X
Επικαιρότητα

Saab 9X BioHybrid

Το concept car «9-X BioHybrid» αποτελεί εξέλιξη των πρωτότυπων «Aero X» και «9Χ», ενώ διαθέτει υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα BioPower των 1.4 λίτρων, που υποστηρίζεται από υβριδικό σύστημα επόμενης γενιάς. Τροποποιημένος ώστε να καταναλώνει καύσιμο βιοαιθανόλης (Ε85), ο μικρός turbo κινητήρας 1.4 λίτρων BioPower παράγει 200 ίππους και 280 Nm ροπής από τις 1750 ως τις 5000 σ.α.λ, όπως επίσης και μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε σχέση με τη βενζίνη. Παράλληλα, υποστηρίζεται από υβριδική τεχνολογία, που προσφέρει κατανάλωση μικτού κύκλου με βενζίνη μόλις 4.9 λίτρα/100 χλμ και 117 γρ CΟ²/χλμ. Με τη χρήση βιοαιθανόλης οι εκπομπές είναι ακόμα πιο μειωμένες, μόλις 105 γρ/χλμ, με την εκτιμώμενη κατανάλωση καυσίμου στα 6.4 λίτρα/100 χλμ.
Με κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων με αυτόματο συμπλέκτη και χειριστήρια στο τιμόνι, το κινητήριο σύνολο εκμεταλλεύεται πλήρως το πλεονέκτημα των πολλών οκτανίων που έχει το καύσιμο Ε85. Χρησιμοποιεί μεγαλύτερη αναλογία συμπίεσης (10.2:1) και πίεση ώθησης του turbo από οτι θα ήταν δυνατό με ένα βενζινοκινητήρα. Τα περισσότερα οκτάνια του Ε85 (104) έναντι των 95 της βενζίνης, το κάνουν ανθεκτικότερο στην επιβλαβή προανάφλεξη ή την κρουστική καύση, αφού το μείγμα καυσίμου/αέρα συμπιέζεται μέσα στον κύλινδρο. Ενώ έχει εξελιχθεί για χρήση καυσίμου Ε85, ο κινητήρας διαθέτει την ευελιξία να καίει και βενζίνη, αν και η ισχύς θα είναι μικρότερη. Το σύστημα διαχείρισης του κινητήρα μπορεί να τροποποιεί το χρονισμό ανάφλεξης και την πίεση ώθησης για να διασφαλίσει οτι δε θα υπάρξει προανάφλεξη λόγω της υψηλότερης αναλογίας συμπίεσης. Οι προδιαγραφές αυτού του κινητήρα περιλαμβάνουν επίσης άμεσο ψεκασμό (DI) με κεντρικά τοποθετημένους ψεκαστήρες καυσίμου και συνεχή μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων (VVT) και στις δύο πλευρές των εισαγωγής και εξαγωγής.
H κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CΟ² μειώνονται περαιτέρω από την προσθήκη ενός υβριδικού συστήματος επόμενης γενιάς, που περιλαμβάνει μια μπαταρία ιόντος λιθίου και σημαντικά υψηλότερη δυνατότητα ισχύος με τη συλλογή περισσότερης ενέργειας από το περιβάλλον και περισσότερης ηλεκτρικής ώθησης. Ένα ηλεκτρικό μοτέρ/γεννήτρια, που οδηγείται με ιμάντα από το στροφαλοφόρο άξονα του κινητήρα, αντικαθιστά τον παραδοσιακό εναλλάκτη.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!