To μοναδικό «εν ζωή» Mazda RX-7 254i, με το οποίο η ιαπωνική εταιρεία συμμετείχε στις 24 Ώρες του Μαν το 1982, βρέθηκε στη χώρα του ανατέλλοντος ηλίου ύστερα από 35 χρόνια.
Οι περισσότεροι ταυτίζουν τις προσπάθειες της Mazda στο Le Mans με τα πρωτότυπα του Group C. Και όχι άδικα, μιας και η ιαπωνική εταιρεία κέρδισε τον πιο διάσημο αγώνα αντοχής σε πίστα στον πλανήτη το 1991 με το εμβληματικό και «κεντρομήχανο» 787B. Ωστόσο, τα «θηρία» του Group C δεν ήταν τα μοναδικά πρωτότυπα με περιστροφικό κινητήρα με τα οποία η Mazda συμμετείχε στο Le Mans.
Για τον 24ώρο αγώνα του 1982, η Mazda έφερε στη γαλλική πίστα δύο πρωτότυπα που βασίζονταν στην «αρχιτεκτονική» του πολιτικού RX-7 της εποχής εκείνης. Με τον 13Β περιστροφικό κινητήρα των 300 περίπου ίππων με τους δύο ρότορες εγκατεστημένο στο εμπρός μέρος, οι δύο 254i – όπως επισήμως αποκαλούνταν στα «χαρτιά» – ξεχώριζαν για τα σταθερά εμπρός φωτιστικά τους σώματα καθώς και για τις (σχεδόν) κραυγαλέες αεροδυναμικές προσθήκες περιμετρικά του αμαξώματος.
Σύμφωνα με τον ιστότοπο Nostalgic Cars, το πρώτο αυτοκίνητο (Νο 82) οδήγησαν στο Le Mans του 1982 οι Yojiro Terada, Allan Mofatt και Takashi Yorino τερματίζοντας τη χρονιά εκείνη στην 14η θέση, πίσω από την Porsche 934 της Richard Cleare Racing. Στο πηδάλιο της «254i» με το Νο 83 στις πόρτες, το οποίο και εγκατέλειψε στον αγώνα ύστερα από 180 γύρους, βρέθηκαν για λογαριασμό της Mazda οι Tom Walkinshaw, Chuck Nicholson και Peter Lovett.
Το 1982 η FIA εισήγαγε για πρώτη φορά τα πρωτότυπα του Group C – κάτι που ανάγκασε τη Mazda να γυρίσει την πλάτη της στην «254i» παρουσιάζοντας ένα χρόνο αργότερα την «κεντρομήχανη» 717C. Ποια ήταν έκτοτε η τύχη των δύο μοναδικών αγωνιστικών πρωτοτύπων της «254i»; Σύμφωνα με το AutoWeek, το ένα εξ αυτών (Νο 82) καταστράφηκε σε ατύχημα, με το δεύτερο να επιστρέφει επίσης στα πάτρια εδάφη συμμετέχοντας στους αγώνες του «εγχώριου» θεσμού JPSC και για τελευταία φορά το 1984 στο «Fuji 1.000 Km» – αυτή συγχρόνως ήταν και η τελευταία δημόσια εμφάνισή του.
Σήμερα, σχεδόν 35 χρόνια μετά, το σπάνιο αυτό πρωτότυπο βρέθηκε «κρυμμένο» σε αποθήκη στην Okayama της Ιαπωνίας και πλέον, χάρη στη φροντίδα της εταιρείας Powercraft, πρόκειται να επιστρέψει υπό την επίβλεψη των ανθρώπων της Mazda στην αρχική του κατάσταση._Χ.Α.