Η μετοχή της Scuderia «μπαίνει» και επίσημα σήμερα στο χρηματιστήριο της Ν. Υόρκης, με τη δημόσια διάθεση του 9% του μετοχικού της κεφαλαίου.
Όπως ανακοινώθηκε την περασμένη Παρασκευή από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ, η Fiat Chrysler Automobiles αναμένεται να διαθέσει σήμερα περισσότερες από 17.200.000 μετοχές του cavallino rampante μέσω της δημόσιας εγγραφής της μάρκας στο χρηματιστήριο αξιών της Ν. Υόρκης. Η τιμή πώλησης κάθε μιας εκ των μετοχών αυτών, οι οποίες θα μπουν στη γνώριμη διαδικασία της διαπραγμάτευσης υπό την κωδική ονομασία «Race», αναμένεται, σύμφωνα με έγκυρες πηγές της αγοράς στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, να κυμανθεί από 48 έως και 52 δολάρια. Μάλιστα, το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg εκτιμά πως η ζήτηση αναμένεται να είναι… 10πλασια της προσφοράς, γεγονός που είναι πολύ πιθανό να «εκτοξεύσει» σε ακόμα πιο υψηλά επίπεδα την αξία των ως άνω «κομματιών», τα οποία αντιπροσωπεύουν μόλις το 9% των συνολικού μετοχικού κεφαλαίου της Ferrari.
Σε κάθε περίπτωση, οι αμερικάνικες αρχές αποτίμησαν ήδη τη συνολική αξία της ιταλικής φίρμας στο διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 8,64 δις ευρώ, κάτι που αν μη τι άλλο ανταποκρίνεται πλήρως στις πρόσφατες αποτιμήσεις-προσδοκίες του οικονομικού επιτελείου της Ferrari και προσωπικά του Sergio Marchionne, ο οποίος αρχίζει πλέον να δίνει σάρκα στο δεδηλωμένο εδώ και μήνες σχέδιο απαγκίστρωσης (spin-off) του πιο διασήμου κατασκευαστή αυτοκινήτων ανά την υφήλιο από τη μητρική εταιρεία.
Στα πλαίσια του σχεδίου αυτού, που αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2016, το 10% των εναπομεινάντων μετοχών θα παραμείνει στην κατοχή του Προέδρου της εταιρείας και γιου του ιδρυτή της, Piero Ferrari, ενώ το υπόλοιπο 80% θα διατεθεί στους υπόλοιπους επενδυτές της μάρκας. Δηλαδή, στην ίδια την FCA και την οικογένεια Agnelli, η οποία με τον τρόπο αυτό θα καταστεί ο… απόλυτος κυρίαρχος του παιχνιδιού, αποκτώντας μαζί με τον Piero Ferrari δικαίωμα ψήφου στο Δ.Σ. της μάρκας άνω του 50%!
Με την κίνηση αυτή, στόχος του Ιταλού μάνατζερ είναι η άντληση… πολύτιμων κεφαλαίων τα οποία θα διοχετευτούν στις υπόλοιπες μάρκες της Fiat Chrysler Automobiles, με αιχμή του δόρατος την Alfa Romeo, την Jeep και φυσικά την Maserati, προκειμένου να χρηματοδοτηθεί ένα επενδυτικό πλάνο ανάπτυξης τους, συνολικού ύψους 48 δις ευρώ. Ταυτόχρονα, στο πλαίσιο του διαχωρισμού της από την FCA, η Ferrari θα αποπληρώσει χρέη συνολικού ύψους 5 περίπου δις ευρώ. Από αυτά, τα 2,8 δις προς την ίδια την FCA και σχεδόν 2,2 δις σε τρίτες εταιρείες.
Το 2014, η Ferrari κατέγραψε συνολικές πωλήσεις 7.255 οχημάτων με κύκλο εργασιών ύψους 2,8 δις ευρώ. Η κερδοφορία της, τέλος, άγγιζε προ φόρων, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία των Ιταλών, τα 389 εκ. ευρώ. Και για να έχετε ένα μέτρο σύγκρισης, το τελευταίο αυτό νούμερο είναι ευθέως συγκρίσιμο με εκείνο της Maserati, η οποία όμως πουλά σε ετήσια βάση πάνω από 36.000 αυτοκίνητα και ίσο με κερδοφορία της Porsche στο πρώτο 8μήνο της περασμένης χρονιάς, κατά τη διάρκεια του οποίου, όμως, η γερμανική εταιρεία κατασκεύασε (και πούλησε, ασφαλώς), ούτε λίγο ούτε πολύ, 120.000 αυτοκίνητα._Χ.Α.