Η ισπανική εταιρεία βελτιώνει τα οικονομικά της αποτελέσματα για τρίτη συνεχόμενη χρονιά.
Κατά την διάρκεια του 2012, της δυσκολότερης χρονιάς της οικονομικής κρίσης, η Seat επένδυσε όσο ποτέ άλλοτε τα τελευταία 20 χρόνια ώστε να εδραιώσει το μέλλον της, αφιερώνοντας 652 εκατ. ευρώ για δαπάνες έρευνας και εξέλιξης, σχεδόν 100 εκατ. ευρώ περισσότερα από το προηγούμενο οικονομικό έτος. Η σημαντική αυτή επένδυση καθώς και η ελαφρά αύξηση του συνολικού εργατικού δυναμικού δεν εμπόδισε την ισπανική εταιρεία από το να βελτιώσει τα μετά φόρων αποτελέσματά της κατά 51% σε αντίθεση με το έτος 2011, που φθάνει στα -30 εκατ.ευρώ.
Αυτό το αποτέλεσμα επιτεύχθηκε με δουλειά σε όλα τα επίπεδα, ενώ στο λειτουργικό αποτέλεσμα η Seat βελτιώθηκε κατά σχεδόν 100 εκατ. ευρώ. Το 2012 έκλεισε με λειτουργικά αποτελέσματα -134 εκατ. ευρώ σε σχέση με τα -232 εκατ. ευρώ του προηγούμενου έτους, βελτιωμένο κατά 42%.
Τα νέα προϊόντα, η μεγαλύτερη ώθηση προς την διεθνοποίηση και το πλήρες έτος παραγωγής του Audi Q3, ήταν οι κύριοι φορείς ανάπτυξης για την Seat το 2012. Αυτό μεταφράζεται σε μια αύξηση των εσόδων άνω του 1 δις. ευρώ, και συνολική επίτευξη 6,1 δις. ευρώ (21% σε σχέση με το προηγούμενο έτος). Η εταιρεία αύξησε τo ποσοστό των εξαγόμενων οχημάτων από το 79% στο 83% και είναι πλέον παρούσα σε 77 χώρες. Η βελτίωση αυτή δεν ήταν επαρκής για να αντισταθμίσει την πτώση του όγκου πωλήσεων αυτοκινήτων στην Νότια Ευρώπη (-16%), που μεταφράζεται σε πωλήσεις 321.000 οχημάτων Seat το 2012 (πτώση 8,3%).
Η Seat αύξησε επίσης την ανάπτυξή της εκτός Ευρώπης. Η άφιξη την ισπανικής μάρκας στην Κίνα, σε συνδυασμό με την επανέναρξη πωλήσεων Seat στην Ρωσία προστίθενται στα θετικά αποτελέσματα που επιτεύχθηκαν στο Μεξικό (+16,6%), τη Βόρεια Αφρική και τη Μέση Ανατολή. Η Seat τετραπλασίασε τις πωλήσεις της στην Αλγερία και τις αύξησε κατά 43% στο Ισραήλ. Το 2012 η σημείωσε αύξηση κατά 46% εκτός Ευρώπης και σχεδόν το 18% των πωλήσεων της (7 ποσοστιαίες μονάδες περισσότερες σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος) έγιναν εκτός της ευρωπαϊκής ήπειρου.
Χάρη στα νέα προϊοντικά λανσαρίσματα και το πρώτο ολοκληρωμένο έτος κατασκευής του Audi Q3 στο εργοστάσιό της, η Seat αύξησε την παραγωγή στο Martorell –στην κύρια μονάδα της– κατά 7%, με 377.000 οχήματα να βγαίνουν από την γραμμή παραγωγής. Το εργοστάσιο της Βαρκελώνης, που πρόσφατα γιόρτασε την 20η επέτειο λειτουργίας του, αποτελεί σημείο αναφοράς για τον Όμιλο Volkswagen λόγω της ευελιξίας και της παραγωγικότητας των εγκαταστάσεων.
Στις αρχές του 2013 η εταιρεία είχε ήδη αρχίσει να καρπώνεται τα οφέλη από τα επιτυχημένα λανσαρίσματα του νέου Mii, Ibiza facelift, Toledo και Leon. Τον Ιανουάριο και Φεβρουάριο, οι πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο αυξήθηκαν κατά 14%.