Οι γαλλικές αρχές διερευνούν εκ νέου τον Γάλλο κατασκευαστή.
Δεν είναι η πρώτη φορά που οι γαλλικές αρχές θέτουν στο στόχαστρό τους τη Renault. Αυτή τη φορά είναι η σειρά των ανακριτών της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού, Κατανάλωσης και Καταπολέμησης της Απάτης οι οποίες προσπαθούν με έρευνα που βρίσκεται σε εξέλιξη να ανακαλύψουν αν η Renault εξαπάτησε τις αρμόδιες περιβαλλοντικές υπηρεσίες της χώρας προκειμένου να πάρει για συγκεκριμένα μοντέλα της την απαραίτητη πιστοποίηση μέσω της χρήσης λογισμικών χειραγώγησης των εκπομπών ρύπων. Πιο συγκεκριμένα, με σημερινό της δημοσίευμά της η εφημερίδα Liberation αποκαλύπτει εμπιστευτικές, όπως η ίδια τις αποκαλεί, πληροφορίες οι οποίες προκύπτουν από ένα 39σέλιδο έγγραφο-πόρισμα που σχετίζεται με την έρευνα που αυτή τη διεξάγει η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού, Κατανάλωσης και Καταπολέμησης της Απάτης.
«Η γαλλική εταιρεία υιοθέτησε μια στρατηγική με στόχο τη στρέβλωση των αποτελεσμάτων στις δοκιμές μέτρησης των ρύπων», αναφέρει χαρακτηριστικά το επίμαχο έγγραφο
Σύμφωνα με την έκθεση, οι δοκιμές που διεξήχθησαν κατέδειξαν σημαντικές διαφορές μεταξύ των αποτελεσμάτων στο εργαστήριο και στο δρόμο για τα μοντέλα Clio και Captur. Συγκεκριμένα, οι υπερβάσες των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην περίπτωση του πρώτου έφτασαν το 305% και στου δεύτερου το 377%.
«Τα αποτελέσματα αυτά καθιστούν δυνατή την υποψία δόλιας χρήσης μιας συσκευής που τροποποιεί τη λειτουργία του κινητήρα προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην έκθεση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού, Κατανάλωσης και Καταπολέμησης της Απάτης.
Σύμφωνα με την Liberation, ένα τέτοιο σκάνδαλο είναι πιθανό να αφορά σε περίπου 900.000 αυτοκίνητα του Γάλλου κατασκευαστή.
Σε απάντησή της η Renault αναφέρει πως δεν έχει πρόσβαση στην επίμαχη έκθεσης της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού, Κατανάλωσης και Καταπολέμησης της Απάτης και ως εκ τούτου «δεν δεν μπορεί να επιβεβαιώσει την ακρίβεια, την πληρότητα και την αξιοπιστία των πληροφοριών που δημοσιεύονται στο εν λόγω άρθρο». Μολαταύτα, η γαλλική εταιρεία έσπευσε να ξεκαθαρίσει ότι «τα οχήματά της δεν εξοπλίζονται με λογισμικό που εξαπατά επηρεάζοντας τα αντιρρυπαντικά συστήματα του κινητήρα»._Χ.Α.