top icon
Επικαιρότητα

STI S209, o τελευταίος των Μοϊκανών

Μία ειδική έκδοση περιορισμένης παραγωγής, αποκλειστικά για την αγορά των ΗΠΑ, με τον κωδικό S209 παρουσίασε η Subaru Tecnica International στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ.

Επί της ουσίας, βέβαια, πρόκειται για μία ειδική έκδοση του γνωστού Impreza WRX STi, με τη διαφορά ότι για τις ανάγκες της αγοράς των ΗΠΑ το συγκεκριμένο μοντέλο «ομολογκάρεται» ως προϊόν της θυγατρικής της ιαπωνικής εταιρείας, Subaru Tecnica International. Εξ ου και η επίσημη ονομασία «STI S209». Το συγκεκριμένο μοντέλο περιλαμβάνει μία σειρά από αισθητικές και μηχανολογικές αναβαθμίσεις, με τα μόλις 200 αυτοκίνητα που θα διατεθούν στις ΗΠΑ να υποβάλλονται στην τελική συναρμολόγησή τους στο Kiryu της Ιαπωνίας. Έτσι, το S209 θεωρείται το πρώτο Subaru που κατασκευάζεται από την STI και πωλείται αποκλειστικά στις ΗΠΑ.

Το S209 κουβαλά μία παράδοση ετών που χρονολογείται στα μοντέλα STI που προορίζονταν αποκλειστικά για την εγχώρια αγορά της Ιαπωνίας – από το S201 του 2000, έως και το S208 του 2018. Σχεδιαστικά, αντλεί την έμπνευσή του από το «πολεμικό» WRX STI Nürburgring Challenge που κέρδισε στην κατηγορία SP3T στον ομώνυμο 24ώρο αγώνα. Το αμάξωμα είναι φαρδύτερο και μακρύτερο από το «απλό» WRX STI διαθέτοντας παράλληλα και μεγαλύτερα μετατρόχια. Πατά δε σε ελαστικά 265/35 του τύπου GT600A της Dunlop, σε συνδυασμό με 19άρες ζάντες της BBS. Τα φρένα δε αποτελούνται από 6πίστονες και 2πίστονες δαγκάνες εμπρός και πίσω, αντίστοιχα, της ιταλικής Brembo.

Τα αμορτισέρ είναι της Bilstein, τα ελατήρια είναι σφικτότερα, ενώ μεγαλύτερες είναι και οι αντιστρεπτικές δοκοί. Στις αναρτήσεις έχουν γίνει αλλαγές με ενισχύσεις σε καίρια σημεία, καθώς και στο υποπλαίσιο στο οποίο εδράζονται. Την κίνηση παρέχει ένα «πειραγμένος» κινητήρας μπόξερ με χωρητικότητα 2,5 λίτρων της γενιάς EJ25, ο οποίος εξοπλίζεται από υπερσυμπιεστή της HKS που λειτουργεί με πίεση αυξημένη από τα 16,2 στα 18 psi, καθώς και με σφυρήλατα πιστόνια και διωστήρες. Η εκτιμούμενη από την Subaru Tecnica International απόδοσή του είναι οι 341 ίπποι, ενώ αυξημένη κατά 10% είναι η διαθέσιμη ροπή του στις 3.600 σ.α.λ.

Η κίνηση μεταδίδεται μέσω χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων και στους τέσσερις τροχούς μέσω της γνωστής τετρακίνησης Symmetrical All-Wheel Drive της ιαπωνικής εταιρείας. Το «πακέτο» συνδυάζεται από διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης εμπρός και πίσω καθώς και από ένα ρυθμιζόμενο από τον οδηγό κεντρικό ελεγχόμενο (Driver Controlled Center Differential – DCCD) και τα συστήματα Active Torque Vectoring και Multi-Mode Vehicle Dynamics Control. Τέλος, το γνωστό σύστημα SI-Drive προσφέρει τρεις ρυθμίσεις, τις Intelligent (I), Sport (S) και Sport Sharp (S#)._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ