εκτελωνισμοί να ξεκινήσουν το νωρίτερο στις 11 Δεκεμβρίου. Αν καθυστερήσει να ψηφιστεί και κατ επέκταση να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης εννοείται πως τα χρονικά περιθώρια στενεύουν πάρα πολύ καθώς θα βρεθούμε ένα βήμα πριν τις επίσημες αργίες των Χριστουγέννων. Τώρα πόσοι ιδιώτες καταναλωτές και πόσοι έμποροι θα εισάγουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα μέσα σε λίγες ημέρες που θα επιτρέπει το σχετικό άρθρο είναι πραγματικά άξιο απορίας. Επίσης άξιο απορίας είναι και το γεγονός γιατί το οικονομικό επιτελείο δεν έκανε τις σχετικές κινήσεις από τον Σεπτέμβριο του 2018 οπότε και δημιουργήθηκε το πρόβλημα αλλά περίμενε να τακτοποιήσει το θέμα λίγες ημέρες πριν την λήξη του έτους. Από την άλλη μεριά τα κρατικά έσοδα συνεχώς μειώνονται αλλά προφανώς τα στελέχη του οικονομικού επιτελείου φαίνεται πως τα έχουν καλύψει από το… υπερπλεόνασμα!
Επίσης η μικρή χρονική διάρκεια της παράτασης των εκτελωνισμών με χαμηλούς συντελεστές στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα έχει δημιουργήσει ένα ασφυκτικό κλίμα ιδίως στις εμπορίες που εισάγουν μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων καθώς το κόστος εκτελωνισμού διπλασιάζεται για σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα καθώς μεταχειρισμένα οχήματα που πληρούν τις μεταγενέστερες από την πρώτη φάση οδηγία Euro 6 δεν υπάρχουν αλλά θα υπάρξουν μετά από 2 τουλάχιστον χρόνια ούτως ώστε να δημιουργηθεί στόλος μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με τις νέες προδιαγραφές. Γι αυτό ζητάμε παράταση 2 ετών όπως εξάλλου γινόταν και στο παρελθόν σε αντίστοιχες περιπτώσεις γιατί διαφορετικά μιλάμε για ουσιαστική κατάργηση της εισαγωγής μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από χώρες της ΕΕ»
Υ.Γ. Υπενθυμίζουμε στο υπουργείο Οικονομικών ότι η αλλαγή κάθε φορά της οδηγίας περί αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αφορά αποκλειστικά και μόνο το καινούριο αυτοκίνητο. Η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα της Ε.Ε. που όταν αλλάζει η οδηγία που αφορά στα καινούργια αυτοκίνητα βάζει στο κάδρο και τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.
Γραφείο τύπου ΣΕΕΑΕ