Σε προχωρημένες συζητήσεις φέρονται να είναι την τελευταία περίοδο οι ιθύνοντες των Renault και Nissan, προκειμένου οι δύο εταιρείες να ενώσουν τις δυνάμεις τους δημιουργώντας μια νέα, ενιαία επιχειρηματική στέγη.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ των ειδησεογραφικών πρακτορείων Bloomberg και Reuters, υψηλόβαθμα στελέχη των Renault και Nissan φέρονται να βρίσκονται σε προχωρημένες διαβουλεύσεις προκειμένου να ετοιμάσουν ένα πλήρες σχέδιο που θα «μεταφέρει» τις δύο μάρκες σε μια νέα επιχειρηματική εποχή που θα βρει στέγη κάτω από την ομπρέλα μιας ενιαίας -πλέον- εταιρείας. Θυμίζουμε πως Nissan και Renault συνεργάζονται ήδη στενά έχοντας από το 1999 συνάψει μια «συμμαχία δυνάμεων», στην οποία μάλιστα το 2016 εισήλθε και η Mitsubishi. Στο πλαίσιο της υπάρχουσας σύμπραξης, η κρατική Renault έχει στην κατοχή της το 43,4% των μετοχών της Nissan, με την ιαπωνική εταιρεία να έχει στο δικό της χαρτοφυλάκιο το 15% της γαλλικής.
Όπως είναι αναμενόμενο, εμπνευστής αλλά και κινητήριος μοχλός του σχεδίου συνένωσης των δύο εταιρειών είναι ο Carlos Ghosn, ο οποίος αναμένεται να ηγηθεί το νέου σχήματος, εφόσον βέβαια τα πλάνα των δύο πλευρών πάρουν σάρκα και οστά. Έως τότε, ο ισχυρός άνδρας της γαλλο-ιαπωνικής συμμαχίας θα πρέπει να πείσει για τα οφέλη της ενιαίας επιχειρηματικής δράσης των δύο εταιρειών τόσο τη γαλλική κυβέρνηση, η οποία επιθυμεί διακαώς τη διατήρηση της γαλλικής… εθνικότητας της Renault, όσο και τους Ιάπωνες της Nissan, οι οποίοι αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό το όλο θέμα.
Διαβάστε επίσης: Δεν αποκλείονται συγχωνεύσεις στη συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi, δηλώνει ο Carlos Ghosn
Το σχετικό ρεπορτάζ αναφέρει πως αυτή τη στιγμή μελετάται ένα σχέδιο σύμφωνα με το οποίο μέτοχοι της νέας εταιρείας θα είναι τόσο η Nissan όσο και η Renault, με άγνωστο προς το παρόν όμως μερίδιο για την κάθε μια. Η οικονομική της έδρα δε φημολογείται ότι θα βρίσκεται είτε στο Λονδίνο είτε σε κάποια πόλη της Ολλανδίας, με τη διοίκηση να έχει ως σημείο αναφοράς τις πόλεις του Παρισιού και του Τόκιο.
Τόσο οι εκπρόσωποι της Renault και της Nissan, όσο και αξιοματούχοι του Υπουργείου Οικονομικών της Γαλλίας αρνήθηκαν να προβούν σε δηλώσεις σχετικά με το όλο θέμα. Σε αντίθεση, οι χρηματαγορές έδωσαν το δικό τους… σχόλιο, με την αξία της μετοχής της Renault να ανεβαίνει ποσοστιαία κατά 4,6% αγγίζοντας ανά μονάδα τα 97,41 ευρώ. Αντίθετα, εκείνη της Nissan στο χρηματιστήριο του Τόκιο κατέγραψε οριακή πτώση της τάξης του 0,5%._Χ.Α.