Η Seat ακολουθεί και αυτή το δρόμο της ηλεκτροκίνησης - όπως σταδιακά συμβαίνει με ολόκληρο το VW Group.
«Ο κόσμος αλλάζει και μαζί του και η κινητικότητα. Ακριβώς όπως o κινητήρας εσωτερικής καύσης άλλαξε τον τρόπο των μετακινήσεων στις αρχές του 20ου αιώνα, έτσι και η ηλεκτροκίνηση μας “μεταφέρει” σήμερα προς την επόμενη γενιά των εξελίξεων στην αυτοκινητοβιομηχανία». Με αυτά τα λόγια οι ιθύνοντες της Seat πραγματοποιούν σήμερα τα αποκαλυπτήρια του ηλεκτρικού πρωτοτύπου el–Born, το οποίο θα παρουσιαστεί επίσημα την προσεχή Δευτέρα, λίγες ώρες πριν ανοίξουν και επίσημα οι πύλες της 89ης Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου της Γενεύης.
Η σημαντικότερη είδηση που αφορά στο πρώτο ηλεκτροκίνητο μοντέλο της ισπανικής εταιρείας είναι ότι θα μπει στην παραγωγή μέσα στο 2020, αμέσως μετά την έναρξη των πωλήσεων του ομόσταβλου και «φουλ» ηλεκτρικού, επίσης, VW ID – τα δύο αυτοκίνητα πατούν στο δάπεδο MEB του γερμανικού ομίλου των 12 εταιρειών.
Οπτικά, οι δυναμικές αναλογίες του οχήματος «μεγιστοποιούνται» χάρη στο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, ωθώντας τους τροχούς στις τέσσερις γωνίες του αμαξώματος. Την ίδια στιγμή, η αεροδυναμική είναι το κλειδί για τη βελτιστοποίηση της αυτονομίας του el-Born (σ.σ.: η ονομασία προέρχεται από μία συνοικία της Βαρκελώνης), και για το σκοπό οι εισαγωγές ψύξης έχουν τοποθετηθεί κάτω από το εμπρός τμήμα του οχήματος παρέχοντας αέρα στην μπαταρία εξομαλύνοντας παράλληλα τη ροή του στις υψηλές ταχύτητες.
Το εσωτερικό του οχήματος είναι αρκετά προσγειωμένο σε αισθητική (σ.σ.: καμία σχέση με τα φουτουριστικά πρωτότυπα του είδους) με την οθόνη των 10 ιντσών να δεσπόζει στην κεντρική κονσόλα. Αξίζει να σημειωθεί πως η Seat υπόσχεται πως το νέο el-Born, το οποίο θα κατασκευάζεται στη μονάδα παραγωγής του Zwickau στη Γερμανία, μαζί με το VW ID, θα διαθέτει μια πλειάδα συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης της οδήγησης, ανάμεσα στα οποία θα περιλαμβάνεται και η αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2.
Η συνολική ισχύς του ηλεκτροκινητήρα που κινεί το el-Born ανέρχεται στους 204 ίππου, τιμή που εξασφαλίζει στο πρωτότυπο επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο μόλις 7,5 δλ. Η μπαταρία των 62 kWh με την οποία «συνοδεύεται» το σύστημα κίνησης εξασφαλίζει, σύμφωνα με τη Seat και το πρωτόκολλο μέτρησης WLTP, αυτονομία 420 χλμ. Η δε φόρτιση των συσσωρευτών ενέργειας σε ταχυφορτιστή 100 kW DC σε ποσοστό πληρότητας της τάξης του 80%, ανέρχεται στα μόλις 47 λεπτά.
Η έκδοση παραγωγής του νέου Seat el-Born ενσωματώνει, επίσης, ένα προηγμένο σύστημα θερμικής διαχείρισης για τη μεγιστοποίηση της εμβέλειάς του στις πιο ακραίες περιβαλλοντικές συνθήκες. Έτσι, η αντλία θερμότητας του οχήματος μπορεί να μειώσει την κατανάλωση ηλεκτρικής θέρμανσης, εξοικονομώντας έως και 60 χλμ. – κάτι εξαιρετικά χρήσιμο σε χώρες όπου οι θερμοκρασίες μπορούν να πέσουν σε πολύ χαμηλά επίπεδα._X.A.