Μια σύνοψη των δραστηριοτήτων της για το 2019 παρουσίασε η Seat, ανακοινώνοντας αύξηση κερδών, χάρη και στη διψήφια αύξηση πωλήσεων των μοντέλων της παγκοσμίως.
Όπως προκύπτει από την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων και πωλήσεων της περσινής χρονιάς, η Seat διατήρησε την ανοδική πορεία των τελευταίων ετών και κατά τη διάρκεια του 2019.
Πωλήσεις
Σύμφωνα με τα στατιστικά δεδομένα που παρουσίασε η Seat, οι πωλήσεις της εταιρείας έφτασαν σε αριθμό ρεκόρ, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του 2019 πωλήθηκαν 574.078 οχήματα (αύξηση κατά 10,9% σε σύγκριση με το 2018) ενώ το μέσο έσοδο ανά όχημα ήταν 15.050 ευρώ (αύξηση 4,2% σε σύγκριση με τα 14.450 ευρώ του 2018).
Αυτό οφείλεται κυρίως στις πωλήσεις των SUV μοντέλων (Arona, Ateca, Tarraco), που αποτέλεσαν το 44% των συνολικών πωλήσεων της Seat, αλλά και στην Cupra, η οποία συνεισέφερε 24.662 επιπλέον πωλήσεις, με την αύξηση από το 2018 να είναι 71,8%. Ακόμη, οι εξαγωγές οχημάτων και εξαρτημάτων, ποσού 9,014 δις ευρώ, αποτέλεσαν το 81% του συνολικού κύκλου εργασιών της Seat, η οποία αποτελεί τον κορυφαίο βιομηχανικό εξαγωγέα της Ισπανίας, προσφέροντας το 3% των συνολικών εξαγωγών.
Όσον αφορά στις πωλήσεις αυτοκινήτων ανά ήπειρο, η Seat ήταν προφανώς πρωτοπόρος στην ισπανική αγορά (107.954 οχήματα, +0,2%), ενώ σημείωσε νέο ρεκόρ στη Γερμανία (132.537 οχήματα, +16,1%). Παράλληλα, στο Ηνωμένο Βασίλειο, που αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη αγορά για την εταιρεία, καταγράφηκαν 68.822 πωλήσεις, που συνιστούν αύξηση κατά 9,5%. Ακόμη, αύξηση παρουσιάζουν οι πωλήσεις και στη Λατινική Αμερική, που αποτελεί σαφή στόχο της ισπανικής μάρκας. Ενδεικτικά αναφέρουμε, πως κορυφαία αγορά στην περιοχή είναι το Μεξικό (24.313 οχήματα, +5,4%), ενώ έχει ξεκινήσει η στρατηγική επέκτασης της Seat σε Χιλή, Κολομβία και Περού.
Οικονομικά δεδομένα
Το 2019, η ισπανική μάρκα κατέγραψε σημαντική αύξηση σε κάθε τομέα, σε σύγκριση με το 2018. Αναλυτικά, τα κέρδη μετά φόρων ήταν 346 εκατομμύρια ευρώ (αύξηση 17,5%), ενώ τα λειτουργικά κέρδη έφτασαν στα 352 εκατομμύρια ευρώ (αύξηση 57,5%) και ο κύκλος εργασιών στα 11,157 δις ευρώ (αύξηση 11,7%).
Όσον αφορά στο επενδυτικό της πρόγραμμα, η Seat διέθεσε συνολικά 1,259 δις ευρώ. Από αυτά, 705 εκατομμύρια ευρώ διατέθηκαν για έρευνα και ανάπτυξη (R&D), αποτελώντας το 6,4% του συνολικού κύκλου εργασιών της Seat, με τους Ισπανούς να δίνουν έμφαση στην εξέλιξη ηλεκτροκίνητων μοντέλων. Σημειώστε, πως με το ανωτέρω ποσό, η μάρκα πραγματοποίησε το 5% των συνολικών δαπανών για έρευνα και ανάπτυξη σε ολόκληρη την Ισπανία.
Παράλληλα, με ταμειακές ροές 1,092 δις (αύξηση κατά 56,2%), που αποτελούν το 9,8% του συνολικού κύκλου εργασιών της, καθίσταται μεταξύ των 10 κορυφαίων ισπανικών εταιρειών σε αυτό το κομμάτι, φροντίζοντας έτσι για τη δυνατότητα αυτοχρηματοδότησής της στο μέλλον. Ένα δεδομένο, που γίνεται ακόμη πιο σημαντικό σήμερα, που ο νέος κορονοϊός έχει χτυπήσει πολύ άσχημα την παγκόσμια οικονομία και ειδικά, την Ισπανία.
Παραγωγή
Εκτός από τα οικονομικά δεδομένα και τον αριθμό πωλήσεων, η Seat παρουσίασε αύξηση και στη βιομηχανική της παραγωγή. Συγκεκριμένα, κατά το 2019 παρήχθησαν 592.019 οχήματα, έναντι των 528.293 που είχαν παραχθεί το 2018.
Το κεντρικό εργοστάσιο της Seat συνέχισε να βρίσκεται στο Martorell, με ημερήσια παραγωγή 2.300 οχημάτων που συνολικά, έφτασε στα 500.005, παρά την προσωρινή διακοπή λόγω μιας πυρκαγιάς. Παράλληλα, οχήματα της Seat παρήχθησαν σε Kvasiny, Mlada Boleslav (Τσεχία), Wolfsburg, Zwickau (Γερμανία), Palmela (Πορτογαλία) και Μπρατισλάβα (Σλοβακία).
2020: Το έτος της αβεβαιότητας
Μετά και τις τελευταίες εξελίξεις με την πανδημία του νέου κορονοϊού COVID-19, οποιοσδήποτε σχεδιασμός για το 2020, μπαίνει στο συρτάρι. Σε αυτό το πλαίσιο, η Seat έχει ήδη ξεκινήσει ένα προσωρινό σχέδιο προσαρμοσμένης απασχόλησης.
“Tο 2020 θα εργαστούμε πολύ σκληρά για να αντιμετωπίσουμε τις διάφορες προκλήσεις που θα επηρεάσουν τις δραστηριότητές μας, όπως η κάμψη στις αγορές και ιδιαίτερα οι επιπτώσεις του COVID-19,” δήλωσε ο Πρόεδρος της Seat, Carsten Isensee. “Η πανδημία εμποδίζει κάθε αξιόπιστη πρόβλεψη σχετικά με τον αντίκτυπο στην παγκόσμια οικονομία και τις επιχειρηματικές επιδόσεις της Seat το 2020. Στο πλαίσιο αυτό, η εφαρμογή μέτρων για τη διασφάλιση της ρευστότητας θα είναι υψίστης σημασίας κατά τη διάρκεια της κρίσης. Όταν όλο αυτό τελειώσει, η προτεραιότητά μας θα είναι να ξαναρχίσουμε την κανονική παραγωγή και τις πωλήσεις το συντομότερο δυνατόν.“
Υπενθυμίζεται, πως στα σχέδια των Seat και Cupra για το 2020 και 2021 περιλαμβάνεται η παρουσίαση 5 νέων ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων, που θα πλαισιώσουν το ηλεκτρικό Seat Mii. Επιπλέον, το 2020 αναμένεται να λανσαριστεί το ηλεκτρικό e-Scooter, καθώς και ένα νέο ηλεκτρικό kickscooter, προσφέροντας δύο επιπλέον προτάσεις αναφορικά με την αστική κινητικότητα (urban mobility) στο εγγύς μέλλον.