top icon
Επικαιρότητα

Στους αυτοκινητόδρομους ο μεγαλύτερος προϋπολογισμός μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες

Οι αυτοκινητόδρομοι αποτελούν το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων από τους Ολυμπιακούς Αγώνες και την περίοδο 2004-2009.

Στο 4ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Θεσσαλονίκης, το οποίο διοργανώνεται από το «Ελληνικό Ινστιτούτο Έρευνας και Ανάπτυξης», ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλής ανέφερε ότι το πρόγραμμα έργων άνω των 13 δις ευρώ είναι το μεγαλύτερο που έχει δει η Ελλάδα, μετά την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων και το χρονικό διάστημα 2004-2009 που ξεκίνησαν οι νέοι αυτοκινητόδρομοι. Στη συνέχεια, ο υπουργός ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής: «Στο Μετρό της Θεσσαλονίκης, όπου δόθηκε λύση, για να παραδοθεί το έργο σε λειτουργία το 2023. Είναι σπουδαίο νέο για την οικονομία μας ότι μετά από τόσα χρόνια καταφέραμε να ξεμπλοκάρουμε και το διαγωνισμό για τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας. Το μεγαλύτερο έργο υποδομής που πρόκειται να κατασκευαστεί τα επόμενα χρόνια στην πατρίδα μας, προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ. Μετά από καθυστερήσεις ετών, μπήκε στην τελική φάση. Ενώ μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2021 ξεκινούν οι πρόδρομες εργασίες, δηλαδή τα πρώτα εργοτάξια.

αυτοκινητόδρομοι

Tα οδικά έργα ξεμπλοκάρουν, με πρώτο τον Ε65, αλλά και το Πάτρα –Πύργος και το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων κατατέθηκε και σύντομα θα παρουσιαστεί η τελική χάραξη, καθώς και το Άκτιο–Αμβρακία. Yπάρχει επίσης το νέο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων. Το μεγαλύτερο που έχει σχεδιαστεί στη χώρα, ύψους 3,3 δισ. ευρώ, με έμφαση ιδίως στην εμπορική μεταφορά, με συνδέσεις σε λιμάνια και αεροδρόμια και στην ολοκλήρωση του κορμού του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας στον άξονα της ΠΑΘΕ. Ακόμη, μεγάλα έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης, ύψους 1,2 δις ευρώ. Ο σχεδιασμός αυτός περιλαμβάνει 10 αντιπλημμυρικά έργα που χρηματοδοτούνται από ΕΤΕπ και CEB, καθώς και τα αντιπλημμυρικά έργα που θα εκτελέσουν οι παραχωρησιούχοι των 5 αυτοκινητοδρόμων.

Σημαντικά έργα γίνονται και στην Αττική. Όπως είναι οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού και η επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς τη Δυτική Αττική. Το νέο πρόγραμμα επεμβάσεων βελτίωσης οδικής ασφάλειας, που περιλαμβάνει σημειακές παρεμβάσεις σε 7.000 επικίνδυνα σημεία σε όλη τη χώρα. Και μια σειρά από μικρότερα ή μεγαλύτερα έργα, από το Καλαμάτα–Ριζόμυλος ως το Δράμα– Αμφίπολη.Παράλληλα ενισχύεται ο στρατηγικός ρόλος του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης για να αποτελέσει έξοδο προς την Ν.Α Ευρώπη και μέσα στο 2021 θα προχωρήσει η διαγωνιστική διαδικασία για τη σύνδεση του Λιμανιού με την Εγνατία οδό».

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ