Η Rolls-Royce γιορτάζει την 110η επέτειο από την πρώτη εμφάνιση του περίφημου γλυπτού εμβλήματός της, που δεν είναι άλλο από το διάσημο «Spirit of Ecstasy».
Η Rolls-Royce Motor Cars γιορτάζει την 110η επέτειο του «Spirit of Ecstasy», του επίσημου εμβλήματός της. Η πνευματική ιδιοκτησία του συγκριμένου σχεδίου καταχωρήθηκε στις 6 Φεβρουαρίου 1911, καθιερώνοντας ένα καθοριστικό χαρακτηριστικό της Rolls-Royce, αλλά και ένα από τα πιο διάσημα και επιθυμητά σύμβολα πολυτέλειας στον κόσμο. Σχεδόν αμετάβλητο για περισσότερο από ένα αιώνα, το «Πνεύμα της Έκστασης» ξεχωρίζει πάντα στο καπό κάθε μοντέλου της Rolls-Royce.
Το σχέδιο της προήλθε από ένα χάλκινο αγαλματίδιο, με το όνομα «Ψίθυρος», που δημιουργήθηκε από τον γλύπτη και εικονογράφο Charles Sykes. Το πρώτο ειδώλιο του «Spirit of Ecstasy» είχε ύψος επτά ίντσες (περίπου 18 εκατοστά) Στις ημέρες μας, το ύψος του έχει μειωθεί στα 9,5 εκατοστά). Βρίσκεται με ασφάλεια μέσα σε ένα ειδικό περίβλημα στο καπό έως ότου ξεκινήσει ο κινητήρας, οπότε ακολουθεί και η αποκάλυψή του.
Mασκώτ: Έτσι ξεκίνησαν όλα…
Γυρνώντας πίσω στο 1899 και προσπαθώντας να εξηγήσουμε τους λόγους που οδήγησαν σε αυτήν την ιδέα, βλέπουμε ποιοί μπορούσαν –στα τέλη του 19ου αιώνα- να έχουν ένα δικό τους αυτοκίνητο: Πρίγκιπες, εστεμμένοι, βαθύπλουτοι επιχειρηματίες, κόμητες και λόρδοι, δούκες, εργοστασιάρχες. Η νεαρή εφεύρεση, άγνωστη ακόμη και απλησίαστη από το ευρύ κοινό που ναι μεν την θαύμαζε αλλά ουασιαστικά λόγω άγνοιας την φοβόταν, στηριζόταν τα πρώιμα εκείνα χρόνια μόνο στους πλούσιους, για να επιζήσει όσο χρειαζόταν προτού να πλησιάσει τις μάζες και να καθιερωθεί. Αυτός ήταν και ο λόγος που τους πρώτους διεθνείς αγώνες αυτοκινήτου είχαν τη δύναμη να διοργανώσουν και να αθλοθετήσουν -προσφέροντας απλόχερα θέαμα στο λαό- άνθρωποι όπως ο βαθύπλουτος αδαμαντοπώλης Vanderblit, ο εκδότης Gordon Bennett κι ο Σικελός άρχοντας Alessandro Florio. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον γεννήθηκαν οι μασκότ στα ψυγεία των αυτοκινήτων και για τον λόρδο Μontagu τα πράγματα φαίνεται πως εξελίχθηκαν φυσιολογικά. Μεγαλωμένος κάτω από το οικόσημο των λαμπρών προκατόχων του τίτλου του, επιφανών θαλασσινών με πρόγονο που χρημάτισε ναύαρχος του βρετανικού στόλου την εποχή του Καρόλου του Πέμπτου, έβαλε κι εκείνος ακόμη ένα που τον αντιπροσώπευε στην Daimler που τότε οδηγούσε. Την mascot εκείνη, που ήταν ένα μικρών διαστάσεων αγαλματίδιο του προστάτη των αμαξάδων κι υστερότερα των οδηγών Αγίου Χριστοφόρου, διαδέχθηκαν σύντομα πολλές ακόμη άλλες σε όλες σχεδόν τις χώρες της Ευρώπης και στις ΗΠA.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μασκώτ: Τα στολίδια των αυτοκινήτων του άλλοτε…