Οπισθοχώρηση και στασιμότητα επικρατεί στην ολοκλήρωση των μεγάλων έργων αυτής της χώρας, καθώς κανένα από αυτά (Εγνατία Οδός, Μαλιακός, Κακιά Σκάλα, Υποθαλάσσια αρτηρία Θεσσαλονίκης και Μετρό) δεν δείχνει να προχωρά.
Κύρια αιτία φαίνεται να είναι η προσφυγή στα δικαστήρια όσων εταιρειών έμειναν για διάφορους λόγους έξω από την «πίτα», καθώς με τα ένδικα μέσα καθυστερούν αποφασιστικά τη συνέχισή τους. Οι παρατάσεις των χρονοδιαγραμμάτων πάνε κι έρχονται, μετατρέποντας εν έτει 2006 τις διαδικασίες αποπεράτωσης σε σύγχρονο γεφύρι της Άρτας (ολημερίς το χτίζανε, το βράδι γκρεμιζόταν).
Ας δούμε περιληπτικά τι γίνεται, στα κυριότερα από αυτά:
Τέμπη: οι σήραγγες των 26 χιλιομέτρων, που θα κατασκευαστούν από ιδιώτη με σύμβαση παραχώρησης, έχουν «κολλήσει» στις προσφυγές εναντίον του προσωρινού αναδόχου. Η συνέχεια, τον… κόκκινο Μάη;
Μαλιακός: στην παράκαμψη των Καμμένων Βούρλων υπάρχει πρόβλημα με τις απαλλοτριώσεις κατοικιών (προφανώς το κράτος προσφέρει λίγα). Η παράκαμψη του Αγίου Κωνσταντίνου προχωρά με αργούς ρυθμούς, το χρονοδιάγραμμα λέει ότι θα έχουν τελειώσει το 2007.
Παράκαμψη Στυλίδας: περιμένετε να τελειώσουν οι… μελέτες πρώτα!
Αλαμάνα: απαραίτητη η ενίσχυση με εδαφοπασσάλους, η μελέτη όμως ακόμη δεν είναι έτοιμη. 2008 και βλέπουμε…
Μετρό Θεσσαλονίκης: μακέτα εδώ και κάτι χρόνια, ενώ υπάρχουν και προσφυγές (στη… μακέτα;) Για τους περισσότερους, απλά δεν υπάρχουν τα φράγκα.
Υποθαλάσσια αρτηρία Θεσσαλονίκης: ενστάσεις ένθεν και ένθεν, τίποτα οριστικό, υπάρχει πρόβλημα και με τους κατοίκους της πόλης που φωνάζουν για βάναυση παραμόρφωση της Θεσσαλονίκης. 2009 είπατε ότι θα είναι έτοιμη; Ωραίο θέμα για ανέκδοτο…
Εγνατία Οδός: παράταση χρονοδιαγράμματος για τα 32 δύσκολα χιλιόμετρα από τα Γρεβενά μέχρι την Παναγιά. Τουλάχιστον εδώ υπάρχει θετικό αποτέλεσμα για το μεγαλύτερο μήκος της, θα είναι και καλύτερα αργότερα.
Κακιά Σκάλα: οι σήραγγες από Κόρινθο προς Αθήνα θα… παραδίδονταν τον Δεκέμβρη του 2004. Όμως, πρέπει να γίνει αναβάθμιση της χάραξης και να μεγαλώσουν οι σήραγγες σε πλάτος. Σε… χαρτοπετσέτα είχε γίνει η πρώτη –και τόσο έξω από τα τεχνικά δεδομένα- σχεδίαση;
Mετρό Αθήνας: η πρόσφατη σύγκριση με το αντίστοιχο Μετρό του Τορίνο, που ολοκληρώθηκε χάριν και της Χειμερινής Ολυμπιάδας που διεξάγεται εκεί αυτές τις ημέρες, απέδειξε ότι τα πάντα στην πρωτεύουσά μας έχουν πληρωθεί… χρυσά! Όσο για την επέκταση προς Ελληνικό και Αιγάλεω, μάλλον θα ξεπεράσει σε κόστος ακόμα και τα ανάκτορα των Βερσαλιών, όταν κάποια στιγμή ολοκληρωθεί.
Κατά συνέπεια, όλοι εσείς οι διερχόμενοι οδηγοί, αναμείνατε στο ακουστικό σας ή μάλλον στο… αυτοκίνητό σας!