top icon
Επικαιρότητα

Seat: Tα καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα στην ιστορία της

Η Seat κατά τη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς πέτυχε τα καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα στην ιστορία της.

Η εταιρεία έκανε σημαντικά βήματα στην πορεία της προς την επίτευξη βιώσιμης κερδοφορίας, καταλήγοντας με λειτουργικά κέρδη 143 εκατ. ευρώ (2015: -7 εκατ. ευρώ) και κέρδη μετά φόρων και πριν από έκτακτα αποτελέσματα ύψους 232 εκατομμυρίων ευρώ (2015: 6 εκατ. ευρώ). Για πρώτη φορά από το 2007, η Seat έκλεισε την χρονιά με θετικό πρόσημο και στους δύο αυτούς δείκτες. Τα κέρδη μετά φόρων έφτασαν τα 903 εκατομμύρια ευρώ λόγω των έκτακτων αποτελεσμάτων της πώλησης της θυγατρικής VW Finance S.A. προς την Volkswagen AG. Η συναλλαγή αυτή, η οποία εμπίπτει στα πλαίσια της αναδιοργάνωσης των οικονομικών των θυγατρικών κάτω από μία μόνο εταιρεία, απέδωσε κέρδη στην Seat 671 εκατ. ευρώ.

Ο κύκλος εργασιών της Seat ανήλθε στα 8,597 εκατ. ευρώ, 3,2% υψηλότερα από το προηγούμενο έτος. Οι κινητήριες δυνάμεις πίσω από αυτούς τους βελτιωμένους δείκτες είναι οι αυξημένες πωλήσεις και το καλύτερο προϊοντικό mix, όπως αποδεικνύεται από την επιτυχία του Ateca, του Leon και του Alhambra. Μία ακόμη θετική συμβολή έγινε από την ένταξη του Τεχνικού Κέντρου της Seat στη μητρική εταιρεία, μία λειτουργία που επιτρέπει αποτελεσματική ανταπόκριση στις τεχνολογικές προκλήσεις του μέλλοντος καθώς και στην αυξημένη σημασία που αναλαμβάνει η Seat Components, η οποία το 2019 θα κατασκευάσει το νέο κιβώτιο ταχυτήτων ΜQ28 του Ομίλου VW. To 2016 η Seat εξήγαγε το 82,4% της παραγωγής της και καθιερώθηκε ως η κορυφαία εξαγωγική εταιρία της Ισπανίας, αντιπροσωπεύοντας το 2,8% του συνολικού δείκτη εξαγωγών της χώρας.

Η έναρξη πωλήσεων του Ateca, μαζί με τα καλύτερα αποτελέσματα πωλήσεων για το Leon και το Alhambra, οδήγησαν τη SEAT στη τέταρτη συνεχόμενη χρονιά ανάπτυξης και αύξησης πωλήσεων (408.700 πωλήσεις, 30% σχεδόν αύξηση τα τελευταία τέσσερα χρόνια) και τα καλύτερα αποτελέσματα από το 2007. Με περισσότερες από 150.000 πωλήσεις το 2016, το Ibiza συνέβαλε και αυτό στην ενίσχυση των πωλήσεων. Η μεγαλύτερη προϊοντική επίθεση στην ιστορία της Seat, με τέσσερα νέα μοντέλα κατά τα έτη 2016-2017, οδήγησε σε ρεκόρ επενδύσεων σε R&D. H Seat επένδυσε 47% περισσότερα ή 276 εκατομμύρια ευρώ σε σχέση με το 2015, φτάνοντας τα 862 εκατομμύρια ευρώ, προκειμένου να αντιμετωπιστούν μεταξύ άλλων, η κατασκευή της νέας πλατφόρμας MQB A0, όπου η Seat θα είναι η πρώτη εταιρεία του Ομίλου VW που θα την χρησιμοποιήσει στη παραγωγή της πέμπτης γενιάς Ibiza. Ο δείκτης αυτός αντιπροσωπεύει το 10% του κύκλου εργασιών της εταιρείας. Από το 2012, η Seat έχει επενδύσει 3 δισεκατομμύρια ευρώ σε R&D, εξοπλισμό και εγκαταστάσεις.

Η Seat το 2016 ενίσχυσε την ικανότητα της να παράγει κέρδος μέσα από την κύρια δραστηριότητα της. Η εταιρεία βελτίωσε το αποτέλεσμα EBITDA (κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων) κατά 25%, φτάνοντας τα 489 εκατομμύρια ευρώ. Όπως ορίζεται από τη συλλογική σύμβαση που υπεγράφη το 2016, οι εργαζόμενοι της Seat θα λάβουν συνολικά 6 εκατ. ευρώ μπόνους για τα επιτευχθέντα αποτελέσματα. Το 2017 η Seat θα ολοκληρώσει τη μεγαλύτερη προϊοντική επιθετική πολιτική στην ιστορία της με το λανσάρισμα της πέμπτης γενιάς Ibiza το καλοκαίρι και το λανσάρισμα του νέου Arona, του νέου compact crossover, το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Και τα δύο μοντέλα θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο στο Martorell. Η επέκταση και η ανανέωση της γκάμας θα επιτρέψει στη Seat να αυξήσει την κάλυψη αγορά από το 53% στο 72% στην Ευρώπη και να δώσει περαιτέρω ώθηση στις πωλήσεις. Τον Ιανουάριο και Φεβρουάριο οι πωλήσεις Seat σε παγκόσμιο επίπεδο αυξήθηκαν κατά 13,6% με 64.000 συνολικά οχήματα. Επιπλέον, η μάρκα είναι μία από τις ταχύτερες αναπτυσσόμενες στην Ευρώπη από την αρχή τους έτους, με αύξηση 20% στις ταξινομήσεις. Ένας από τους στόχους που έχει θέσει η Seat είναι να γίνει το σημείο αναφοράς στο κλάδο σε επίπεδο συνδεσιμότητας και έξυπνης αυτοκίνησης. Προκειμένου να επιτευχθεί αυτό η Seat θα εγκαινιάσει τον επόμενο μήνα το Metropolis:Lab Barcelona, μία 100% νέα εγκατάσταση η οποία θα ενσωματωθεί στο παγκόσμιο δίκτυο των ψηφιακών εργαστηρίων του Ομίλου Volkswagen. Τους επόμενους μήνες η εταιρεία θα εγκαινιάσει επίσης το πρώτο flagship κατάστημα της στη Βαρκελώνη προκειμένου να ενισχυθεί η σχέση της τόσο με τους πελάτες όσο και με την ίδια την πόλη.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ