Η χρηματιστηριακή αξία της Tesla αποτιμάται πλέον στα 460 δις δολάρια. Δηλαδή, σχεδόν όσο το άθροισμα της αξίας των μετοχών των Ferrari, Porsche και Aston Martin επί… επτά!
Η πανδημία του νέου κορωνοϊού έχει επηρεάσει παγκοσμίως ολόκληρο τον κατασκευαστικό κλάδο. Εντούτοις, ένα από τα μεγαλύτερα «θύματά» της είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες αναγκάστηκαν να βάλουν προσωρινό φρένο στην παραγωγή τους για πολλές εβδομάδες την ώρα που οι αντιπροσωπείες τους κατέβαζαν ρολά, συμβάλλοντας έτσι και αυτές με τη σειρά τους στην κάθετη πτώση των λιανικών -και όχι μόνο- πωλήσεων. Ωστόσο, η αγορά των αυτοκινήτων πολυτελείας επηρεάστηκε λιγότερο από την ύφεση που προκλήθηκε από την πανδημία, τόσο σε εμπορικό όσο σε οικονομικό επίπεδο.
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν από το StockApps.com, η κεφαλαιοποίηση της Tesla, της πιο πολύτιμης εταιρείας αυτοκινήτων στον κόσμο, έφτασε στα 460 δις δολάρια αυτήν την εβδομάδα, αριθμός που αντιστοιχεί σχεδόν στο 7πλάσιο της συνδυασμένης αξίας-αποτίμησης των Ferrari, Porsche και Aston Martin.
H τιμή της μετοχής της εταιρείας του Elon Musk αυξήθηκε κατά σχεδόν 200% τους τελευταίους τρεις μήνες και κατά περίπου 500% μέσα στο τρέχον έτος, παρά τη μείωση των εσόδων της κατά 4,9% το δεύτερο τρίμηνο του 2020. Αν μη τι άλλο, ο βασικός λόγος για το συνεχιζόμενο… ράλλυ της τιμής της μετοχής της είναι ότι η εταιρεία από το Palo Alto έχει πείσει τους επενδυτές ότι πρόκειται για κάτι πολύ περισσότερο από μια «απλή» αυτοκινητοβιομηχανία.
Στον αντίποδα, η πανδημία του COVID-19 έφερε σημαντικές επιπτώσεις στις εμπορικές επιδόσεις της Ferrari, του Νο 1 κατασκευαστή σπορ αυτοκινήτων του πλανήτη, ο οποίος αναγκάστηκε να κλείσει τα εργοστάσιά του για επτά εβδομάδες. Η οικονομική έκθεση του 2ου τριμήνου του 2020 αποκάλυψε μία πτώση των εσόδων που έφτασε το 42% καθώς και μείωση των πωλήσεων σχεδόν κατά 50%. Παρ ‘όλα αυτά, η ιταλική εταιρεία από το Μαρανέλο προσβλέπει σε ταχεία ανάκαμψη στο δεύτερο εξάμηνο του 2020, χάρη στις προβλέψεις της για υψηλές πωλήσεις νέων οχημάτων. Τον Δεκέμβριο του 2019, η κεφαλαιοποίηση της Ferrari έφτασε τα 41,2 δις δολάρια, ενώ στις αρχές της πανδημίας τον Μάρτιο η αξία της έπεσε στα 38,7 δις δολάρια. Ωστόσο, το δεύτερο τρίμηνο του 2020 η μετοχή της κατέγραψε άνοδο, με την αξία της εταιρείας να αυξάνεται στα 42,3 δις δολάρια τον Ιούνιο και στα 48,3 δις δολάρια στις αρχές της εβδομάδας, καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 17% από τον Ιανουάριο.
Ενώ οι μετοχές της Tesla και της Ferrari κατέγραψαν καλές αποδόσεις εν μέσω της κρίσης του νέου κορωνοϊού, άλλοι κατασκευαστές σπορ αυτοκινήτων είδαν να χάνουν πόντους στο παγκόσμιο χρηματιστηριακό τερέν. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η αξία των μετοχών της Porsche μειώθηκε κατά 19% τους τελευταίους οκτώ μήνες, με την κεφαλαιοποίηση της να πέφτει από 23,1 δις δολάρια τον Ιανουάριο σε 18,7 δισ. δολάρια αυτή την εβδομάδα. Σε ότι αφορά στην Aston Martin, η κεφαλαιοποίηση της βρετανικής εταιρείας από το Gaydon μειώθηκε κατά το ήμισυ το 2020, με τη αξία των μετοχών της να μειώνεται από 1,6 δις δολάρια τον Ιανουάριο του 2020 σε μόλις 760,2 εκατ. δολάρια στα τέλη Αυγούστου.