Με λεπτομερή επιστολή του το Σωματείο Ηλεκτροδηγών Τραμ Αττικής ζητεί την ενεργοποίηση των νέων επεκτάσεων του τραμ, καθώς και την περαιτέρω αξιοποίησή του στις συγκοινωνίες.
Η επιστολή του Σωματείου Ηλεκτροδηγών Τραμ Αττικής αναφέρει τα εξής: στο πλαίσιο της ενίσχυσης της Δημοσίας Συγκοινωνίας και τη βελτίωση των υπηρεσιών προς τους πολίτες στο Πολεοδομικό Συγκρότημα Αθηνών–Πειραιώς, το Τραμ μπορεί να «κερδίσει το στοίχημα». Ένα «στοίχημα» που έχει ήδη κερδηθεί σε αρκετές πόλεις της Ευρώπης, εξαιτίας της οικολογικής λειτουργίας του Τραμ που συντέλεσε σε ολική επαναφορά της έννοιας «μετακινήσεις» με την ανάπτυξη νέων και σύγχρονων δικτύων. Σήμερα, το υλοποιημένο δίκτυο Τραμ και η επέκταση προς τον Πειραιά, έχουν γίνει βάσει της μελέτης του Εργαστήριου Αστικού Περιβάλλοντος του Τομέα Πολεοδομίας και Χωροταξίας της Σχολής Αρχιτεκτόνων ΕΜΠ, με θέμα «η ανάπτυξης ενός ολοκληρωμένου δικτύου Τραμ και των εύλογων αρθρώσεων του δικτύου αυτού με τα δίκτυα Μετρό, Προαστιακού Σιδηροδρόμου και Λεωφορείων, με στόχο τη μεγιστοποίηση της συμβολής του Τραμ στη βελτίωση της ποιότητας ζωής στο αστικό περιβάλλον του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Αθηνών».
Από τα βασικά ζητήματα που είχαν θέσει οι συγκοινωνιολόγοι στην μελέτη, ήταν ότι η Αθήνα χρειάζεται ένα εκτεταμένο σύστημα κατάλληλα συνδυασμένων μετακινήσεων, όπου όλα τα μέσα έχουν να παίξουν το δικό τους ρόλο. Ο Προαστιακός, το Μετρό και το Τραμ θα πρέπει να αποτελέσουν ένα ολοκληρωμένο δίκτυο δημόσιας συγκοινωνίας. Οι περισσότεροι άξονες εξυπηρέτησης μπορούν να αναληφθούν από το Τραμ, γεγονός που το καθιστά το βασικό υπέργειο μέσο συγκοινωνίας στην Αθήνα. Επίσης το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας-Αττικής (ΦΕΚ Α 156/1.8.2014) προβλέπει την ανάπτυξη του δικτύου Τραμ, με σκοπό την συγκοινωνιακή αναβάθμιση, την πολεοδομική ανάπλαση και την αποθάρρυνση κυκλοφορίας των οδικών οχημάτων.
Οι κατά καιρούς συζητήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί με θέμα τις επεκτάσεις του δικτύου Τραμ, στις οδούς Πανεπιστημίου και Πατησίων και προς τις περιοχές Κερατσίνι–Πέραμα (η Αττικό Μετρό είχε ξεκινήσει και την σύνταξη των τοπογραφικών μελετών), δυστυχώς δεν κατάφεραν να μετασχηματιστούν σε έργα. Όσον αφορά τη δυνατότητα πρόσβασης προς το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, με μέσο σταθερής τροχιάς, η πιο ρεαλιστική πρόταση είναι η δρομολόγηση μίας επέκτασης γραμμής Τραμ, από το σταθμό Συγγρού/Φιξ, που θα διατρέχει όλη τη Λεωφόρο Συγγρού, θα καταλήγει στο ΚΠΙΣΝ και θα ενώνεται με την υφιστάμενη γραμμή.
Η δημιουργία της γραμμής Τραμ σε κάθε ρεύμα κυκλοφορίας της Λ.Συγγρού, αφενός θα συνεισφέρει σημαντικά στην εξυπηρέτηση των επιβατών, αφετέρου θα συμβάλει στην διοικητική, οικονομική και πνευματική ανάπτυξη της περιοχής της Αθηνάς, αφού θα διέρχεται από σημεία συγκέντρωσης Μεγάλων Επιχειρήσεων, Ξενοδοχείων, Πανεπιστήμιο, Κλινικών και Πολιτιστικών Κέντρων. Η εμπορική ταχύτητα της γραμμής θα είναι μέγιστη, διότι στη λεωφόρο δεν υπάρχουν φωτεινοί σηματοδότες και με τη δημιουργία στάσεων σε κομβικά σημεία, εκτιμάται πως μπορεί να καλυφθεί πλήρως η απόσταση σε περίπου 10 λεπτά. Τέλος θα υπάρξει διεύρυνση και ανάπλασης του πρασίνου και δημιουργία περισσότερων χώρων διέλευση πεζών και ποδηλάτων.
Σε όλους μας είναι ξεκάθαρο, ότι το Πολεοδομικό Συγκρότημα Αθηνών–Πειραιώς έχει ανάγκη ένα ευρύτερο δίκτυο Τραμ που με μικρότερη σχετική δαπάνη, θα αλλάξει τον συγκοινωνιακό χάρτη και τη γενικότερη ανάπλαση της πόλης. Ένα δίκτυο που θα ενισχύσει τις εναλλακτικές μορφές μετακινήσεων στον αστικό ιστό, διότι κατά την κατασκευή δημιουργούνται πεζοδρομήσεις και αναπλάσεις, όπως έγινε στο αστικό ιστό του Πειραιά. Οι επεκτάσεις του δικτύου Τραμ στο Πολεοδομικό Συγκρότημα Αθηνών–Πειραιώς αλλά και σε άλλες πόλεις της χώρας, κρίνονται ως επιτακτική ανάγκη, καθώς τέτοια έργα θα έχουν πολλαπλά οφέλη.