X
Επικαιρότητα

Renault Eolab

Tο πρωτότυπο Eolab φωτογραφίζει τη μορφή αλλά και τις πολύ σημαντικές καινοτομίες που θα φέρουν τα μοντέλα της γαλλικής εταιρείας έως το 2020.

Το Eolab, που ουσιαστικά αποτελεί τον προπομπό ενός νέου οικολογικού μοντέλου των Γάλλων που θα παρουσιαστεί στα πλαίσια της κατηγορίας Β σε περίπου 10 χρόνια από σήμερα, διαθέτει, σύμφωνα με τους δημιουργούς του, πάνω από 100 καινοτομίες στον τομέα της κατασκευής και ευρύτερα της τεχνολογίας. Η σημαντικότερη από αυτές αφορά στη μέση κατανάλωση, η οποία κυμαίνεται στα μόλις… 1 λιτ./100 χλμ., καθώς και στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, που δεν υπερβαίνουν τα 22 gr/χλμ. Αξίζει να αναφέρουμε πως η ονομασία του εν λόγω πρωτοτύπου προέκυψε από την «ένωση» του λέξεων Aeolous (ναι, πρόκειται για τον αρχαιοελληνικό θεό του Ανέμου, Αίολο) και της λέξης Laboratory (εργαστήριο)!

Τι το καινοτομικό φέρει ο… Αίολος της Renault; Πρώτον, χάρη στο ιδιαίτερο ομολογουμένως σμίλευμα των εξωτερικών του επιφανειών (χαρακτηριστική, για παράδειγμα, είναι η σύμμετρη διάταξη των τριών στο σύνολο θυρών τις οποίες διαθέτει!), ο αεροδυναμικός συντελεστής του έχει περιοριστεί στην εντυπωσιακή τιμή 0,235 (30% πιο χαμηλή σε σχέση με εκείνη του Clio). Από εκεί και πέρα, χάρη στην υιοθέτηση προηγμένων υλικών και έξυπνων… ιδεών, όπως είναι για παράδειγμα το «ακίνητο» εμπρός καπό, το εξαιρετικά λεπτό εμπρός κρύσταλλο πάχους 3 μόλις χλστ., τα «προχωρημένα» καθίσματα συνολικού βάρους 12 κιλών, αλλά και η πανάλαφρη οροφή (μόλις 4,5 κιλά), η οποία είναι κατασκευασμένη από μαγνήσιο, το συνολικό βάρος περιορίστηκε στα 955 κιλά (300 λιγότερα σε σχέση με το υπάρχον σούπερ μίνι της εταιρείας).

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον, όπως είναι αναμενόμενο, παρουσιάζει το υβριδικό σύστημα κίνησης του Eolab, το οποίο στέλνει την κίνηση στους εμπρός τροχούς αποτελούμενο από έναν 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης SCe, ο οποίος αποδίδει 75 ίππους και έναν ηλεκτροκινητήρα, που είναι εγκατεστημένος μέσα στο κιβώτιο ταχυτήτων. Το τελευταίο, με τη σειρά του, διαθέτει τρεις σχέσεις μετάδοσης, με τις πρώτες δύο να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά από τον ηλεκτροκινητήρα. Με την αυτοματοποιημένη μονάδα ελέγχου να είναι αυτή που ανά πάσα στιγμή αποφασίζει ποια σχέση θα επιλεχθεί, η Renault υποστηρίζει πως η συγκεκριμένη λύση εξασφαλίζει πολύ μεγαλύτερα οφέλη σε κατανάλωση και βάρος σε σχέση με τα γνωστά κιβώτια διπλού συμπλέκτη ή ακόμα και σε σύγκριση με εκείνα που διαθέτουν συνεχώς μεταβαλλόμενες σχέσεις (τύπου CVT). Άξιες αναφοράς είναι πολλές ακόμα εφαρμογές του επαναστατικού Eolab, όπως για παράδειγμα τα πολύ λεπτά ελαστικά διαστάσεων 145/45 R17, καθώς και οι ενεργές αναρτήσεις που διαθέτουν τρία προγράμματα (Access mode, Urban mode, Extra Urban mode) ελέγχοντας συγχρόνως το ύψος του αμαξώματος από το έδαφος και συνδυάζονται με αντίστοιχης… λογικής αεροδυναμικά εμπρός και πίσω βοηθήματα.

Το ιδιαίτερο αυτό concept μοντέλο της Renault παρουσιάζεται στο Παρίσι σε δύο διαφορετικές παραλλαγές, μια που θα προβάλλει τις τεχνολογικές καινοτομίες του και μία τον σχεδιασμό του._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!