Το φετινό γαλλικό Σαλόνι κατά έναν περίεργο τρόπο σηματοδοτεί τη μετάβαση σε μια νέα εποχή.
Από το Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, το οποίο διοργανώνεται κάθε δεύτερη χρονιά στις αρχές του φθινοπώρου, συνήθως αρχίζει να ξετυλίγεται το κουβάρι όλων όσων έχει να δείξει η αυτοκινητοβιομηχανία, τουλάχιστον μέχρι την άνοιξη που τη σκυτάλη παίρνει η Γενεύη με τη δική της έκθεση. Ωστόσο, φέτος η εικόνα ήταν μάλλον… γκριζαρισμένη – κάπως σαν τον καιρό της γαλλικής πρωτεύουσας.
Δεν πρόκειται απλώς για μια υποκειμενική αίσθηση. Τα αυτοκίνητα ήταν λιγότερα, οι παρουσιάσεις δεν ήταν τέτοιες που να σε ωθούν να τρέχεις από περίπτερο σε περίπτερο για να τις προλάβεις και φυσικά η απουσία σημαντικών Ευρωπαίων κατασκευαστών, όπως της Alfa Romeo, της Fiat, της Nissan, της Volvo και της Volkswagen, αλλά και των Bentley, Aston Martin και Lamborghini, έβγαζε μάτι. Χώρια το κενό που δημιουργούσε. Τα άλλοτε επτά κτίρια της παριζιάνικης έκθεσης μειώθηκαν σε πέντε, που και αυτά με δυσκολία μπορούσες να τα δεις γεμάτα από κόσμο.
Πίσω από αυτήν την εικόνα δεν κρύβεται κάποια αντιπαλότητα των Γερμανών, Βρετανών και Ιταλών κατασκευαστών προς τη γαλλική αγορά – αν και για διάφορους ιστορικούς και κοινωνικούς λόγους οι Γάλλοι καταναλωτές επιμένουν να προτιμούν “δικά τους” αυτοκίνητα. Η αποχή που είδαμε φέτος στο Παρίσι είναι μέρος μιας τάσης που ουσιαστικά άρχισε να παρατηρείται από το ξεκίνημα του έτους. Η Mercedes-Benz ανακοίνωσε πως το 2019 δε θα συμμετάσχει στην κορυφαία έκθεση της Β. Αμερικής (χωρίς να διευκρινίζει αν θα επιστρέψει στο μέλλον), ωστόσο άλλες μάρκες, όπως η Audi, η Jaguar-Land Rover, η Mazda, η Porsche και σχεδόν κάθε εξωτική αυτοκινητοβιομηχανία, είχαν ήδη κόψει τις γέφυρές τους με το Ντιτρόιτ.
Ορισμένοι από αυτούς τους κατασκευαστές θα εξακολουθούν να εμφανίζονται στην αμερικανική πόλη λίγο πριν ή μετά την περίοδο της έκθεσης, διοργανώνοντας δικές τους εκδηλώσεις και επωφελούμενες από την παρουσία μεγάλου αριθμού δημοσιογράφων στην περιοχή. Με αυτόν τον τρόπο θα καταφέρνουν να αποσπούν μια αξιοπρεπή έκταση στα ΜΜΕ για τα προϊόντα τους, αντί του μεγέθους τετράστιχου ποιήματος που συνήθως εξασφαλίζουν όταν το προϊόν τους αποτελεί ακόμα μια παρουσίαση ανάμεσα σε πλήθος άλλων. Από κάθε άποψη, αυτό δεν είναι παράλογο. Μέχρι πριν από λίγα χρόνια ο σχεδιασμός ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αρκούσε για να στραφούν τα φώτα της δημοσιότητας σε ένα εργοστάσιο. Πλέον, όμως, τα ηλεκτρικά, τα αυτόνομα, τα ημι-αυτόνομα αποτελούν μέρος… κοινοκτημοσύνης και η ποσότητα πληροφόρησης έχει φτάσει να είναι τέτοια που απλά δε γίνεται να την επεξεργαστεί κανείς.
Έτσι, κάθε τμήμα μάρκετινγκ καλείται να επαναπροσδιορίσει τους στόχους του με τους δεδομένους προϋπολογισμούς και τα πρώτο μηνύματα δείχνουν αποστασιοποίηση από τη μάζα. Έτσι, καθόλου τυχαία βλέπουμε αυτοκινητοβιομηχανίες να χορηγούν εκδηλώσεις κάθε είδους: από αγώνες αυτοκινήτων και ιστιοπλοϊκών σκαφών, μέχρι εκθέσεις τέχνης ή άλλες αθλητικές δραστηριότητες. Η “στοχοποίηση” κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος και αυτό αποτελεί μια απόλυτα λογική εξέλιξη, τη στιγμή που με αυτόν τον τρόπο οι κατασκευαστές αποφεύγουν τον ανταγωνισμό… στον αγώνα να αποσπάσουν περισσότερα δημοσιεύματα. Σε κάθε περίπτωση, στο Σαλόνι του Παρισιού υπήρξαν κατασκευαστές που κάτι είχαν να πουν.
Ακολουθούν τα πιο σημαντικά από τα νέα μοντέλα και τα concept της έκθεσης.
Αudi A1
Το 2010 η Audi παρουσίασε για πρώτη φορά το Α1 και πλέον έφτασε η ώρα για το «πέρασμα» του supermini της στη δεύτερη γενιά (διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ)
Audi R8 LMS
Η Audi Sport επιδεικνύει στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού τη νέα εκδοχή της πολεμικής της μηχανής. Το νέο R8 LMS, με άλλα λόγια (διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ)
Audi SQ2
Η Audi έφερε στο Παρίσι το νέο SQ2 που τροφοδοτείται από τον 2λιτρο TFSI κινητήρα του γερμανικού ομίλου που για την περίσταση αποδίδει 300 ίππους (διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ)
Audi e-tron
Πλέον δεν είναι πρωτότυπο αλλά ένα κανονικό, πλην όμως ηλεκτρικό, μοντέλο στη γκάμα της Audi, που θα δούμε να έρχεται και στη χώρα μας στα τέλη της χρονιάς που διανύουμε (διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ)
ΒMW Σειρά 3
Η νέα Σειρά 3 της BMW διεκδικεί τα ηνία στην κατηγορία των premium μοντέλων της μεσαίας κλάσης. Και όπως όλα δείχνουν, έχει όλα τα εχέγγυα για την κατάκτηση της κορυφής (διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ)
Ferrari Monza SP1 & SP2
Τα φώτα της δημοσιότητας πέφτουν δικαίως στις νέες, λαμπερές και εξόχως αθλητικές Monza SP1 και SP2, δύο ονειρικές κατασκευές που βγάζουν… μάτι (διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ)
Hyundai i30N Fastback
Πρόκειται για το δεύτερο μέλος της οικογένειας N της Hyundai στην Ευρώπη (στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού υπάρχει και το Veloster N) που για την περίσταση «πατά» στo επίσης 5θυρο, αλλά Fastback αμάξωμα, του i30 (διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ)
Kia Proceed
Βασιζόμενο στο αντίστοιχο πρωτότυπο που είδαμε το 2017 στη Φρανκφούρτη, το νέο ProCeed αποποιείται την 3θυρη περιβολή του προκατόχου του, υιοθετώντας μία σιλουέτα που συνδυάζει αισθητικά χαρακτηριστικά και γνωρίσματα που απαντώνται στα κουπέ και στέισον βάγκον μοντέλα (διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ)
Lexus RC
Η Lexus αποκαλύπτει το ανανεωμένο RC, το οποίο διαθέτει αλλαγές σε εμφάνιση αλλά και ουσία (διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ)
Mercedes B-Class
Μπορεί η σχεδίαση της νέας Mercedes Β-Class να μην διαφοροποιείται ριζικά σε σχέση με την πρότερη κατάσταση, αυτό όμως σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι ο χαρακτηρισμός «νέα» δεν της αρμόζει (διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ)
Mercedes-AMG GT 43 4Matic
Πρόκειται για την έκδοση… εισαγωγής του 4θυρου κουπέ της Mercedes-AMG με 6κύλινδρο εν σειρά κινητήρα 3,0 λίτρων (διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ)
Mercedes GLE
Η γερμανική εταιρεία παρουσιάζει τη νέα Mercedes GLE που θα είναι διαθέσιμη από την άνοιξη του 2019 στις κατά τόπου αγορές της γηραιάς ηπείρου (διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ)
Peugeot e-Legend concept
50 χρόνια μετά την πρεμιέρα του 504 Coupe, η γαλλική εταιρεία αποδεικνύει με το πρωτότυπο e-Legend πως τα αυτοκίνητα του μέλλοντος, εκτός από αυτόνομα και ηλεκτρικά, μπορεί να είναι και συναρπαστικά σε σχεδιασμό (διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ)
Porsche Macan
Η γερμανική εταιρεία ανακοινώνει στο Σαλόνι του Παρισιού ότι η νέα Macan θα διατίθεται με έναν δίλιτρο βενζινοκινητήρα (διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ)
Porsche 911 Speedster
H νέα Porsche 911 Speedster θα μπει στην παραγωγή. Όμως, η συνολική παραγωγή της θα περιοριστεί σε μόλις 1948 μονάδες (διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ)
Renault Kadjar
Η Renault φρεσκάρει στα σημεία το Kadjar προσφέροντάς του συγχρόνως μία ανανεωμένη γκάμα κινητήρων ντίζελ και βενζίνης (διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ)
Renault EZ-Ultimo
Η Renault παρουσιάζει στο Παρίσι μια διαφορετική άποψη για την αυτόνομη οδήγηση, στην οποία τον πρώτο λόγο έχουν ο premium χαρακτήρας και η πολυτέλεια (διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ)
Skoda Vision RS
Η Skoda αποκαλύπτει το πρωτότυπο Vision RS. Ή, για να ακριβολογούμε, τον προπομπό του νέου Rapid και τον αντίπαλο των Ford Focus και VW Golf (διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ)
Skoda Kodiaq RS
Αποκάλυψη και για το νέο Skoda Kodiaq RS, το πιο ισχυρό πετρελαιοκίνητο μοντέλο στα 123 χρόνια ιστορίας της Τσέχικης εταιρείας (διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ)
Smart Forease
Το Forease είναι ένα πρωτότυπο-ηλεκτρικό και open top για την περίσταση – που έρχεται στο φως στην πόλη του… φωτός με αφορμή τα 20ά γενέθλια της εταιρείας (διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ)
Toyota Yaris GR Sport
Την Έκθεση του Παρισιού επέλεξε η Toyota προκειμένου να παρουσιάσει την πιο «αθλητική» έκδοση GR Sport του Yaris η οποία είναι εμπνευσμένη από την κορυφαία GRMN (διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ)
Toyota Corolla Touring Sports
Μετά τη μετονομασία της έκδοσης hatchback από Auris σε Corolla, η Toyota προχωρά σήμερα στην αποκάλυψη της έκδοσης Touring Sports του μικρομεσαίου της μοντέλου (διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ)
VinFast
Η βιετναμέζικη εταιρεία VinFast παρουσιάζει στο Σαλόνι του Παρισιού για πρώτη φορά δύο νέα μοντέλα, ένα σεντάν και ένα SUV (διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ)