Οι Γαλλικές αρχές προχώρησαν την περασμένη εβδομάδα σε «εφόδους» σε κεντρικές εγκαταστάσεις της Renault σε μια προσπάθεια να διερευνήσουν αν η γαλλική εταιρεία χρησιμοποίει στα αυτοκίνητα της κάποιου είδους παράνομου λογισμικού, αντίστοιχου με εκείνου της VW, που αλλοιώνει τα αποτελέσματα που προκύπτουν κατά την πιστοποιημένη διαδικασία υπολογισμού των εκπομπών ρύπων.
Η έρευνα αλλά και η κατάσχεση ηλεκτρονικών αρχείων που ανήκαν σε διευθυντικά στελέχη της Renault, πραγματοποιήθηκε για «προληπτικούς λόγους» από την γαλλική κυβέρνηση τόσο στο τεχνικό κέντρο της εταιρείας που βρίσκεται στο Lardy, όσο και στο Technocentre στο Guyancourt, ύστερα από σχετική εντολή της ίδιας της Υπουργού Οικολογίας, αειφόρου Ανάπτυξης και Ενέργειας, Segolene Royal.
Στον απόηχο του γνωστού σκανδάλου χειραγώγησης των εκπομπών ρύπων, που έβαλε από τον περασμένο ήδη Σεπτέμβρη στο μάτι του κυκλώνα την γερμανική VW, η κυβέρνηση της Γαλλίας προχώρησε στη σύσταση μιας ανεξάρτητης τεχνικής επιτροπή με στόχο να διαπιστωθεί αν οι εγχώριες και όχι μόνο αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν υιοθετήσει αντίστοιχες «συσκευές» (και πρακτικές, ασφαλώς…) παραποίησης των αποτελεσμάτων που αφορούν στις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων τους.
Από τον περασμένο ήδη Δεκέμβριο, η συγκεκριμένη επιτροπή… ξεσκονίζει πάνω από 100 μοντέλα, ανάμεσα στα οποία είναι και 25 αυτοκίνητα της Renault. Προς το παρόν, έχουν ελεγχθεί πλήρως πάνω από 20, ενώ η επόμενη «δέσμη» μετρήσεων αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στους προσεχείς μήνες περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων μοντέλα από 11 κατασκευαστές, ανάμεσα στους οποίους περιλαμβάνονται, εκτός από τις γαλλικές Renault και PSA, οι Fiat, BMW, η Mercedes, Opel, Toyota, Nissan, Suzuki και Volvo.
Από τα αποτελέσματα της πραγματοποιηθείσας «εισβολής» στις εγκαταστάσεις της Renault, δεν προέκυψαν «ενοχοποιητικά» στοιχεία για τη Renault, όπως δήλωσε η ίδια η Segolene Royal.
«Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να τονίσουμε ότι δεν υπάρχει παράνομο λογισμικό. Αυτό βρέθηκε μόνο στα μοντέλα της VW και σε κανέναν άλλο κατασκευαστή», δήλωσε χαρακτηριστικά η Υπουργός Οικολογίας, αειφόρου Ανάπτυξης και Ενέργειας της χώρας.
Ωστόσο, αύριο Δευτέρα, εκπρόσωποι της γαλλικής εταιρείας θα κληθούν να δώσουν εξηγήσεις ενώπιον της επιτροπής αναφορικά με τις «υπερβάσεις» που τα τεχνικά κλιμάκια της τελευταίας εντόπισαν σε ορισμένα μοντέλα της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας όσον αφορά στις εκπομπές CO2 και NOx.
«Η Renault πρέπει να δράσει ώστε οι κινητήρες της να σέβονται τα όρια εκπομπών ρύπων. Προς το παρόν, πρέπει να εστιάσουμε στο κατά πόσο [η Renault] υπερέβη τα συγκεκριμένα όρια», διευκρίνισε η Segolene Royal.
Όπως ήταν αναμενόμενο, οι παραπάνω εξελίξεις είχαν αρνητικό αντίκτυπο στη χρηματιστηριακή εικόνα της Renault, η οποία είδε τη μετοχή της στο Παρίσι να κατρακυλά την περασμένη Πέμπτη κατά 23%. Όπερ σημαίνει, απώλεια χρηματιστηριακής αξίας συνολικού ύψους 5,8 δις ευρώ. Πτωτικά κινήθηκαν την ίδια ημέρα και οι μετοχές των PSA Group (-3.6%), Fiat Chrysler Automobiles (-7,3%) και Mercedes (-3,2%), σε Παρίσι, Μιλάνο και Φρανκφούρτη, αντίστοιχα._Χ.Α.