top icon
Επικαιρότητα

Skoda Slavia, η spider εκδοχή του Scala

Τριανταένα στο σύνολο σπουδαστές σχεδίασαν και με την αρωγή των ιθυνόντων της Skoda, κατασκεύασαν ένα ακόμα one-off πρωτότυπο, που για την περίσταση φέρει την ονομασία Slavia αποτελώντας την «ανοιχτή» παραλλαγή του Scala.

Το έβδομο κατά σειρά πρωτότυπο που κατασκεύασαν 31 σπουδαστές με την αρωγή των δασκάλων τους στη Skoda Auto, αποτελεί την spider εκδοχή του Scala και φέρει την ονομασία Slavia αποτίοντας με τον τρόπο αυτό φόρο τιμής στα ομώνυμα… ποδήλατα που είχαν κατασκευάσει οι ιδρυτές της τσέχικης φίρμας, Václav Laurin και Václav Klement.

Skoda Slavia

Πηγή έμπνευσης για την ομάδα των σπουδαστών αλλά και των ανθρώπων της Skoda που συνέβαλαν προκειμένου το όλο εγχείρημα να πάρει σάρκα και οστά, αποτέλεσε το διθέσιο, open-top μοντέλο 1100 OHC που παρουσιάστηκε το 1957 και σχεδιάστηκε προκειμένου να συμμετάσχει σε αγώνες αντοχής. Με βάρος μόλις 550 κιλά, χάρη στα ουκ ολίγα πλαστικά του μέρη, τα μόλις δύο αντίτυπα του 1100 OHC τροφοδοτούνταν από έναν 4κύλινδρο κινητήρα 1,1 λίτρων με μέγιστη ισχύ 92 ίππων επιτυγχάνοντας, ανάλογα με την τελική σχέση μετάδοσης, μέγιστη ταχύτητα από 190 έως και 200 χλμ./ώρα.

Skoda 1100 OHC

Για να μετατρέψουν το Scala σε… Slavia, οι δημιουργοί του πραγματοποίησαν πολλές τροποποιήσεις στο «σώμα» του αυτοκινήτου επανασχεδιάζοντας  πολλά σημεία του αμαξώματος αλλά και προσαρμόζοντας υπάρχουσες λύσεις. Έτσι, ενισχύθηκαν το κάτω μέρος του αμαξώματος, αφαιρέθηκε η οροφή και συγκολλήθηκαν μεταλλικά τμήματα στη θέση των πίσω θυρών, μετατρέποντας έτσι ένα συμπαγές hatchback μοντέλο με πολύ καλούς χώρους πέντε άτομα σε ένα spider μοντέλο με δύο πόρτες και δύο θέσεις. Για να βελτιώσου τη ροή αέρα οι σχεδιαστές ανέπτυξαν ένα ειδικό κάλυμμα με δύο εξογκώματα πίσω από τα κεφάλια των επιβατών, το οποίο συνδυάζεται με ένα νέο επίσης «καπάκι» για το χώρο αποσκευών με την ενσωματωμένη αεροτομή. Από εκεί και πέρα, οι ζάντες αλουμινίου των 20 ιντσών προήλθαν από το Kodiaq RS, ενώ το σύστημα φρένων και οι πλήμνες των τροχών από το Octavia RS.

Skoda Slavia

Το εσωτερικό του Skoda Slavia διακοσμείται από μοναδικά, σπορ καθίσματα της Sparco, σε συνδυασμό με ζώνες ασφαλείας τεσσάρων σημείων, ενώ χαρακτηριστικά είναι φινιρίσματα σε μαύρο δέρμα στο κεντρικό υποβραχιόνιο και στο μοχλό αλλαγής ταχυτήτων και το χειρόφρενο. Ο ίδιος συνδυασμός βρίσκεται και στα δύο τρίτα της επιφάνειας της στεφάνης του τιμονιού, ενώ στο υπόλοιπο τμήμα του, όπως και στην κορυφή του επιλογέα, φιγουράρει το λευκό δέρμα. Πέρα από το προηγμένο ηχοσύστημα, αξιοσημείωτο είναι εδώ το γεγονός ότι στο χώρο φόρτωσης του Slavia μπορούν να αποθηκευτούν δύο πτυσσόμενα ηλεκτρονικά σκούτερ της Skoda.

Skoda Slavia

Την κίνηση στο Skoda Slavia – που φυσικά είναι και θα παραμείνει ένα one-off πρωτότυπο – προσφέρει ο γνωστός 1.500άρης TSI κινητήρας του ομίλου VW, ο οποίος αποδίδει για την περίσταση 150 ίππους. Η κίνηση μεταφέρεται, όπως και στο Scala, στους εμπρός τροχούς με την αρωγή ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη (DSG) με 7 σχέσεις μετάδοσης. Σύμφωνα με την Skoda, το Slavia έχει μήκος 4,362 χλστ, πλάτος σχεδον 1,8 μ. και απόσταση από το έδαφος που φτάνει τα 18 εκ. – το βάρους του δε ανέρχεται στα 1.210 κιλά.

Skoda Slavia

Θυμίζουμε πως το 2014, η ομάδα των τότε νεαρών σπουδαστών του Skoda Vocational School έφερε στο φως το Citijet, ένα «μικρό» αυτοκίνητο πόλης που βασίζονταν στο Citigo, το 2015 το Funstar, με άλλα λόγια, την pick-up έκδοση του Fabia, το 2016 το Atero, ένα Rapid Spaceback με κουπέ χαρακτηριστικά, το 2017 το Element, ένα ηλεκτρικό Citigo με χαρακτήρα… buggy, το 2018 το Sunroq, ένα Karoq με μαλακή αναδιπλούμενη οροφή και πέρσι το Mountiaq, ένα σκληροτράχηλο pick-up που είχε ως σημείο αναφοράς το Kodiaq.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ