top icon
Επικαιρότητα

Σχέδιο Νόμου για την Οδική Βοήθεια

Με το προτεινόμενο νομοσχέδιο για την Οδική Βοήθεια επιχειρείται η οργάνωση για πρώτη φορά και με συστηματικό τρόπο του κλάδου της οδικής βοήθειας οχημάτων, με τη δημιουργία σύγχρονου θεσμικού πλαισίου. Βασική καινοτομία των προτεινόμενων ρυθμίσεων αποτελεί η παροχή της δυνατότητας και στις μη ασφαλιστικές επιχειρήσεις να προσφέρουν οδική βοήθεια οχημάτων, τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο.  Παράλληλα, θεσπίζονται για πρώτη φορά ελάχιστες προϋποθέσεις για την λειτουργία των επιχειρήσεων οδικής βοήθειας. Στόχος, η διασφάλιση των συμφερόντων του καταναλωτή με καθορισμένες ποιοτικές υπηρεσίες όπου κι αν αυτός βρίσκεται.
 
Με το νομικό καθεστώς που ίσχυε μέχρι τώρα επιτρεπόταν μόνο στις ασφαλιστικές επιχειρήσεις η έκδοση αδειών κυκλοφορίας Φορτηγών Ιδιωτικής Χρήσεως, για παροχή οδικής βοήθειας σε εθνικό επίπεδο. Ως εκ τούτου, οι μη ασφαλιστικές επιχειρήσεις είχαν εκ του νόμου την δυνατότητα να δραστηριοποιούνται μόνο σε τοπικό επίπεδο, να ασκούν το συγκεκριμένο επάγγελμα αποκλειστικά και να ταξινομούν Φορτηγά Ιδιωτικής Χρήσεως με προσωρινές άδειες και περιορισμούς στην κυκλοφορία (εντός των ορίων του νομού της έδρας τους). Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις αίρονται οι περιορισμοί και παρέχονται ίσες ευκαιρίες στις ασφαλιστικές και μη επιχειρήσεις για την παροχή οδικής βοήθειας οχημάτων, εξασφαλίζοντας συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού.
 
Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις επιτυγχάνουν την πληρέστερη προσαρμογή της χώρας μας στους κανόνες της Ε.Ε. Επιδιώκουν την αποτελεσματική παροχή των υπηρεσιών στο καταναλωτικό κοινό. Προσβλέπουν στην ομαλή λειτουργία της αγοράς παροχής οδικής βοήθειας οχημάτων, καθώς προβλέπουν βασικούς κανόνες για τον τρόπο άσκησης της δραστηριότητας, το είδος των επιχειρήσεων, το πλαίσιο μέσα στο οποίο πρέπει να κινείται το ασφάλιστρο στα πλαίσια του υγιούς ανταγωνισμού, την οργάνωση και την λειτουργία τους, τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των συμβαλλομένων.
 
Η άσκηση της δραστηριότητας σε πανελλαδικό και τοπικό επίπεδο από επιχειρήσεις μη ασφαλιστικές, θα αδειοδοτείται, εφόσον αυτές πληρούν τις προβλεπόμενες προϋποθέσεις.
 
Ποιοτικά και ποσοτικά κριτήρια για την άσκηση αυτής της δραστηριότητας θα ισχύσουν για όλες τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην οδική βοήθεια οχημάτων, όπως ελάχιστος αριθμό αυτοκινήτων (ενδεικτικά για το νομό Αττικής είκοσι πέντε οχήματα και το νομό Θεσσαλονίκης δέκα οχήματα), ελάχιστο αριθμό απασχολουμένων οδηγών–τεχνιτών (ενδεικτικά για το νομό Αττικής τουλάχιστον εβδομήντα πέντε οδηγούς-μηχανικούς και για τη Θεσσαλονίκη τουλάχιστον τριάντα).
 
Θα ισχύσουν ακόμη:
 
Υποχρεωτική κάλυψη όλης της επικράτειας, ηπειρωτικής και ιδίως της νησιωτικής.
 
24ωρη και για όλο τον χρόνο κάλυψη των συνδρομητών–ασφαλισμένων.
 
Ασφάλιση για αστική ευθύνη έναντι των δικαιούχων οδικής βοήθειας, ως προς τις υλικές ζημίες και τις σωματικές βλάβες που τυχόν προκληθούν κατά την παροχή των σχετικών υπηρεσιών.
 
Διοικητικές κυρώσεις για αθέτηση των συμβατικών υποχρεώσεων και άλλες παραβάσεις.
 
Δυνατότητα άσκησης της δραστηριότητας με μέσα τρίτων. Δηλαδή δίδεται δυνατότητα συνεργασίας ασφαλιστικών ή πανελλαδικών εταιρειών με εταιρείες τοπικού χαρακτήρα ή δημόσιας χρήσης γερανοφόρα ώστε να καλύπτουν τους ασφαλισμένους κάποιας συγκεκριμένης περιοχής.
 
Δυνατότητα εξυπηρέτησης των πελατών επιχειρήσεων οδικής βοήθειας ελληνικών ή άλλων κοινοτικών χωρών στο πλαίσιο συμβάσεων αμοιβαιότητας σύμφωνα με σχετική διάταξη της οδηγίας.
 
Τέλος, δημιουργούνται σταθμοί οδικής βοήθειας.
 
 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ