Οι Γερμανικές αρχές αναφέρουν πως το Fiat 500X διαθέτει ένα λογισμικό που απενεργοποιεί συγκεκριμένο αντιρρυπαντικό μέσο του κινητήρα.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Fiat και το 500X μπαίνουν στο στόχαστρο των Γερμανών μετά το ξέσπασμα του διαβόητου dieselgate. Αυτή τη φορά ήταν η σειρά του Υπουργείου Μεταφορών της χώρας να αναφέρει μέσω ανεπίσημων διαρροών που δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό Der Spiegel ότι σε δοκιμές που διεξήγαγε με το εν λόγω μοντέλο εντοπίστηκε μια «συσκευή παράκαμψης» η οποία θέτει εκτός… εργασίας ένα φίλτρο ύστερα από 90 λεπτά λειτουργίας του κινητήρα. Θυμίζουμε πως η μέση χρονική διάρκεια της τυποποιημένης διαδικασίας πιστοποίησης των εκπομπών ρύπων σε εργαστηριακές συνθήκες δεν υπερβαίνει τα 20 λεπτά…
Το Υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας, μέσω των ίδιων διαρροών, δεν θέλησε να δώσει στη δημοσιότητα περισσότερες πληροφορίες για τα ευρήματα των δοκιμών που πραγματοποίησε αναφέροντας χαρακτηριστικά πως ο φάκελος της υπόθεσης έχει ήδη διαβιβαστεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Όπως ήταν αναμενόμενο, το όλο θέμα προκάλεσε την άμεση αντίδραση του ιταλικού εργοστασίου. Εκπρόσωπος μάλιστα της Fiat Chrysler Automobiles φέρεται να δήλωσε τα εξής:
«Η εταιρεία μας δεν είναι σε θέση να σχολιάσει την εγκυρότητα ή την ακρίβεια των δήθεν εσωτερικών εγγράφων του Υπουργείου Μεταφορών ή για υποτιθέμενες δοκιμές για τις οποίες δεν έχουμε λάβει γνώση».
Συμπληρώνοντας, οι ιθύνοντες της FCA δήλωσαν:
«Το 500X είναι σύννομο με τις ισχύουσες προδιαγραφές ρύπων»._Χ.Α.