Συμπληρώνοντας 40 χρόνια ζωής, το όνομα Panda έχει γίνει συνώνυμο με την πρακτικότητα, την ευελιξία και την οικονομία, όντας το πλέον δημοφιλές αυτοκίνητο πόλης.
Η πορεία του Panda, έχει χαραχθεί και μέσα από την περιβαλλοντολογική ευαισθησία του μοντέλου, η οποία εκφράστηκε ποικιλότροπος σε όλες τις γενιές του. Σήμερα το Panda εξακολουθεί να εκφράζει την αγάπη του προς το περιβάλλον και μέσω του νέου προηγμένου υβριδικού συστήματος, αλλά και της δημοφιλούς έκδοσης με τον κινητήρα CNG (φυσικό αέριο). Έχοντας αναγνωριστεί από τους ειδικούς και το κοινό ως ένα από τα πλέον έξυπνα αυτοκίνητα στην ιστορία της αυτοκίνησης, το Fiat Panda, με την παρουσίαση του το 1980 έφερε επανάσταση στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης. Πρακτικό, με μεγάλους χώρους και μινιμαλιστική προσέγγιση, αλλά παράλληλα και εξαιρετικά άνετο ακόμα και στα μεγάλα ταξίδια, αγαπήθηκε από εκατομμύρια ανθρώπους σε όλη την Ευρώπη.
Το γεγονός ότι η βασική του χρήση ήταν στα κέντρα των πόλεων αποτέλεσε την αφορμή η Fiat να βασιστεί πάνω του για την παρουσίαση ιδεών που εστίαζαν στην προστασία του περιβάλλοντος. Από τη διατήρηση του χαμηλού βάρους, τους προηγμένους κινητήρες F.I.R.E., αλλά και την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση της πρώτης γενιάς, μέχρι το σύγχρονο μοντέλο με το πρωτοποριακό υβριδικό σύνολο HyFly και την έκδοση CNG (φυσικό αέριο), το Panda αποτέλεσε παράδειγμα του πως η φιλικότητα προς το περιβάλλον και η οικονομία μπορούν να συνδυαστούν με έναν ιδανικό τρόπο. Με αφορμή την παρουσίαση του νέου υβριδικού Panda, η Fiat έκλεισε ένα ξεχωριστό ραντεβού για τις τρεις γενιές του μοντέλου, με εκπροσώπους τις πλέον φιλικές προς το περιβάλλον εκδόσεις της κάθε γενιάς.
Ο εξηλεκτρισμός των 90s: Fiat Panda Elettra (1990)
Σε συνεργασία με την Αυστριακή εταιρεία Steyr-Puch η Fiat μετέτρεψε ένα Panda 750 σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο πριν από 30 χρόνια. Το Fiat Panda Elettra ήταν ένα από τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής στην Ευρώπη και παρείχε αυτονομία περίπου 100χλμ. Η τελική του ταχύτητα έφτανε τα 70χλμ./ώρα, ενώ η φόρτιση του γινόταν μέσω μια απλής πρίζας 220Volt. Οι μπαταρίες καταλάμβαναν τις δύο πίσω θέσεις αφήνοντας όμως επαρκή χώρο για τη μεταφορά αποσκευών.
Ο πρωτοπόρος: Fiat Panda Aria (2007)
Στη δεύτερη γενιά του Panda, η Fiat πρωτοπόρησε και πάλι με το Aria (Αέρας στην Ιταλική γλώσσα), το οποίο εξερευνούσε σε βάθος την ιδέα της προστασίας του περιβάλλοντος. Κίνηση έδινε ο νέος τότε Turbo δικύλινδρος κινητήρας της Fiat Powertrain Technologies που στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε από σειρά μοντέλων της μάρκας και ο οποίος είχε χωρητικότητα μόλις 900κ.εκ. Εκτός από την πρωτοποριακή ιδέα του downsizing που στις μέρες μας έχει γίνει κοινή συνισταμένη για όλους τους κατασκευαστές, το Panda Aria πρωτοπορούσε χάρη και στη δυνατότητα του να λειτουργεί είτε με βενζίνη και απόδοση 105 ίππων, είτε με ένα μίγμα 70%-30% φυσικού αερίου (CNG) – υδρογόνου. Σε αυτή την περίπτωση οι εκπομπές ρύπων ήταν μόλις 69γρμ./χλμ. και η απόδοση 80 ίπποι. Παράλληλα το Aria χρησιμοποιούσε σύστημα Star&Stop, ειδικά ελαστικά χαμηλής αντίστασης της Pirelli και ηλεκτρονικό σύστημα που κατέγραφε την κατανάλωση και έδινε συμβουλές στον οδηγό για πιο οικονομική οδήγηση. Ιδέες που σήμερα, 13 χρόνια μετά, εφαρμόζονται στα περισσότερα αυτοκίνητα της αγοράς. Τέλος η ευρεία χρήση ανακυκλωμένων και από φυτικές ίνες υλικών, αποτέλεσαν το έναυσμα για μια καινοτομία της 3η γενιάς του μοντέλου…
Ο εκδημοκρατισμός της τεχνολογίας και η ολιστική προσέγγιση προς την προστασία του περιβάλλοντος: Fiat Panda Hybrid (2020)
Με το νέο Panda Hybrid, η Fiat, εκφράζει δύο βασικές ιδέες της φιλοσοφίας της. Η πρώτη είναι η προσφορά έξυπνων και αποδοτικών αυτοκινήτων που θα είναι όμως προσιτά για το ευρύ κοινό και η δεύτερη η ολιστική της προσέγγιση για την προστασία του περιβάλλοντος. Φιλικό στο χρήστη, με εξαιρετική απόδοση, χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και εξίσου χαμηλές εκπομπές ρύπων, το νέο υβριδικό σύστημα διακρίνεται παράλληλα για το χαμηλό βάρος και την απλότητα του. Αντίστοιχα τα καθίσματα είναι κατασκευασμένα από SEAQUAL YARN, ένα συνθετικό ύφασμα πιστοποιημένο από την SEAQUAL INITIATIVE που κατασκευάζεται από ανακυκλωμένο πλαστικό, το οποίο προέρχεται κατά 10% από τη θάλασσα και 90% από τη στεριά. Με αυτό τον τρόπο το Panda βοηθά το περιβάλλον και με έναν ακόμα ξεχωριστό τρόπο. Επιβεβαιώνοντας τη διαχρονική προσήλωση της στην εξέλιξη προσιτών και παράλληλα φιλικών προς το περιβάλλον αυτοκινήτων, η Fiat προσφέρει τα Fiat Panda Hybrid και Fiat Panda CNG μέσω του προγράμματος Fiat Restarts You στην ίδια τιμή των 11.990 ευρώ, με 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση 200.000χλμ. και πρώτη δόση το 2021, ενώ σημαντικό είναι ότι και οι δύο εκδόσεις απαλλάσσονται από την καταβολή τελών κυκλοφορίας.
Η ιστορία του [fiat.gr]Fiat Panda είναι ένα ξεφύλλισμα ενός άλμπουμ τεσσάρων δεκαετιών που περιλαμβάνει τις αναμνήσεις ενός αυτοκινήτου που εξελίχθηκε, αλλά παράμεινε πάντα πιστό στη φιλοσοφία του. Το μυστικό της επιτυχίας της συνταγής της Fiat για τα αυτοκίνητα πόλης, κρύβεται στο γεγονός ότι προσαρμοζόταν πάντα στις ανάγκες των καταναλωτών.
Από την αποκάλυψη του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1980, το Panda, απέκτησε το προσωνύμιο “Magix Box” (Μαγικό Κουτί) όντας γεμάτο έξυπνες και πρωτότυπες ιδέες.
Η Fiat, ξεκινά από τους κινητήρες και τις τεχνολογικές καινοτομίες του Panda, για να ξετυλίξει το κουβάρι 40 ετών επιτυχιών του μοντέλου μέσα από μια σειρά τριών videos που εστιάζουν στους Κινητήρες, το Στιλ και τις Έξυπνες Λύσεις. Ο κ. Luca Napolitano, Επικεφαλής των Fiat & Abarth για την περιοχή ΕΜΕΑ, μαζί με τρεις ξεχωριστούς καλεσμένους γυρίζουν στο παρελθόν για να αποκαλύψουν τα μυστικά του Panda, αλλά και να ανακαλύψουν το παρόν και το μέλλον αυτού του διαχρονικού μοντέλου που πρόσφατα με τη νέα mild Hybrid του έκδοση δημιούργησε την πιο προσιτή υβριδική πρόταση στην αγορά αυτοκινήτου.
Στο πρώτο video που εστιάζει στους Κινητήρες, η κ. Maria Grazia Lisbona, Επικεφαλής Μηχανικός των Συστημάτων Κίνησης της FCA για την περιοχή ΕΜΕΑ, συνοδεύει τον κ. Napolitano στην ανάλυση των τεχνικών χαρακτηριστικών που σημάδεψαν τις τρεις γενιές του Panda.
Η πορεία του ταξιδιού ξεκινά από τους πρώτους κινητήρες των Panda 30 και 45, που βασίζονταν στα κινητήρια σύνολα των Fiat 126 και 127 και συνεχίζει στο αποκλειστικό σύστημα τετρακίνησης του μοντέλου που παρουσιάστηκε το 1983. Ακολούθησε το 1986 η παρουσίαση της νέας γενιάς τετρακύλινδρων υδρόψυκτων κινητήρων Fire, ενώ παράλληλα την ίδια χρονιά -για πρώτη φορά στην κατηγορία- ένα αυτοκίνητο ήταν διαθέσιμο με κινητήρα diesel.
Το 2003 η 2η γενιά του Panda έφερε ακόμα περισσότερες επιλογές και καινοτομίες, όπως ο πρωτοποριακός συμπαγής diesel κινητήρας άμεσου ψεκασμού Multijet που ήταν διαθέσιμος από το 2004. Το 2006 η γκάμα απέκτησε δύο πολύ διαφορετικής φιλοσοφίας εκδόσεις. Από τη μία το Panda 100hp, ένα μικρό σπορ αυτοκίνητο με 16βαλβιδο κινητήρα 1.4 λίτρων απόδοσης 100 ίππων και αξιοσημείωτες για το μέγεθος του επιδόσεις (0-100χλμ./ώρα σε 9,5δλ.) και από την άλλη το Panda Natural Power με 8βαλβιδο κινητήρα Fire 1,2 λίτρων που χρησιμοποιούσε βενζίνη ή CNG (φυσικό αέριο). Δύο χρόνια αργότερα, το 2008, παρουσιάστηκε και η έκδοση που χρησιμοποιούσε βενζίνη ή LPG (υγραέριο).
Με την παρουσίαση της 3ης γενιάς του Panda στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2011, η παραγωγή του μικρού αυτοκινήτου της Fiat επέστρεψε στην Ιταλία, στο εργοστάσιο του Pomigliano d’ Arco. Ήταν τα χρόνια που η προστασία του περιβάλλοντος γινόταν όλα και μια πιο σημαντική υπόθεση. Για ακόμα μια φορά το Panda θα βρισκόταν στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων. Η έκδοση CNG απέκτησε Turbo με την τοποθέτηση του κινητήρα TwinAir απόδοσης 80 ίππων. Μια επιλογή που προσέφερε μόνο πλεονεκτήματα, με υψηλότερη απόδοση, χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων.
Η νεότερη εξέλιξη στην πορεία του μοντέλου προέκυψε με την παρουσίαση της νέας γενιάς κινητήρων βενζίνης της Fiat Chrysler Automobiles, με την ονομασία FireFly. Το Panda είναι το πρώτο μοντέλο που εφοδιάστηκε με τον νέο 3κυλινδρο κινητήρα του ενός λίτρου που στην υβριδική του εκδοχή αποδίδει 70 ίππους, χάρη στη συνεργασία του με τον ηλεκτροκινητήρα BSG (Belt-Driver Starter Generator) απόδοσης 3,6kW. Η νέα αυτή τεχνολογία μειώνει την κατανάλωση και τους ρύπους, ενώ παράλληλα προσφέρει μια εξαιρετικά αποδοτική και ήσυχη λειτουργία και όλα αυτά με ιδιαίτερα προσιτό κόστος. Χαρακτηριστικό είναι ότι το Panda Hybrid κοστίζει μόλις 11.990 ευρώ –όντας το πιο οικονομικό Hybrid μοντέλο της αγοράς-, ενώ λόγω των χαμηλών ρύπων απαλλάσσεται και από την καταβολή τελών κυκλοφορίας.
Δελτίο Τύπου